جابه‌جایی ارز با استارت‌آپ‌ها

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۸۴۴
جابه‌جایی ارز با استارت‌آپ‌ها

جابه‌جایی پول از ایران به یک کشور دیگر، واریز پول به شرکت‌های بین‌المللی، دریافت خدمات از هر نهاد خارجی با واریز پول و ارز (ثبت‌نام دانشگاه، ثبت‌نام در آزمون‌های بین‌المللی مانند  IELTS و...) به دلیل اینکه ایرانیان امکان استفاده از مسترکارت، ویزا کارت و... را به راحتی ندارند و بانک‌های بین‌المللی هم در ایران شعبه‌یی ندارند و همچنین بانک‌های ایرانی هم رابطه‌یی با بانک‌های خارجی و بین‌المللی ندارند، همیشه کاری بسیار پیچیده و سخت است که اگر گرفتار آن شوید خیلی وقت‌ها مجبور می‌شوید، عطای آن کار را به لقایش ببخشید.

به گزارش پایگاه خبری اتاق تهران، معمولا در این شرایط کارهایی که از دست شما برمی‌آید یا کمک گرفتن از یک دوست و آشنای خارج‌نشین (که ویزا کارت داشته باشد) است، یا خرید ویزا کارت‌ها و مسترکارت‌های اینترنتی که اعتماد چندانی به آنها وجود ندارد یا رفتن به صرافی و پرداخت پیچیده پول از طریق واسطه و البته با هزینه است. اما در این میان حالا استارت‌آپ‌هایی پا به میدان گذاشته‌اند و در این زمینه فعال شده‌اند تا با دور زدن این راه‌های پیچیده، کار شما را راه بیندازند. استارت‌آپ‌هایی که برپایه «فین‌تک» یا فناوری مالی به معنای کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی استوار هستند. استارت‌آپ‌هایی مانند «پرشین دانشجو»، «ایران ‌پی»، «پی‌‌پول» و حتی«پیمنت۲۴» که در شیراز فعال است و تلاش می‌کند تا راه‌هایی را پیش روی دانشجویان و افرادی که قصد جابه‌جایی یا واریز پول به یک شرکت، موسسه یا نهاد خارجی را دارند، بگذارند. برای مثال تصور کنید قصد گرفتن ویزای استرالیا را دارید و باید همه کار را از طریق وب سایت اداره مهاجرت این کشور انجام دهید و در نهایت هم هزینه صدور ویزا را به صورت اینترنتی پرداخت کنید. در واقع استارت‌آپ‌هایی مانند «پرشین دانشجو» که بیشتر هم به دانشجویان خدمات ارائه می‌دهند، در این مواقع به عنوان واسطه عمل می‌کنند و از طرف شما این کار را انجام می‌دهند. همچنین یکی دیگر از خدمات این استارت‌آپ این است که اگر خانواده‌یی دانشجویی در خارج از کشور داشته باشد و امکان واریز پول برای او به راحتی وجود نداشته باشد، این استارت‌آپ مسوولیت این کار را برعهده می‌گیرد. البته آنها در مقابل خدماتی که ارائه می‌دهند پول دریافت می‌کنند ولی این هزینه خیلی کمتر از جابه‌جایی و نقل و انتقال پول از سوی صرافی‌هاست.

اما اگر شما به دنبال جابه‌جایی پول بیش از امور دانشجویی هستید باید از استارت‌آپ‌های دیگری کمک بگیرید گه فراتر از سایت‌هایی مانند «پرشین دانشجو» فعالیت دارند. سایت‌هایی مانند «ایران ‌پی (پرداخت ایران)» و «پی ‌پول (پرداخت پول) » و... استارت‌آپ‌هایی که کمک می‌کنند تا مشکلی در زمینه ارز و پرداخت نداشته باشید. ایران‌ پی حتی به گردشگران خارجی هم که به کشورمان سفر می‌کنند با ارائه کارت خدمات ارائه می‌دهد، کارت‌هایی که در آن معادل ارز به ریال پول هست و حتی به شبکه شتاب هم متصل هستند و امکان خرید را با کارت برای گردشگران خارجی فراهم می‌کند. البته جدیدا فعالیت‌های این استارت آپ‌هایی که ارز جابه‌جا می‌کنند برای مسوولان بانک مرکزی حساس شده است و به دنبال نظارت بر آنها افتاده‌اند تا جایی که ناصر حکیمی، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: «اجازه نمی‌دهیم فین‌تک‌ها بدون مجوز خریدوفروش ارز کنند. بانک و صرافی اجازه خریدوفروش ارز دارند و فین‌‌تک‌ها زیر چتر آنها می‌‌روند و می‌توانند تکنولوژی خود را

عرضه کنند.»

 

ارسال نظر