مازندران برای صادرات با تعرفه ترجیحی به اوراسیا آماده می‌شود

۱۳۹۷/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۹۳۶
مازندران برای صادرات با تعرفه ترجیحی
به اوراسیا آماده می‌شود

مازندران|

برقراری تعرفه تجارت ترجیحی بین کشورها که معمولا با کاهش تعرفه واردات و حقوق گمرکی همراه است یکی از روش‌های مهم برای گسترش مبادلات تجاری و رونق اقتصادی محسوب می‌شود.

در همین زمینه استاندار مازندران از متولیان صادرات در بخش خصوصی خواست تا برنامه‌های خود را برای صدور کالاهای تولیدی استان به اتحادیه اقتصادی اوراسیا پس از اعمال تعرفه‌های ترجیحی برای جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک آماده کنند.

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی دیروز در نشست بررسی مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی و صنعتی استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و اعضای اتاق بازرگانی استان برگزار شد، گفت: به زودی با عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، صادرات محصولات ایرانی به کشورهای عضو این اتحادیه مشمول تعرفه ترجیحی می‌شود. توافق کلی روی محصولات صادراتی که مشمول تعرفه ترجیحی می‌شود، انجام شده است.

در این روش براساس توافقی که بین دولت‌ها صورت می‌گیرد، تعدادی از کالاهای مهم و اصلی از کاهش یا تخفیف عوارض گمرکی برخوردار می‌شوند. این اقدام باعث می‌شود که کالا با قیمت مناسب‌تری به بازار هدف برسد و قدرت رقابت‌پذیری آن بیشتر شود. ایران و 5کشور عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا سال گذشته درخصوص 530 قلم کالای صنعتی که شامل تعرفه ترجیحی یا سود بازرگانی صفر برای واردات می‌شود در ایروان پایتخت ارمنستان به توافق رسیدند.

 

ارسال نظر