اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۲۶۴

28 سال بعد از آخرین موفقیت جهانی

آخرین باری که پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، انگلیس توانسته بود به نیمه‌نهایی صعود کند، ۱۶ شاگرد گرت ساوت گیت هنوز متولد نشده بودند.

به‌ گزارش آس، ۲۸ سال زمان برد تا انگلیس بتواند دوباره نیمه نهایی جام جهانی را تجربه کند. این اتفاق به لطف حضور گرت ساوت گیت رخ داد. سرمربی انگلیسی با ترکیبی از بازیکنان جوان توانست سوئد را با دو گل شکست دهد و سه شیرها را در جمع چهار تیم برتر قرار دهد. اکنون انگلیس یک گام با فینال فاصله دارد. تیم ساوت گیت پر از بازیکنان مستعد است و ستاره خاصی ندارد.

تنها هفت بازیکن این تیم در زمان آخرین موفقیت کشورشان به دنیا آمده‌ بودند. ۱۶ بازیکن دیگر انگلیس زمانی که این تیم به نیمه‌نهایی جام جهانی ۱۹۹۰ رسید، متولد نشده بودند. در آن بازی‌ها انگلیس در ضربات پنالتی‌ مغلوب تیم‌ ‌ملی آلمان شد و از رسیدن به فینال باز ماند. پس از آن اتفاق سه شیرها ۶ جام جهانی را تجربه کردند و ناامید‌کننده ظاهر شدند. این تیم تنها در دو دوره توانست به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کند. هفت بازیکنی که در زمان حضور انگلیس در مرحله نیمه نهایی به دنیا آمده بودند این اتفاق را به یاد ندارند چون سن کمی داشتند. اشلی یانگ، جیمی واردی، ‌گری کیهیل، فابین دلف، کایل واکر، جردن هندرسون و دنی رز، این هفت بازیکن هستند.

جوانی انگلیس در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تا جایی پیش می‌رود که دو بازیکن این تیم زمانی که ساوت گیت برابر آلمان پنالتی‌‌اش را از دست داد و باعث شد انگلیس به فینال یورو ۱۹۹۶ صعود نکند، هنوز به دنیا نیامده بودند. آنها الکساندر آرنولد و مارکوس رشفورد نام دارند.

روس‌‌ها در اندیشه میزبانی المپیک بعد از جام‌جهانی

روس‌ها بر این باور هستند که بعد از برگزاری مسابقات جام جهانی می‌توانند میزبانی پیکارهای المپیک را بگیرند.

به گزارش فارس، مقامات مسوول در کمیته سازماندهی مسابقات «روسیه 2018 » معتقدند تا به اینجا، پیکارهای جام جهانی را در بالاترین سطح برگزارکرده‌اند.

در این ارتباط «ارکادی دورکویچ»، رییس کمیته سازماندهی مسابقات روز گذشته در مصاحبه با خبرنگاران از کشورش به عنوان برگزارکننده قدرتمند بازی‌های جام جهانی فوتبال نام برد.

وی همچنین عنوان کرد: برگزاری خوب بازی‌ها امکان میزبانی پیکارهای ورزشی بزرگ دیگری مثل المپیک را می‌تواند باعث شود.

این مقام افزود: امیدواریم زمانی به بهانه برگزاری خوب بازی‌ها بتوانیم امتیاز میزبانی المپیک را بگیریم. باید اوضاع را در چند سال آینده مورد ارزیابی قرار دهیم و بعد تصمیم‌گیری کنیم. البته اکنون در این مورد صحبت‌کردن خیلی زود است. به خصوص که در صورت رسیدن به موضوع که برگزارکننده المپیک باشیم، در نهایت رییس‌جمهور و دولت حرف نهایی را در این مورد خواهند زد.

موزه لندن ‌دنبال جلیقه جادویی سرمربی انگلیس

همزمان با استفاده «گرت ساوت گیت» سرمربی انگلیس از جلیقه به عنوان تن‌پوش محبوب خود در جام جهانی؛ فروش جلیقه در این کشور تا 35درصد افزایش یافته است. در این بین موزه لندن قصد دارد تا به رسم یادبود یکی از جلیقه‌های وی را در کلکسیون دایمی خود جای دهد. به گزارش لاندنیست، تابستان 2018 به عنوان تابستان عشق برای همیشه در خاطره‌ها ماندگار خواهد شد؛ اما نه به خاطر گرمای شدید، نه به خاطر صعود تیم ملی انگلیس و عملکرد خوب آنها و نه به خاطر مردی که این تیم را تا این مرحله هدایت کرده است؛ نه، این تابستان، تابستان عشق است چرا که یک ملت عاشق پوشیدن جلیقه شده‌اند. پوشیدن جلیقه از سال 1966 و توسط «کینگ چارلز دوم» باب شد و از آن پس محبوبیت بیشتری پیدا کرد اما در اواسط قرن بیستم اصطلاحا از مد افتاد. با این حال، پس از اینکه «ساوت گیت» (که به زودی به لقب «سر» شناخته خواهد شد) در جام جهانی از آنها استفاده کرد؛ این پوشش بار دیگر روی بورس آمده است. اگر انگلیس در بازی فردا پیروز شود، این روند ادامه پیدا می‌کند و در صورت شکست سه شیرها، «انقلاب جلیقه» مطمئنا زیاد به طول نخواهد انجامید. تیم ملی انگلیس امشب در دومین بازی مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2018 از ساعت 22: 30 به مصاف کرواسی می‌رود.

گوزن پیشگو فینالیست را معرفی کرد

یک گوزن پیشگو در روسیه پیش‌بینی کرد که بازی نیمه نهایی جام جهانی بین تیم‌های فرانسه و بلژیک به سود فرانسه به پایان می‌رسد. به گزارش یورونیوز، این گوزن که در باغ وحشی در نزدیکی مسکو نگهداری می‌شود از ظرفی غذا خورد که زیر پرچم فرانسه قرار داشت. این در حالی است که این گوزن ظرف غذایی را که زیر پرچم بلژیک قرار داشت نادیده گرفت. بازی نیمه‌نهایی جام جهانی بین فرانسه و بلژیک برگزار شد.

 

 

ارسال نظر