اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۹۹۳

لوازم خانگی ۸ تا ۱۰ درصد گران شد

تسنیم| رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت ۸ تا ۱۰درصدی قیمت کالاهای مربوط به این صنف در کشور خبر داد. محمد طحان‌پور افزود: کارخانه‌های تولید داخلی و شرکت‌های وارداتی قبل از سال تقاضای افزایش قیمت کالاها را مطرح ولی با ورود معاون اول ریاست‌جمهوری و رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مقرر شد تا پایان فروردین ماه سال جاری قیمت کالا و خدمات افزایش پیدا نکند. رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درخصوص رد این نکته که گفته می‌شود، درخواست افزایش قیمت کالا در صنف لوازم خانگی از سوی رییس اتحادیه بوده است، گفت: این حرف به هیچ‌ وجه صحت ندارد چراکه درخواست مدنظر از ناحیه تمامی تولیدکنندگان و واردکنندگان مطرح شده است. او همچنین در مورد گله‌مندی رییس‌جمهور مبنی بر عدم توزیع کالا در سطح کشور نیز گفت: کالا در حوزه لوازم خانگی با نرخ‌های جدید توزیع می‌شود و خوشبختانه هیچ کمبودی هم در این حوزه وجود ندارد.

او تصریح کرد: اگر قیمت لوازم خانگی بیش از عرف معمول افزایش پیدا کند بدون شک سازمان حمایت در این حوزه ورود خواهد کرد. قیمت‌گذاری کالا در این حوزه اجباری نیست چراکه عرضه بیش از تقاضاست. جدا از این تولیدکنندگان داخلی خیلی تمایل به افزایش قیمت کالا فراتر از عرف معمول ندارند چراکه قدرت رقابتی خود را نسبت به رقبای داخلی و حتی خارجی از دست خواهند داد.

تخلف بازرسان تامین اجتماعی گزارش شود

پایگاه خبری اتاق تهران|  با وجود توافق انجام شده بین پارلمان بخش خصوصی و سازمان تامین اجتماعی و تایید این توافق از سوی معاون اول رییس‌جمهور با محتوای بازرسی دفاتر یک ساله بیمه‌یی، تولیدکنندگان با مانع‌تراشی موسسه حسابرسی تامین اجتماعی رو به رو شده‌اند. این درحالی است که براساس ماده 47 قانون تامین اجتماعی نمایندگان این سازمان تنها حق بازرسی دفاتر بیمه کارفرمایان را دارند نه حسابرسی. حال به گفته نایب رییس اتاق ایران به دلیل بررسی دفاتر بیمه کارفرمایان که طی 10سال گذشته ثبت شده 20هزار پرونده غیرقانونی شکل گرفته است. نجفی‌منش گفت: کارفرمایان اگر فهرست بیمه‌شان را در اردیبهشت 97 به سازمان تامین اجتماعی تحویل داده‌اند تنها دفاتر بیمه‌یی را در اختیار بازرسان می‌گذارند که از تاریخ اردیبهشت 96 ثبت شده باشد و بازرسان این دفاتر را بازرسی می‌کنند نه حسابرسی. متاسفانه بعضی کافرمایان به دلیل عدم آگاهی تعهد حسابرسی به بازرسان تامین اجتماعی می‌دهند درحالی که بازرسان از نظر قانونی حق چنین کاری را ندارند. از کارفرمایان می‌خواهیم موارد تخلف را به اتاق بازرگانی گزارش دهند. عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه توافق سازمان تامین اجتماعی و اتاق بازرگانی درباره مدت بازرسی دفاتر به قوت خود باقی است، گفت: بازرسی 10ساله دفاتر برخلاف دستور معاون اول رییس‌جمهور است. براساس بخشنامه‌یی که به تایید اسحاق جهانگیری رسیده حداکثر دفاتر یک ساله مورد بازرسی قرار می‌گیرد. از کارفرمایان می‌خواهیم تنها دفاتر یک سال گذشته را در اختیار بازرسان تامین اجتماعی قرار دهند. او با اشاره به شعار امسال یعنی حمایت از کالای ایرانی ادامه داد: راه تولید ایران سنگلاخی است و باید موانع آن را کم کرد. یکی از مهم‌ترین موانع در مسیر تولید قوانین تامین اجتماعی و بعضا مالیات ازجمله مالیات بر ارزش افزوده است. با مدیریت چنین موانعی است که قطار تولید روی ریل توسعه قرار می‌گیرد.

تحقق ارتقای جایگاه اصناف از طریق انتخابات

پایگاه خبری اتاق اصناف ایران| رییس اتاق اصناف ایران گفت: از اصناف می‌خواهم که انسجام و وحدت خود را در شرایط فعلی حفظ کنند چون ارتقای جایگاه اصناف از طریق انتخابات محقق می‌شود. فاضلی وجود ۸۳۰۰ اتحادیه صنفی را نشان‌دهنده قدرت و موقعیت این مجموعه دانست و از اصناف سراسر کشور خواست در راستای اقتصاد پویا حرکت کنند. علی فاضلی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده است باید دولت و مجلس شورای اسلامی در جهت اصلاح قوانین و مقررات به نفع تولید داخلی اقدام کنند. او اظهار کرد: یکی از راه‌های حمایت از کالای ایرانی، تامین تسهیلات با نرخ سود ارزان برای واحدهای تولیدی ازجمله صنوف تولیدی است؛ قرار بود پرداخت تسهیلات در قالب بسته حمایتی به اصناف تعلق گیرد اما تاکنون محقق نشده ولی پیش‌بینی می‌شود در سال جاری عملیاتی شود. به گفته او به عقیده اقتصاددانان، نرخ سود تسهیلات بانکی برای بخش تولید نباید از نرخ تورم بیشتر باشد اما با نرخ مذکور تاکنون هیچ تسهیلاتی برای تولید اختصاص نیافته است که امیدواریم این مساله مورد توجه مسوولان ذی‌ربط قرار گیرد. فاضلی ادامه داد: در تمام دنیا بنگاه‌های کوچک و متوسط مورد حمایت قرار دارند و حتی رشد و توسعه خود را مرهون تشکل‌های مردم‌محور و بخش خصوصی می‌دانند؛ لذا در ایران اگر دنبال پیشرفت اقتصادی هستیم باید این موضوع مورد توجه ویژه قرار بگیرد. رییس اتاق اصناف ایران گفت: خروج از مشکلات اقتصادی کشور با حمایت و تقویت بنگاه‌های کوچک و متوسط محقق می‌شود.

به بن ‌بست صادرات در مرز شلمچه پایان دهید

پایگاه خبری اتاق ایران| مسعود خیاط‌زاده، رییس اتاق آبادان و عضو شورای راهبردی اقتصادی منطقه آزاد اروند با ابراز نارضایتی از وضعیت پایانه تجاری مرزی شلمچه گفت: برای جذب سرمایه‌گذار در منطقه لازم است که امتیازات مناطق آزاد تمام و کمال در آبادان و خرمشهر به اجرا گذاشته شود. مسعود خیاط‌زاده با ابراز نارضایتی از وضعیت پایانه تجاری مرزی شلمچه گفت: با وجود تمام قول‌های مساعدی که از سوی سازمان منطقه آزاد اروند درخصوص رفع کاستی‌های موجود در این پایانه و رفع محدودیت‌های گمرکی از سوی دولت عراق به عنوان مهم‌ترین شریک تجاری جمهوری اسلامی ایران داده شده هنوز شاهد کاهش ترانزیت کالا در این مرز هستیم. عضو شورای راهبردی اقتصادی منطقه آزاد اروند ادامه داد: سرمایه‌گذار مناطق آزاد را سکوی صادرات آسان و بی‌دردسر می‌داند و اگر قرار باشد همچنان ترانزیت کالا از طریق مرز شلمچه با مشکل مواجه باشد نه تنها سرمایه‌گذار که حتی صادرکنندگان هم رویگردان خواهند شد. این مسائل آثار سوء و جبران‌ناپذیری برای اقتصاد منطقه آزاد اروند دارد.

 

 

ارسال نظر