ثبات نرخ تخم ‌مرغ در بازار

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۱۹۳

باشگاه خبرنگاران| رییس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: اکنون نرخ هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری 5 هزار و 400تومان معادل شانه‌یی 11هزار تومان و دانه‌یی 380تومان است. ناصر نبی‌پور از ثبات نرخ تخم‌مرغ در بازار خبر داد و گفت: اکنون نرخ هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری 5 هزار و 400تومان معادل شانه‌یی 11هزار تومان و دانه‌یی 380تومان است.

 نبی‌پور افزود: با توجه به عرضه هر شانه تخم‌مرغ 30عددی شیرین پک شده با نرخ مصوب 12هزار و 600 تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌یی و میادین میوه و تره‌بار، عرضه با نرخ‌های بالاتر در خرده‌فروشی‌ها گرانفروشی است که تعزیرات باید با متخلفان برخورد کند. به گفته او، عرضه هر عدد تخم‌مرغ با نرخ بالاتر از 400تومان در خرده‌فروشی‌ها غیرمنطقی است.

رییس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به اینکه شیوع بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان در استان‌ها ادامه دارد، بیان کرد: روزانه گله‌های زیادی درگیر بیماری هستند که با وجود کاهش چشمگیر تولید در مقایسه با روزهای گذشته امکان پیش‌بینی قیمت تخم‌مرغ در بازار وجود ندارد. نبی‌پور ادامه داد: از آبان سال گذشته تاکنون، شیوع بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان متوقف نشده است به طوری که طبق اعلام سازمان دامپزشکی 15 استان اصلی تولیدکننده جز خراسان رضوی درگیر این بیماری هستند.

 

ارسال نظر