حمایت تمام‌قد اتاق تهران از نقش‌آفرینی جوانان در اقتصاد

۱۳۹۷/۰۳/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۹۱۹
حمایت تمام‌قد اتاق تهران از نقش‌آفرینی جوانان در اقتصاد

اعضای هیات‌مدیره انجمن جوانان استان تهران در ملاقات با رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران ضمن قدردانی از برنامه‌ریزی و حمایت‌های این اتاق از فرآیند شکل‌گیری و تاسیس این انجمن و همچنین برگزاری مجمع و انتخابات نخستین دوره هیات‌مدیره این تشکل نوپا بر آمادگی انجمن جوانان استان تهران در ایجاد همگرایی میان جوانان فعال در عرصه کسب‌و‌کار و هم‌افزایی بیشتر برای تقویت و توسعه کارآفرینی و حل مشکلات اقتصادی تاکید کردند.

در این دیدار که با حضور دبیرکل اتاق تهران، رییس حوزه ریاست و روابط عمومی و نیز مدیر امور تشکل‌ها و مسوولیت اجتماعی این اتاق برگزار شد، اعضای هیات‌مدیره انجمن جوانان استان تهران ‌نیز در سخنان کوتاهی به معرفی خود و رشته فعالیت اقتصادی و حضورشان در تشکل‌های مختلف بخش خصوصی پرداختند.

 به گزارش روابط‌عمومی اتاق تهران، نخستین دوره مجمع انجمن جوانان استان تهران یک‌شنبه گذشته، ششم خردادماه برگزار شد و با انتخاب اعضای هیات‌مدیره از سوی اعضای این تشکل، انجمن جوانان استان تهران بطور رسمی آغاز به کار کرد.

 در ملاقات منتخبان عضویت در هیات‌مدیره این انجمن با رییس اتاق تهران، ابتدا غلامرضا ملکی، مدیر امور تشکل‌ها و مسولیت اجتماعی اتاق تهران، گزارش کوتاهی از روند برگزاری مجمع موسسین انجمن جوانان استان تهران و انتخابات اخیر این تشکل را ارائه داد. وی با اشاره به اینکه دبیرخانه موقت انجمن جوانان استان تهران در حدود یک سال پیش در محل اتاق تهران تشکیل و تا زمان برگزاری مجمع این انجمن و تعیین اعضای هیات‌مدیره، فعالیت داشت، گفت: استقبال چشمگیر فعالان اقتصادی جوان برای حضور و ثبت‌نام در انجمن جوانان استان تهران نوید شکل‌گیری یک تشکل فعال و کارآ در بخش خصوص را می‌دهد. ضمن اینکه امیدواریم فعالیت‌های این انجمن و هیات‌مدیره آن به افزایش تعداد اعضای

فعالان بینجامد.

ملکی گفت: دبیرخانه موقت انجمن و تمام بدنه اجرایی اتاق تهران، با تمام توان و تلاش خود سعی کرد انتخابات را سالم و بدون هرگونه حاشیه برگزار کند که خوشبختانه این اتفاق به گواه اعضا و منتخبان رخ داد.

بهمن عشقی، دبیرکل اتاق تهران، نیز در این نشست با اشاره به سازماندهی دقیق و برنامه‌ریزی شفاف بدنه اجرایی اتاق تهران در روند برگزاری مجمع و انتخابات انجمن جوانان استان تهران گفت: با تشکیل و آغاز به کار این انجمن، یک قرارداد اجتماعی میان اتاق تهران و بدنه فعالان اقتصادی برای پیشبرد اهداف بخش خصوصی برقرار شد، ضمن آنکه رویکرد جانشین‌پروری در اتاق بازرگانی نیز بیش از پیش مورد توجه قرار

گرفته است.

در ادامه این نشست رییس اتاق تهران ضمن تبریک به منتخبان عضویت در هیات‌مدیره انجمن جوانان استان تهران، با اشاره به اینکه از این پس باید رقابت‌های انتخاباتی را کنار گذاشت و وفاق و همدلی میان اعضای هیات‌مدیره انجمن برای پیشبرد اهداف این تشکل، شکل گیرد گفت: اتاق تهران در دوره هشتم هیات نمایندگان، همواره توجه ویژه‌یی به تقویت کارآفرینان و فعالان جوان داشته و تلاش کرده است حضور جوانان صاحب کار و اندیشه در تصمیم‌سازی‌های اقتصادی پررنگ باشد. اکنون هم توصیه به اعضای منتخب هیات‌مدیره این است که تمام توان خود را برای بهبود و تقویت این تشکل صرف کنند و از گروه‌بندی‌های دوره انتخابات خارج شوند و با هم همکاری و همفکری داشته باشند.

مسعود خوانساری با اشاره به توان و ظرفیت‌های خاص اتاق تهران در بخش‌های آموزشی، پژوهشی و نیز کمیسیون‌های مشورتی و عضویت در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌ خصوصی استان تهران، تصریح کرد که حضور نمایندگان انجمن جوانان استان تهران در جلسات هم‌اندیشی از جمله کمیسیون‌های تخصصی اتاق تهران می‌تواند بر اتخاذ تصمیمات سازنده برای بخش خصوصی مفید باشد.

رییس اتاق تهران همچنین خاطرنشان کرد که سال گذشته و در مراسم دومین سال جایزه امین‌الضرب که از سوی اتاق تهران برگزار شد، برای نخستین‌بار یک جوان کارآفرین موفق به دریافت نشان امین‌الضرب شد و روند انتخاب جوانان فعال و خوش‌فکر در عرصه‌های اقتصادی برای دوره‌های آتی این مراسم ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر