افتتاح دو مرکز تجاری جدید در چین در آینده‌ نزدیک

۱۳۹۷/۰۴/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۲۰۸

مجیدرضا حریری در خصوص مراکز تجاری ایران در چین گفت: مرکز تجاری ایران در نینگبو، دومین مرکز تجاری ایران در چین است که طی هفته اخیر افتتاح شده و پیش از این طی چند ماه گذشته با همکاری رایزن بازرگانی ایران در چین و شرکت‌های چینی نخستین پاویون ملی ایران در منطقه ازاد شانگهای به بهره‌برداری رسید.

نایب‌رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین اعلام کرد مذاکراتی با شرکت‌های دیگری از این کشور در جریان است تا به زودی در دو منطقه دیگر چنین مراکزی تاسیس شود تا تجار و فعالان اقتصادی ایرانی بتوانند کالاهای خود را در این مراکز ارائه کنند. وی خاطرنشان کرد: کلیه صادرکنندگان ما می‌توانند برای عرضه کالای خود به این مراکز رجوع کرده و پس از معرفی محصولات خود را برای فروش عرضه کنند.

حریری گفت: مرکز تجاری نینگبو عمدتا به ارائه محصولات کشاورزی، مواد غذایی و صنایع تبدیلی و مرکز تجاری شانگهای، زیورالات، مصنوعات نقره‌ای، صنایع دستی، فرش ماشینی و دستباف، تکنولوژی‌های پیشرفته، داروهای ساخت داخل، ماشین آلات و محصولات نانو تخصیص داده شده که البته محدودیتی برای سایر کالاهای صادراتی ما برای عرضه در این مراکز وجود ندارد. به گفته عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در دو مرکز تجاری که به زودی در چین افتتاح خواهد شد، تنوع کالایی وجود دارد و هرفعال اقتصادی که مایل به عرضه کالای خود در این کشور باشد، می‌تواند از طریق معرفی به شرکت‌های چینی وارد این مرکز شده و کالای خود را در معرض فروش قرار دهد.  مجیدرضا حریری با تاکید بر تعریف اتاق از مراکز تجاری مبنی بر تمرکز بر صادرات کالا و نه واردات آن، گفت: اتاق بازرگانی مشترک تلاش دارد با تشویق شرکت‌های چینی به بازگشایی مراکز فروش کالای ایرانی، تاثیر منفی محدودیت‌های بین‌المللی را کاهش دهد؛ هرچند در حوزه چین به نسبت سایر بازارهای تجاری، تاثیر منفی کمتری را در حوزه محدودیت‌ها و فشارهای تحریم، شاهد بوده‌ایم.

 وی اذعان داشت: تحریم‌ها پدیده تازه‌یی نیست و قریب به هشت سال است که تحت فشارهای زیادی بوده ایم؛ تبادلات مالی ما با تمام دنیا دچار اشکال شده و عادی نبوده است؛ اما در خصوص چین همواره با کمترین مشکلات به نسبت سایر بازارها مواجه بوده‌ایم.

نایب‌رییس اتاق بازرگانی تصریح کرد: تلاش داریم با ساز و کارهایی که با همفکری شرکت‌های چینی اندیشیده‌ایم برای فعالان اقتصادی خود شرایطی را فراهم بیاوریم که بتوانند با روند سهل‌تری تبادلات خود را انجام داده و فرصت تجاری مناسب برای عرضه محصولات و بازگشت پول خود در اختیار داشته باشند.

حریری اظهار امیدواری کرد که بتوان با همکاری شرکت‌های چینی، گستره فروش را از طریق فروش انلاین گسترش دهیم؛ به این ترتیب هر صادرکننده‌یی به صورت امانی و نه فروش قطعی می‌تواند فرایند صادرات را از داخل کشور به چین دنبال کند.

 به گزارش سازمان توسعه تجارت دومین مرکز تجاری ایران در چین با مساحت 300 متر مربع در شهر نینگبو در استان ججیانگ چین، سی خرداد افتتاح شد.

 این مرکز در راستای معرفی کالاها و خدمات ایران برای افزایش توان صادراتی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی بازگشایی شده است. گفتنی است، شهر بندری نینگبو با 8 میلیون نفر جمعیت جزو 15 منطقه‌یی است که دولت چین مجوز ایجاد منطقۀ آزاد تجاری در آن را صادر کرده است. این بندر به لحاظ توان عملیاتی حجم عملیات بندری پنجمین بندر بزرگ تجاری دنیا به شمار می‌آید.

 

ارسال نظر