کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۳۳۰

 تمایل ترکیه‌ای‌ها به سپرده‌گذاری ارزی

تمایل شهروندان ترکیه به سپرده‌گذاری ارزی در بانک‌ها رو به افزایش است به طوری که میزان این سپرده‌گذاری‌ها فقط در سال 2017 رقمی معادل 37.7میلیارد دلار بوده است. پس از کودتای نافرجام روند کاهش ارزش لیر در برابر دلار و یورو سرعت گرفت و بر میزان تورم بازار افزوده است. روزنامه کارار نوشته:«با مقایسه قیمت کنونی محصولات در بازار با قیمت پیش از کودتا به صورت آشکاری شاهد افزایش ده‌ها درصدی قیمت‌ها هستیم که این وضعیت موجب نگرانی در جامعه ترکیه شده؛ به طوری که بسیاری از شهروندان برای کاهش ضرر اقتصادی ناشی از تورم و کاهش ارزش پول ملی به سپرده‌گذاری ارزی روی آورده‌اند.»

 دولت پاکستان: تابستان قطعی برق نداریم

کابینه دولت پاکستان مصمم است که مردم این کشور تابستان آینده به ‌ویژه در ایام ماه مبارک رمضان دچار بحران انرژی نباشند و برق بدون هیچ وقفه‌یی برای مصرف‌کنندگان پاکستانی عرضه شود. وعده‌یی که تحقق آن در هاله‌یی از ابهام قرار دارد. به‌ گزارش دنیای پاکستان، ساکنان اسلام‌آباد که وضعیت بهتری نسبت به سایر شهرها و مناطق به‌ لحاظ تامین برق دارند تا سال‎های گذشته مجبور بودند در شبانه‌روز 6 تا 8 ساعت را بدون برق سپری کنند. تابستان سال‌های گذشته بر اثر گرمای شدید و قطع برق در برخی از شهرها به‌ ویژه در کراچی دست‌کم یک‌هزار و 200نفر جان خود را از دست دادند.

 تاکید برای شفاف‌سازی درآمدهای نفتی اربیل

روسای فراکسیون‌ها و نمایندگان کرد در کمیسیون مالی پارلمان عراق و اقلیم کردستان عراق در پی نشست با نخست‌وزیر کردستان عراق بر شفاف‌سازی درآمدهای اربیل تاکید کردند. به گزارش ایرنا، رییس کمیته صنایع و انرژی در پارلمان کردستان عراق گفته، تشکیلات کردستان عراق باید با جزئیات کامل درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز اقلیم را اعلام کند تا بتوان درباره اینکه با بودجه تعیین شده از سوی عراق موافقت شود یا خیر تصمیم‌گیری شود. نمایندگان کرد عراقی بر این باور هستند که سهمیه اختصاص داده شده به کردستان عراق جوابگوی نیازها نیست درحالی که بغداد می‌گوید، بودجه براساس آمار ساکنان اقلیم تعیین شده است.

 آغاز به‌کار هشتمین سال کاری پارلمان افغانستان

مجلس افغانستان چهارشنبه هشتمین سال کاری خود را با حضور اشرف غنی، رییس‌جمهوری این کشور آغاز کرد. به گزارش العربیه، محمد اشرف غنی گفته، دولت متعهد است تا بودجه مورد نیاز انتخابات آینده پارلمان را پرداخت کند تا این انتخابات به موقع برگزار شود. مجلس افغانستان در شرایطی هشتمین سال کاری‌اش را آغاز کرده که براساس قانون اساسی دوره آن 1394 پایان یافته است. قرار است انتخابات مجلس سال آینده خورشیدی برگزار شود.

 

ارسال نظر