انتقاد از اتهام‌زنی‌ به شورای راهبری اصناف

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۸۴۷

تعادل| دبیر فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی گفت: نباید تردید داشت که هر فرد ایرانی و هر فعال صنفی به سرنوشت اصناف دلسوز و متعهد است و تلاش می‌کند تا از همه ظرفیت‌ها برای اعتلای جایگاه اصناف بهره‌گیری کند. منصور حسینی در واکنش به برخی اظهارنظرها در خصوص شورای راهبردی اصناف افزود: شورا الزاما هدف انتخاباتی ندارد و این افراد صنفی هستند که در مقاطع سرنوشت‌ساز به خصوص در مقاطع انتخابات به گونه‌یی اقدام می‌کنند که شایسته‌ترین افراد انتخاب شوند و بهترین‌ها سکان اداره جامعه بزرگ صنفی را برعهده بگیرند. او درباره حضور افراد صنفی در این بخش گفت: این حق هر فرد است تا در انتخابات فعالیت کرده و حق کشور است تا انتخاب شوندگان تا سرحد امکان شایسته‌ترین باشند.

دبیر فراکسیون اصناف مجلس افزود: طبیعی است کسانی که در کارنامه‌شان هیچ ردی از اقدام ملی برای اصناف جز حرف زدن و گلایه‌ها و انتقادها از همه ارکان کشور نیست و احتمالا منافع خود را با پرسش‌گری و شفافیت در مخاطره می‌بینند، با هر مجموعه‌یی که احتمال خطاب قرارگرفتن و سوال و جواب خواستن در آن استشمام شود، مخالفت کنند.

حسینی گفت: همه افراد صنفی فعال در موضوعات صنفی از یک صاحب بنگاه صنفی در دورترین نقطه کشور تا یک بازاری پایتخت نشین می‌توانند ازمسوولان اصناف پرسش کنند و مسوولان نیز باید با ارائه کارنامه خود به اصناف، سطح محبوبیت خود را بسنجند. او افزود: انتخاباتی کردن شورا یک شیطنت است و قطعا اصناف نمی‌پذیرند که برخی برای فرار از پاسخگویی و با حذف رقیبان و تخطئه فعالان صنفی، فضا را برای انتخاب خود فراهم کند. حسینی تصریح کرد: بیان اوهام و مطالب خلاف واقع درشان مدیران اصناف نیست و اصناف انتظار دارند مشکلات جامعه صنفی را حل کنند و پاسخگوی عملکردشان باشند و با ارائه کارنامه شان به جای مطالبه از مجلس یا دولت، فضایی ایجادشود تا عملکردشان سنجیده شود.

حسینی افزود: شورایی از بطن اصناف ایجاد شده و تلاش دارد تا با بهرگیری از همه، ظرفیت‌ها، به اتاق‌ها و مجلس و دولت کمک کند تا گره‌ها گشوده شود، اما برخی معترض هستند، چرا شورا تشکیل شده است.

حسینی گفت: شما هم بروید و مجمع‌ها و شوراهای فکری تشکیل دهید و در کنار اتاق و مجلس تریبون‌های متعدد و منطقی ایجاد کنید و به داد اصناف برسید.

او ادامه داد: متاسفانه برخی از دوستان در این فضا باکمال بی‌انصافی فعالیت‌های بسیار پویا وتاثیرگذار فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی را زیرسوال بردند.

دبیر فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: او افزود: اهانتی که دراین دوره ازطرف یک عضوهیات رییسه اتاق اصناف ایران به جایگاه مجلس و نمایندگان آن شد، در هیچ زمانی سابقه نداشته است.

ما در مجلس باهماهنگی شورای راهبردی اصناف ایران که آنها را از بهترین‌های اصناف و انسان‌هایی والا و دلسوز یافتیم و از سرکمک به مشکلات اصناف و ایجاد یک کریدور پایدار و مطمئن بین اصناف ایران و مجلس شورای اسلامی، 33نفر از افراد صنفی را فارغ از خط و ربط‌ها به عنوان شورای راهبردی اصناف مجلس انتخاب کردیم.

حسینی افزود: برخی که نه تعلق خاطری به اصناف و نه تعلق خاطری به مجلس دارند و نمی‌خواهند اقدامی صورت بگیرد؛ دست به کار شدندکه فراکسیون تا حالا کجا بود؟

او درباره مدت فعالیت فراکسیون گفت: فراکسیون دو دوره درمجلس فعال است و جلسات بسیاری برگزار کرده است. شورا با تاکید رییس محترم فراکسیون و با حمایت دولت متشکل از نخبگان صنفی تشکیل شده است و هر یک از منتخبان که علاقه‌یی به حضور در شورا و رسیدگی به امور اصناف در قوه مقننه را دارند، می‌توانند به این جمع افزوده شوند و در قالب کمیته‌های متعدد فعالیت کنند.

حسینی گفت: کسانی که به این نوع فعالیت‌ها اعتقادی ندارند، به شورا نیایند. پشت پرده این اتهام زنی‌ها و موارد کذب عنوان شده از سوی یکی از اعضای هیات رییسه اتاق اصناف برای مجلس مشخص است و امیدواریم اداره حقوقی به آن رسیدگی خواهد کرد.

دبیر فراکسیون اصناف تصریح کرد: در روز ده‌ها انجمن و تشکل صنفی برای پیگیری حقوق اعضایشان به مجلس می‌آیند و فراکسیون تلاش داشت این ارتباط را برای اصناف هموار و پایدار کند، اما این نوع رفتار از سوی برخی مسوولان تشکل‌های صنفی دور از چهارچوب‌ها و قواعد و تاسف برانگیز است.

اسامی افرادی که از سوی فراکسیون اصناف مجلس انتخاب شدند به این شرح است: «محمد آزاد، محمود آموزگار، خسرو ابراهیمی‌نیا، علی اژدرکش، عبدالله اقبالی، ‌اسماعیل الهیان، اسدالله احمدی شهریور، حبیب‌الله بشارتی، ‌علی توسطی، یوسف جعفری، عبدالمجید جلالی، منصور حسینی، مرتضی حق‌پرست، محسن خردمند، حسین درودیان، علیرضاراسی، ابوالفضل رجب‌زاده، عباس رمدانی، سیدمهدی سجادی، حسن سلیمی، سیدمجید شجاع، ابوالقاسم شیرازی، جلال‌الدین محمد شکریه، فرهاد عزت‌پور، جلیل غفاری‌رهبر، علی فاضلی، صادق فیض‌آبادی، ابوالقاسم کاشفی، محمدحسن کاظمی، حسین کریمی، محمدهادی کمالیان، سید مهدى میرمهدی کمیجانى، قاسم نوده‌فرهانی.»

فراکسیون اصناف مجلس شوراى اسلامى حق انتخاب حضور و مشارکت این افراد را در شورا و در راستاى اعتلا و تجلى قابلیت‌هاى جامعه و خانواده بزرگ اصناف براى نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی به خودشان واگذار می‌کند.

 

 

ارسال نظر