ضرورت راه‌اندازی خط پروازی تهران به یاسوج

۱۳۹۶/۱۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۹۷۰
ضرورت راه‌اندازی خط پروازی تهران به یاسوج

سی و پنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان یاسوج روز گذشته در اتاق یاسوج برگزار شد. رییس اتاق یاسوج در راستای توسعه بخش‌خصوصی استان درخواست دارد که پرواز تهران به یاسوج و بالعکس هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود، چراکه فرودگاه و جابه‌جایی هوایی یکی از محرکه‌های مهم استان برای توسعه اقتصادی است. رییس اتاق یاسوج اظهار کرد: به واسطه یک سال تلاش همه‌جانبه اعضای شورای گفت‌وگو، چه مدیران دولتی و قوه قضاییه و چه نمایندگان بخش‌خصوصی گام‌های خوبی جهت بهبود شرایط اقتصادی کاهش نرخ بیکاری و افزایش تولید و اشتغال برداشته شده است. جبار کیانی پور نقش توسعه حمل‌ونقل در تحقق صادرات غیرنفتی استان را مهم ارزیابی کرد و خواستار توجه به توسعه حمل‌ونقل فرودگاهی در استان شد.

رییس اتاق یاسوج ادامه داد: تقاضا داریم تقویم جلسات شورای گفت‌وگو در ابتدای سال مشخص شود تا بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی با آمادگی کامل و با دستور کارهایی که از ابتدا تعیین شده‌اند در این نشست‌ها حضور پیدا کند. کیانی پور بیان کرد: توسعه هدفمند اشتغال روستایی و بهره‌گیری اصولی از تسهیلات اشتغال‌زایی به کاهش مهاجرت به شهرها کمک می‌کند. با تحقق نظارت و توزیع صحیح تسهیلات و منابع، علاوه بر کاهش مهاجرت به شهرها، توسعه اشتغال روستایی محقق می‌شود.

رییس اتاق یاسوج همچنین با اشاره به اهمیت اشتغال روستایی بر مردمی کردن اقتصاد تاکید کرد. از سوی دیگر استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تسهیلات ارزان‌قیمت ارائه شده در حوزه اشتغال روستایی گفت: توسعه روستاهای استان بیشتر مبتنی بر خوشه‌های کسب‌وکار و اشتغال‌زا باشد. بیش از یک دهه است که بحث خوشه‌های صنعتی در کشور مطرح بوده و در برخی استان‌ها هم اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده اما در استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز اتفاق خاصی در این باره رخ نداده است. علی‌محمد احمدی افزود: به جای اینکه مکرر در جلسات در مورد حلقه‌های مفقوده صحبت می‌شود، با توجه به اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت 6 درصد با دوره بازپرداخت در این زمینه، تلاش شود این حلقه‌های مفقوده را گام‌به‌گام کامل کرده و گزارش دهید که تاکنون در این زمینه چه اقدامات عملیاتی انجام شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات روستاهای استان بیان کرد: مشکلات در روستاهای استان در هم تنیده شده و علت این است که ما در روستاها متولی سازمانی و اداری نداریم. باید این را در بحث اداری و سازمانی حل کنیم که در این راستا، دولت و مجلس دنبال پیدا کردن یک متولی برای مسائل روستاها هستند. احمدی اظهار کرد: در شهرستان لنده با کمک بنیاد مستضعفان در حال اجرای یک طرح اقتصادی با مشارکت مردم هستیم که این پایلوت تاکنون موفق عمل کرده و اگر بتوانیم یک سازوکار مشارکت مردم‌نهاد را در بحث اقتصادی در شهرستان لنده اجرا کنیم کم‌کم آن را به دیگر نقاط استان تسریع می‌دهیم.

همچنین مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از تدوین سند راهبردی و تشکیل کنسرسیوم صادراتی خوشه دست‌بافته‌های استان خبر داد. سهراب بنام اظهارکرد: خوشه‌های صنعتی مجموعه‌یی از واحدهای کسب‌وکار هستند که در یک منطقه متمرکز شده‌اند، حصول و خدمت مشترکی تولید می‌کنند، فعالیت‌های یکدیگر را تکمیل می‌کنند و با چالش‌ها و فرصت‌های مشترک مواجه هستند. او با بیان اینکه 15 مشاور در استان آمادگی دارند در مناقصات مرتبط با خوشه‌های صنعتی شرکت کنند، افزود: تعداد خوشه‌های شناسایی شده در کشور 429 مورد است که از این تعداد، خوشه‌های شناسایی شده در استان کهگیلویه و بویراحمد

13 مورد است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 43 خوشه در سطح کشور در حال اجرا است، گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز خوشه دست‌بافته‌ها در حال پیاده‌سازی بوده و کنسرسیوم صادراتی آن نیز تشکیل شده است. بنام بیان کرد: تاکنون اقداماتی از قبیل تشکیل بانک اطلاعاتی و تدوین سند راهبردی خوشه دست‌بافته‌های استان انجام شده و پورتال و سایت آن نیز راه‌اندازی شده است. او با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی تاکنون 0.5 میلیارد تومان روی خوشه دست‌بافته‌های استان هزینه کرده، اظهار کرد: تاکنون در زمینه خوشه دست‌بافته‌های استان، 38 دوره آموزشی تخصصی با شرکت 1050 نفر در سطح استان برگزار کرده‌ایم. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از برنامه‌های اصلی در بحث اقتصاد مقاومتی تقویت خوشه‌های کسب‌وکار است که در این راستا 6 برنامه را در سطح استان در دستور کار داریم.

 

ارسال نظر