اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۳۵۰

کد شناسایی ۵۰ واحد طلاسازی ابطال شد

مهر   مدیرکل استاندارد تهران با تاکید بر اجباری بودن استاندارد مصنوعات طلا از ابطال کد شناسایی ۵۰ واحد تولیدی مصنوعات طلا در سال گذشته در استان تهران خبر داد.  محمودرضا طاهری با تاکید بر اینکه شهروندان حتما هنگام خرید مصنوعات طلا باید به کد شناسایی که به صورت یک عدد به همراه حرف لاتین در مصنوع حک شده‌، توجه کنند، گفت: طلای ساخته شده خارجی مورد تایید استاندارد نیستند و عرضه آن ممنوع است. این مقام مسوول با اشاره بر اینکه بازرسان استاندارد به همراه نمایندگان و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت همچنین اتاق اصناف استان در قالب گشت‌های مشترک اقدام به بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی مصنوعات طلا می‌کنند، افزود: در سال گذشته حدود ۵۰ گشت مشترک انجام شده است. وی در پایان از صدور کد شناسایی برای ۹۰واحد تولیدی مصنوعات طلا در سال ۹۶ خبر داد. یک مقام مسوول گفت: گروه کالایی تجهیزات دارای سیم‌کارت از امروز اول اردیبهشت ‌ماه مشمول دریافت شناسه کالا هستند. وی که خواست نامش ذکر نشود در گفت‌وگو با مهر افزود: گروه کالایی تجهیزات دارای سیم‌کارت به عنوان یکی از 11گروه کالایی که در فاز اول برای تلفن همراه و تبلت ملزم به دریافت شناسه کالا شده بود در فاز دوم سایر تجهیزات دارای سیم‌کارت از اول اردیبهشت ‌ماه سال جاری مشمول دریافت شناسه کالا خواهند شد.

 رکود، میهمان بازار فولاد و آهن

ایسنا   رییس اتحادیه فروشندگان آهن از رکود بازار آهن و فولاد خبر می‌دهد و می‌گوید: تولیدکنندگان عمده این محصولات بخش عمده تولیدات خود را صادر و حاضر به عرضه آن در بازار داخل نیستند. محمد آزاد گفت: در پی تک ‌نرخی شدن دلار، قیمت‌ها اندکی روند نزولی به خود گرفته‌اند. به گفته وی هر چند که حجم زیاد مواد اولیه از طریق تولیدات داخلی تامین می‌شود اما تولیدکنندگان عمده محصولات خود را با دلار غیررسمی ارزش‌گذاری می‌کنند که سبب رکود نسبی در بازار شده است. او در مورد تاثیر نوسانات نرخ ارز و تصمیم دولت مبنی بر یکسان‌سازی نرخ دلار با قیمت ۴۲۰۰تومان اظهار کرد: ۹۰درصد مواد اولیه و اساس کار اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات از طریق تولید داخلی تامین می‌شود اما با این ‌وجود در روزهای سپری‌ شده در سال جاری افزایش قیمت در این مواد به ثبت رسید. او با اشاره به اینکه نرخ جهانی آهن، فولاد و فلزات روند ثابتی را طی کرده است، تصریح کرد: با توجه به رفع نیاز بازار آهن و فلزات از طریق تولید داخلی این بازار آنچنان وابسته به ارز به ‌ویژه دلار نیست اما نرخ ارز بر قیمت محصولات تاثیرگذار بوده است. آزاد گفت: نوسانات نرخ ارز در فروردین ‌ماه سال جاری عاملی شد تا کسب‌ وکار در این صنف با مشکلاتی روبه‌رو شود زیرا فروشندگان عمده آهن، فولاد و فلزات که محصولات را در اختیار اعضای اتحادیه به عنوان توزیع‌کننده خرد قرار می‌دهند، نرخ نهایی را با توجه به نرخ جهانی و نرخ لحظه‌یی دلار اعلام می‌کردند که این موضوع عاملی شد تا توزیع‌کنندگان خرد از خرید و تهیه آهن، فولاد و فلزات دست بکشند.  رییس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تاکید کرد: در زمانی که دولت تک ‌نرخی شدن ارز به ‌ویژه دلار را اعلام کرد، روند افزایش قیمت محصولات متوقف شد و قیمت‌ها اندکی تعدیل‌ شده است اما همچنان با معیار دلار ۴۲۰۰تومانی فاصله قابل ‌توجهی دارد. آزاد از رکود نسبی در این بازار خبر داد و گفت: تولیدکنندگان عمده صادرکننده محصولاتی همچون آهن، فولاد و فلزات هستند و حجم قابل‌ توجهی از محصولات خود را در بازارهای جهانی عرضه می‌کنند و حاضر به آن نیستند که محصول عرضه ‌شده در بازار داخلی را با نرخ ارزان‌تر از بازار صادراتی عرضه کنند.

 نمایشگاه پیشگام در صنعت فلزکاری ایران

نمایشگاه پیشگام در صنعت فلزکاری ایران، هم‌اکنون در بازار ایران نهادینه شده و به عنوان برترین نمایشگاه صنعتی بین‌المللی در حوزه فلزکاری شناخته می‌شود. نمایشگاه AMB Iran که زیرشاخه نمایشگاه بین‌المللی فلزکاری آلمان است، یکی از پنج نمایشگاه برتر دنیا در حوزه فناوری برش فلز به شمار می‌رود. از این رو، ارائه جدیدترین دست آوردهای حوزه ماشین ابزار، ابزار دقیق، اتوماسیون و سایر فناوری‌های مرتبط با ماشین کاری فلز را می‌توان یکی از کارکردهای آن نام برد. در واقع این نمایشگاه فرصتی جهت راه‌اندازی کسب و کار جدید و نیز تبادل دانش با صنعتگران بین‌المللی فراهم می‌کند. AMB Iran شرکت مسه اشتوتگارت، شرکت مطرح برگزارکننده نمایشگاهی و اتحادیه سازندگان ماشین‌های تولید ابزار آلمان (VDW) به‌طور مشترک برگزارکنندگان AMB Iran در تهران هستند. هدف برگزارکنندگان آلمانی از برگزاری این رویداد ایجاد عرصه بین‌المللی جهت ارائه فناوری‌های ساخت و تولید در بازار ایران و کشورهای همسایه است. «اولریخ کرومر فن‌بائرل»، رییس هیات‌مدیره شرکت مسه اشتوتگارت در این باره گفت: تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان ایرانی هم‌اکنون غرفه‌های خود را در نمایشگاه رزرو کرده‌اند. برهمین اساس، حضور و جایگاه ما به عنوان مهم‌ترین نمایشگاه در حوزه فلزکاری از سوی بازار صنعت ایران با استقبال خوبی مواجه شده است. نمایشگاه AMB Iran در ماه مه‌ سال 2017 از سوی محمدرضا نعمت‌زاده وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت، افتتاح شد که این امر حاکی از اهمیت بسیار زیاد این رویداد در اقتصاد ایران است. این رویداد در تاریخ 26 الی 29 ژوئن 2018 مصادف با 5 الی 8 تیرماه 97 و در محل نمایشگاه شهر آفتاب با حضور مقاماتی از وزارت صنعت، معدن وتجارت برگزار خواهد شد. شمار زیادی از شرکت‌های خارجی برای حضور در این رویداد مهم ابراز تمایل کردند. در AMB Iran ماشین‌آلات جدید و بسیار پیشرفته فنی ارائه می‌شود که تاکنون در ایران به نمایش گذاشته نشده‌اند.

«Valerio Rolando Vertua» مدیر فروش شرکت Sandvik Coromat در خاورمیانه بیان کرد: دلیل حضور ما در AMB Iran تقویت ارتباط با مشتریان و نیز ایجاد فرصت‌های تجاری برند ما در آینده است. در وهله نخست ماشین‌ابزارهایی در حوزه صنایع اتوماسیون و انرژی نمایش داده می‌شود. ابزارهای جانبی دیجیتال مانند نرم‌افزار با قابلیت محاسبه میزان بهره‌وری و برنامه آموزشی آنلاین نیز ارائه می‌شود. کمپانی‌هایی از کشورهای چین و ترکیه نیز در AMB Iran پاویون حضور دارند. هیات‌های نمایندگان دولتی از ایتالیا تحت مدیریت کلی اتحادیه سازندگان ماشین‌ابزار ایتالیا (UCIMU)، فرانسه و تایوان نیز تا بدین لحظه حضور خود در AMB Iran را تایید کرده‌اند.

 

ارسال نظر