جوابیه

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۲۸۴

به دنبال انتشار گزارشی با عنوان «دایره مینا» انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران، پاسخی به شرح ذیل به روزنامه ارسال کرده است.

باسلام

احتراما، آن روزنامه در مطلبی تحت عنوان «دایره مینا» مورخ 25/10/96 به نقل از اینجانب لغو جلسه دیدار با وزیر محترم بهداشت را از سوی اتاق بازرگانی تهران درج نموده است. در صورتیکه اینجانب در گفت‌وگوی انجام شده ضمن انتقاد، لغو جلسه دیدار با وزیر محترم بهداشت را از سوی فدراسیون اقتصاد سلامت ایران عنوان نموده‌ام. در نگاه اول به نظر ذکر نام اتاق بازرگانی تهران زاییده یک اشتباه نوشتاری است اما متاسفانه با مطالعه کل مطلب، مطالبی غیرمرتبط و نادرست و ناگفته از سوی اینجانب به شکل ضمنی مطرح گردیده است که نشان از شیطنت غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای دارد. علی‌هذا اینجانب ضمن تکذیب نسبت داده شد، مستند بر قوانین مطبوعاتی خواهشمند است نسبت به اصلاح مطالب یاد شده اقدام مقتضی مبذول و بنده را در جریان قرار دهید.

با تجدید احترام

حمید مقیمی- نایب‌رییس اول هیات‌مدیره و دبیر انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران

پاسخ «تعادل»

۱- پاسخ داده شده به گزارش دایره مینا از سوی نایب‌رییس محترم انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران در حقیقت تایید‌کننده اصل بحث مبنی بر دعوت و سپس لغو جلسه با وزیر بهداشت در شرایطی است که جلسه با حضاری محدودتر برگزار گشته است. تنها بحث این پاسخ در زمینه مرجع دعوت‌کننده است.

۲- طبیعتا مسوولیت نهایی هر جلسه‌یی با میزبان آن است و جلسه با وزیر بهداشت به میزبانی اتاق بازرگانی تهران برگزار شده است. فدراسیون اقتصاد سلامت نیز به عنوان یکی از تشکل‌های زیرمجموعه اتاق بازرگانی نمی‌توانسته است بدون هماهنگی با اتاق تهران که میزبان بوده است اقدام به دعوت یا انتشار خبر لغو جلسه نماید. طبیعتا اگر دعوت و پس گرفتن آن بدون هماهنگی با اتاق بازرگانی صورت گرفته است این فدراسیون باید پاسخگو باشد. برای اینکه شاهد تکذیب چنین موضوعی از سوی اتاق یا فدراسیون نباشیم متن نامه و اطلاع کنسل شدن جلسه در روزنامه موجود است. جا دارد اتاق بازرگانی به صراحت اعلام کند که خبر لغو جلسه از سوی آنها به فدراسیون اعلام شده است یا اینکه فدراسیون راسا یک خبر نادرست را به اعضای خود اعلام کرده است. هرچند این موضوع مسوولیت را از دوش میزبان جلسه بر نمی‌دارد.

۳- مساله اعتراض مصاحبه شونده به فدراسیون اقتصاد بهداشت نیز به صراحت در متن گزارش ذکر شده است. جالب آنکه آقای مقیمی که اعتراض را مربوط به فدراسیون اقتصاد بهداشت می‌دانند خود عضو هیات‌مدیره این فدراسیون هستند و اگر مساله تنها مربوط به عملکرد فدراسیون بود نیازی به مصاحبه و رسانه‌یی کردن این بحث نداشتند.

با وجود متهم شدن نویسنده گزارش به شیطنت غیرحرفه‌یی و غیراخلاقی و با وجود اینکه ضمیر عبارت برگزاری جلسات به صورت VIP در فایل مصاحبه مشخص است اما «تعادل» با درک نوع رابطه تشکل‌ها با اتاق‌ها و فشارهایی که ممکن است به تشکل‌ها وارد شود به ویژه با رونوشتی که در انتهای جواب به روزنامه تعادل ذکر شده است از انتشار فایل صوتی مصاحبه فعلا خودداری می‌کند.

 

ارسال نظر