اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۹۳۵

گرانی قیمت موز صحت ندارد

پایگاه خبری اتاق اصناف ایران| رییس اتحادیه بارفروشان تهران با اشاره به شایعات گرانی قیمت موز گفت: درحال حاضر هیچ‌گونه افزایش قیمتی را در مرکز بارفروشان برای موز نداشته‌ایم و گرانی قیمت موز صحت ندارد. حسن صابری‌هرندی افزود: قیمت هر کیلو موز در میادین بارفروشان ۵ هزار و ۵۰۰ تومان است و احتساب سود منطقی انواع میوه از عمده‌فروشی تا خرده‌فروشی ۳۵درصد است. او تصریح کرد: حدود دو ماه پیش با افزایش قیمت ارز قیمت موز افزایش داشت اما اکنون افزایش قیمتی را نداشته‌ایم و افزایش نرخ ارز و بالا رفتن قیمت جهانی این محصول ناشی از کمبود تولید آن در برخی از کشورهاست. رییس اتحادیه بارفروشان تهران اظهار کرد: سرمای هوا در فروردین ماه سبب ریختن سردرختی‌ها شد و اکنون کاهش عرضه در برخی از میوهای تابستانی مانند، گیلاس، هلو، …. داریم. او درخصوص افزایش قیمت هندوانه گفت: تولید هندوانه آب فراوانی نیاز دارد اما متولی وجود ندارد که به کشاورزان میزان تولید و مصرف را اعلام کند که بیش از نیاز کشت نکنند و از سوی دیگر قیمت پایین هندوانه در سال‌های اخیر سبب کاهش کشت آن شد و در سال‌های گذشته قیمت اندک هندوانه به حدی بود که کشاورزان تنها کرایه ماشین خود را دریافت می‌کردند. صابری‌هرندی افزود: تا چند روز آینده قیمت هندوانه با عرضه هندوانه همدان کاهش خواهد یافت.

همکاری ایران و اروپا در صنعت خوراک دام

فعالان صنعت خوراک دام ایران و اروپا در حالی تفاهم‌نامه‌یی امضا کرده‌اند که به گفته رییس انجمن صنایع خوراک دام ایران، نقطه عطفی در توسعه مناسبات و همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا در صنعت خوراک دام خواهد بود. رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران، در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران بیان کرد: انعقاد تفاهمنامه همکاری میان انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران و فدراسیون تولیدکنندگان خوراک دام اتحادیه اروپا (FEFAC)، نقطه عطفی در توسعه مناسبات و همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا در صنعت خوراک دام خواهد بود. مجید موافق‌قدیری افزود: سرمایه‌گذاری مشترک، کمک به بازاریابی، افزایش سهم بازار در بازارهای مشترک و منطقه، انتقال دانش فنی و تکنولوژی، آموزش، اعزام هیات‌های تجاری و تحقیقات مشترک، از مهم‌ترین محورهای این تفاهم‌نامه است. رییس انجمن صنایع خوراک دام با اشاره به سخنرانی خود در مراسم امضای این تفاهمنامه همکاری تصریح کرد: معرفی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل صنعت خوراک دام ایران و همچنین محاسن سرمایه‌گذاری در صنایع خوراک دام کشور از نکاتی مورد اشاره در این سخنرانی بود که با استقبال اعضای فدراسیون تولیدکنندگان خوراک دام اتحادیه اروپا مواجه شد. به گفته او، «نیک ماژور» رییس فدراسیون خوراک دام اتحادیه اروپا پس از امضای تفاهمنامه وعده داد برای شروع همکاری‌ها، در فصل پاییز در صدر هیاتی از فعالان حوزه خوراک دام به ایران سفر کرده و از پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل صنعت خوراک دام ایران بازدید خواهد کرد. او گفت: اتحادیه اروپا پس از امریکا یکی از بازیگران اصلی صنعت خوراک دام جهان است و خصوصا در حوزه موارد افزودنی خوراک دام و تکنولوژی و فناوری‌های نوین پیشتاز است.

گردهمایی بزرگ استارت‌آپ‌های ایرانی

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس 2018 بزرگ‌ترین نمایشگاه تخصصی در حوزه تکنولوژی و نوآوری در ایران از 14تا 16تیر ماه 1397 در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران برگزار خواهد شد. این رویداد بزرگ‌ترین گردهمایی استارت‌آپ‌ها، سرمایه‌گذاران و شتاب‌دهنده‌های ایران است که با هدف افزایش هم‌افزایی میان فعالان حوزه استارت‌آپی برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی اینوتکس 2018 پارک فناوری پردیس با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به عنوان متولی این رویداد بین‌المللی امسال میزبان 150 استارت‌آپ، 16شتاب‌دهنده، 11سرمایه‌گذار خطرپذیر و بیش از 100شرکت دانش‌بنیان در این نمایشگاه است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های نمایشگاه امسال، «استیج» است که در قالب یک برنامه 3روزه با هدف بررسی چالش‌های استارت‌آپی ایران طراحی شده است. در این برنامه به موضوعاتی چون سرمایه‌گذاری اولیه و کلان، موضوعات حقوقی، مشکلات توسعه فنی و رشد استارت‌آپ‌ها پرداخته خواهد شد. رویداد ایده‌های ارزشمند، رویداد بانی و صبح خلاق تهران از دیگر برنامه‌هایی است که در حاشیه «استیج» در اینوتکس امسال برگزار می‌شود. در حاشیه اینوتکس 2018 فن‌بازارهای سراسر کشور نیز در قالب یک گردهمایی به همفکری و تبادل ایده خواهند پرداخت. یکی دیگر از برنامه‌های امسال برگزاری دومین نشست تجاری فناوری(D8) با حضور شرکت‌های فناور 4کشور در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران خواهد بود که با محوریت بررسی فرصت‌های مناسب برای مشارکت برگزار می‌شود. امسال موضوع اصلی نمایشگاه اینوتکس «شهر هوشمند» است و این نمایشگاه با توجه ویژه به بحث مدیریت هوشمند انرژی، حمل و نقل هوشمند، اینترنت اشیا، زیرساخت‌های هوشمند، بهداشت و سلامت هوشمند و البته محیط و محل زندگی هوشمند طراحی شده است. به همین دلیل نخستین گردهمایی شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران با حضور شهرداران در حاشیه اینوتکس 2018و با هدف تبیین مفهوم شهر هوشمند برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر