قانون زیربنایی راه‌اندازی استارت‌آپ

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۱۹۱
قانون زیربنایی راه‌اندازی استارت‌آپ

«بازار، برنامه‌ریزی مالی، فرهنگ کار و گروه» نقش تعیین‌کننده‌یی در موفقیت استارت آپ‌ها ایفا می‌کنند. راه‌اندازی استارت‌آپ سخت است. بیشتر مردم به موفقیت‌های یک استارت‌آپ نگاه می‌کنند و از سال‌ها سختی کشیدن تا دیروقت کار کردن، مشکلات و استرس‌های ناشی از آن و وضعیت به‌طور مدام با مشکلات مقابله کردن که یک استارت آپ با آن زندگی می‌کند چشم‌پوشی می‌کنند. به گزارش اتاق تهران؛ به نظر می‌رسد حتی برای بنیانگذاران استارت آپ‌ها هم سخت است که به عقب برگردند و تلاش کنند چیزهایی که از ابتدا مهم بوده است را به یاد بیاورند. «فوربز» در مطلبی به چهار اصل مهم پرداخته که بنیانگذاران کسب وکارهای نوپا زمانی که کارشان را شروع می‌کنند، اغلب آن را نادیده می‌گیرند. در ادامه‌یی خلاصه‌یی از توصیه‌های رایان فرانکل نویسنده فوربز را می‌خوانید:

ما اغلب عاشق بعضی فناوری‌ها می‌شویم. یک نرم‌افزار یا سخت افزار به چشممان زیبا می‌آید و بعد می‌میریم برای اینکه یک محصول را براساس این فناوری تولید کنیم. در یک آخر هفته کاری پر شور ما می‌سازیم و می‌سازیم و می‌سازیم و از ساخت این محصول هیجان زده‌ایم بدون اینکه به نیاز بازار به این محصول فکر کنیم و حتی 10 دقیقه وقت صرف این کنیم که ایده ما قابل اعتماد است یانه؟ اغلب کارآفرین‌ها بدون محاسبه ریاضی در مورد ایده شان به آب و آتش می‌زنند. تولید محصولی که کسی آن را نمی‌خواهد یا به آن نیاز ندارد نخستین دلیل شکست خوردن استارت آپ‌هاست. این نقص کشنده بسیاری از استارت آپ‌ها را تعطیل کرده است. بهتر است ایده‌ها را از منظر کاربر بررسی کنیم. پاسخ به سوالی معمولی یا خلایی که در خدمات وجود دارد می‌تواند به یافتن ایده خوب برای استارت‌آپ به شمار کمک کند.

موفقیت یک استارت‌آپ بسته به برنامه و استراتژی موسس آن است چه سرمایه‌گذار داشته باشید چه خودتان سرمایه بگذارید. فقدان برنامه‌ریزی مالی مناسب یکی از دلایل اصلی است که بطور عمده در شکست استارت‌آپ‌ها نقش ایفا می‌کند. واقعیت این است که شروع کار با دست خالی سخت‌تر از چیزی است که به آن فکر می‌کنید. این نبرد در زمان اجرا و راه‌اندازی استارت آپ ادامه دارد اما تصمیمات کوچک در مدیریت این نبرد موثر است. برای مثال استفاده از کارت‌های اعتباری کسب وکار، اعتماد به فناوری‌های قابل اطمینان به ویژه در مورد سرویس‌های میزبانی و سرورها هم موثر است. هر کمی می‌تواند کمک کند. «وقتی هنوز چهار دست و پا راه رفتن را یاد نگرفتید، ندوید.» در فرهنگ استارت‌آپی به شفافیت، همدردی و پشتکار توجه کنید و تا زمانی که ضرورتی ندارد کسی را استخدام نکنید. مقرون به‌صرفه بودن هم در این زمینه مهم است. شرکت‌های بزرگی مثل فیس بوک و گوگل و... کارشان را با خرید ناهار برای کارکنان یا احداث ساختمان کنفرانس آغاز نکردند. روی آدم‌هایتان سرمایه‌گذاری کنید، آنها را به خوبی آموزش دهید، به آنها به اندازه کافی اعتماد کنید و اجازه دهید خودشان کار را هدایت کنند. آخرین قسمت از توصیه‌های مهم این است که یک ساختمان محکم از آدم‌ها و تکنولوژی بسازید. این چیزی است که در سال آینده به موفقیت استارتاپ کمک می‌کند.

 

ارسال نظر