اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۶۲۰

۶۵ درصد تخلفات صنفی در واحدهای بدون پروانه

پایگاه خبری اتاق اصناف ایران| رییس اتاق اصناف ایران اعلام کرد: بیش از ۶۵درصد تخلفات صنوف توسط بنگاه‌های صنفی بدون پروانه صورت می‌گیرد. علی فاضلی افزود: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهند که بیشترین تخلفات به ترتیب مربوط به نصب نکردن اتیکت و صادر نکردن فاکتور است. او گفت: همچنین کمترین میزان تخلف مربوط به تقلب است. فاضلی ادامه داد: در حال حاضر میزان جرایم نقدی با نوع جرم همخوانی ندارد و اینکه تصور کنیم واحدی با ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار تومان جریمه دیگر تخلف نکند، چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

فاضلی تصریح کرد: گرانفروشی را شخصا قبول ندارم؛ اگر هم در برخی حوزه‌ها باشد، با او برخورد خواهد شد. او گفت: در حال حاضر در موضوع تامین کالا، مشکلی نداریم اما در بحث کنترل و نظارت باید دقت بیشتری داشته باشیم. فاضلی افزود: شماره تلفن ۱۲۴ در خدمت مردم است و از لحظه‌یی که مردم گرانفروشی را اطلاع دهند، در مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت به شکایات آنها رسیدگی خواهد شد.

سفر هیات تجاری 110 نفره اتاق ایران همراه رییس‌جمهور

پایگاه خبری اتاق بازرگانی ایران| اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، همگام با نخستین سفر اروپایی رییس‌جمهور به سوییس و اتریش پس از خروج امریکا از برجام، هیات تجاری متشکل از 110 نفر از فعالان در بخش‌های مختلف به این دو کشور اعزام می‌کند تا فصل جدیدی از روابط اقتصادی میان ایران و این دو کشور گشوده شود. این نخستین سفر تجاری رییس‌جمهور به کشورهای اروپایی بعد از خروج امریکا از برجام است. در این سفر، نمایندگانی از 110 شرکت فعال در صنایع سلامت، دارو، تجهیزات پزشکی، کاغذ و محصولات سلولزی، ساختمان، انرژی‌های تجدیدپذیر، نیروگاه، بانک و خدمات مالی، صنایع غذایی و کشاورزی، خودرو، فولاد، توریسم و گردشگری، تجهیزات ریلی و فناوری اطلاعات رییس‌جمهور را همراهی می‌کنند. برگزاری همایش‌های تجاری به میزبانی این دو کشور همراه با مذاکرات رو در رو فعالان اقتصادی، امضای اسناد همکاری بین روسای جمهور و اتاق‌های ایران، اتریش و سوییس از مهم‌ترین برنامه‌های این هیات تجاری است. همایش تجاری ایران و اتریش روز چهارشنبه در محل اتاق فدرال اقتصادی اتریش و همایش تجاری ایران و سوییس روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد. براساس آمار گمرک از مجموع صادرات و واردات ایران در پایان سال 96، ارزش واردات ایران از اتریش طی سال گذشته 336میلیون دلار بوده است. میزان صادرات ایران در این دوره زمانی به این کشور 28 میلیون و 282 هزار دلار برآورد شده است. همچنین، واردات ایران در سال گذشته از کشور سوییس، 2 میلیارد و 158 میلیون دلار و صادرات ایران به این کشور، 91میلیون و 710 هزار دلار بوده است.

کاهش امنیت شغلی قالیبافان

مهر| رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به تعطیلی بسیاری از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای قالیبافی طی سال‌های گذشته، گفت: به‌دلیل کاهش پوشش بیمه‌یی قالیبافی تقاضا برای ورود به این حرفه کاهش یافته است. فرشته دستپاک، در مراسم امضای تفاهمنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مرکز ملی فرش ایران، اظهار کرد: امسال، سال حمایت از کالای ایرانی است و «ایرانی‌تر» از فرش دستباف نداریم. نخستین تحریمی که امریکا صورت داد، تحریم فرش دستباف ایرانی بود که نشان از اهمیت این هنر-صنعت دارد. رییس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: به زعم همه پژوهشگران، صنعت فرش دستباف به آسیا و بعد به ایران بر می‌گردد؛ ضمن اینکه فرهنگ می‌تواند در تعاملات سیاسی کشورها تاثیرگذار باشد؛ بنابراین در دوره‌یی که مشکلات اقتصادی بر کشور سایه افکنده، باید به ظرفیت‌های هنر-صنعت فرش دستباف توجه ویژه‌یی داشته باشیم.

فعالیت صنف آلومینیوم با نیمی از ظرفیت

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان ظروف آلومینیوم تهران گفت: به‌دلیل افزایش قیمت مواد اولیه تولید ظروف آلومینیومی، در حال حاضر یک‌سوم آنها با نیمی از ظرفیت خود فعال هستند. علی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری اتاق اصناف ایران افزود: قیمت هر کیلوگرم شمش آلومینیوم که در سال گذشته ۶۵ هزار ریال بود اکنون به ۱۷۰ هزار ریال رسیده است که با این وضعیت، تولیدکنندگان نمی‌توانند کار ‌کنند. او تصریح کرد: حدود ۳۰۰ واحد صنفی تولیدکننده ظروف آلومینیوم در تهران داشتیم که در حال حاضر یک‌سوم آنها با نیمی از ظرفیت خود کار می‌کنند. مرادی گفت: ایران خود تولیدکننده شمش آلومینیوم است؛ لذا نباید بهای مواد اولیه آن افزایش قیمت زیادی داشته باشد که در این زمینه از مسوولان ذی‌ربط خواستار رسیدگی به این وضعیت هستیم. وی افزود: در سال گذشته که میزان تولیدات بالا بود، به کشورهای آفریقایی، اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادرات داشتیم اما اکنون وضعیت صادرات مان مشخص نیست و دولت باید شرایط مطلوب را برای تولیدکننده فراهم کند.

 

 

ارسال نظر