شیرینی شب عید گران نمی‌شود

۱۳۹۶/۱۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۳۲۱
شیرینی شب عید گران نمی‌شود

رییس اتحادیه قنادان تهران گفت: نرخ شیرینی شب عید و ایام نوروز طبق نرخ مصوب اردیبهشت ماه امسال به فروش می‌رسد و با وجود افزایش قیمت مواد اولیه تولید، هیچ تغییری در نرخ قیمت انواع شیرینی نخواهیم داشت. به گزارش ایرنا؛ علی بهره مند افزود: در حال حاضر قیمت برخی از مواد تهیه شیرینی و کیک شامل تخم‌مرغ به دلیل شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان، پودر نارگیل و پودر کاکائو به دلیل نوسان نرخ ارز افزایش یافته اما به علت کاهش توان خرید مردم از قنادان خواسته‌ایم تا افزایش قیمتی روی محصولات شب عید نداشته باشند. او حداکثر سود مصوب هر کیلوگرم شیرینی‌تر و خشک از سوی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان برای قنادان را 15 درصد دانست و اظهارکرد: نرخ شیرینی‌ها بر اساس کیفیت مواد اولیه تعیین می‌شود زیرا هرچه شیرینی ماندگاری بالاتری داشته باشد باید از مواد اولیه کیفی‌تر استفاده شود. رییس اتحادیه قنادان تهران تصریح کرد: اکنون قیمت هر کیلوگرم شیرینی‌ تر و خامه‌یی درجه یک به شرط خالص فروشی 215هزار ریال، شیرینی‌های زبان، برنجی و پاپیونی 180هزار ریال، شیرینی دانمارکی 175هزار ریال و کیک یزدی 130هزار ریال است.

او درباره نظارت بر عملکرد قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌های نیز گفت: تمامی قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌ها تحت نظارت و بازرسی بهداشتی و قیمتی مستمر سازمان تعزیرات، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بازرگانی، اصناف کشور و اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان در سراسر کشور قرار دارند. بهره‌مند افزود: در صورتی که مردم در خصوص قیمت یا کیفیت محصولات عرضه شده در قنادی‌ها و شیرینی‌فروشی‌های تهران شکایتی داشته باشند، می‌توانند با شماره تلفن 66944411 و 66944499 و در شهرستان‌ها با اتحادیه‌های مربوطه تماس بگیرند.

براساس این گزارش قیمت انواع شیرینی از اردیبهشت ماه سال 93 با وجود افزایش هزینه‌های تولید هیچ تغییری نداشت تا اینکه در ابتدای سال 96 نرخ‌گذاری جدیدی برای شیرینی اتفاق افتاد. همچنین آمار شب یلدای گذشته، نرخ هر کیلوگرم انواع شیرینی‌ تر و خامه‌یی درجه یک 150هزار ریال، شیرینی دانمارکی 125هزار ریال، شیرینی زبان، پاپیونی و برنجی 125هزار ریال و کیک یزدی 90 هزار ریال بوده که با توجه به افزایش قیمت جدید امسال شاهد افزایش نرخ بین 55 تا 65 هزار ریال (معادل 43درصد) هستیم.

 

 

ارسال نظر