اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۰/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۶۳۲

 زنان مسوول تحقق 30 درصد اقتصاد مقاومتی و اشتغال کشور هستند- بوشهر| دبیر کارگروه زنان روستایی، عشایر و مناطق محروم معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: زنان باید برای تحقق سهم 30درصدی اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید که به آنها سپرده شده، ایفای نقش کنند. پریچهر سلطانی در نشست هم‌اندیشی بانوان بوشهری اظهار کرد: ایفای نقش زنان در توسعه پایدار، مشارکت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ازجمله موارد مهمی است که زنان باید برای تحقق آن گام‌های اساسی بردارند. وی تاکید کرد: همچنین در مورد کارآفرینی زنان در صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی نیز انتظار می‌رود با توجه به فرصت‌های ویژه ایجاد شده برای زنان از ورود به این بخش برای تولید و اشتغال تلاش کنند. مشاور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: کارآفرینی در شهرک‌های صنعتی مزیت‌هایی ازجمله کنسرسیوم‌های صادراتی، آموزش رایگان کارآفرینی و بازاریابی دارد که این موارد یک ظرفیت ویژه برای بانوان است. وی گفت: در این ارتباط تسهیلات حضور در نمایشگاه‌ها، مهیا بودن همه زیرساخت‌ها و وجود کلینیک‌های مشاوره ازجمله مزیت‌های قابل استفاده برای زنان است. سلطانی اظهار کرد: در این زمینه زنان باید با دریافت تسهیلات کم بهره اشتغال روستایی و اشتعال فراگیر رسالت مهم خود را ایفا کنند.

 6 حقله از چاه‌های آب شرب شهر چهاردانگه دیوارکشی و محصورسازی شد- چهاردانگه| برای صیانت از اموال و دارایی شرکت همچنین مراقبت از سلامت آب استحصالی عملیات دیوارکشی 3 حلقه از چاه‌های موجود و 3 حلقه چاه‌های تازه حفر شده در چهاردانگه رو به اتمام است.

این خبر را مدیر امور آبفای شهر چهاردانگه اعلام کرد و گفت: با عنایت به ضرورت تملک زمین‌های مربوط به چاه‌های این شهر که طی سال جاری و ادوار گذشته کلیه عملیات خریداری این املاک، حفاری و تجهیز چاه‌ها و ورود آب استحصالی حاصله به مدار توزیع صورت گرفته برای حفاظت از املاک و اموال تحت تملک همچنین ارتقای مراقبت از بهداشت و سلامت آب استحصالی موضوع دیوارکشی و محصورسازی این چاه‌ها در دستور کار قرار گرفته و درحال انجام است. محسن آذری با اشاره به مشخصات این پروژه یادآور شد: عملیات دیوارکشی این 6 حلقه چاه که 3حلقه موجود و 3حلقه نیز جدیدا حفاری شده بنا به دستور مدیرعامل شرکت با صرف اعتبارات داخلی و جاری و استفاده از دیوارهای بتنی پیش‌ساخته، دیوار حصار‌(نرده‌کشی) همچنین دیوارکشی با استفاده از آجر و سیمان جمعا به میزان 1173متر مربع به ارتفاع 3متر از اواسط آذر ماه امسال آغاز شده و با پیشرفت فیزیکی بالای 90درصد درحال انجام است.

 سومین قطار تجاری چین از مرز ریلی اینچه برون

وارد ایران شد- گرگان| مدیرکل راه آهن شمال شرق گفت که سومین قطار تجاری کشور چین از طریق خط ریلی ایران- ترکمنستان- قزاقستان وارد مرز اینچه برون در شرق استان گلستان شد. محمدرضا قربانی دیروز اظهار کرد: این قطار تجاری عصر دوشنبه وارد ایران شد و دارای 41کانتینر کالا شامل لوازم ورزشی، چمدان‌های مسافرتی و کالاهای متفرقه است. به گفته وی؛ این محموله بعد از انجام مراحل اداری گمرکی از طریق خط ریلی گرگان- تهران به مقصد گمرک شهریار(در استان تهران) حمل می‌شود. قربانی گفت: براساس مذاکره مدیران ارشد راه آهن دو کشور قرار است از این پس هفته‌یی یک قطار از چین وارد گمرک اینچه برون شود.

 افزایش 21 درصدی رها‌سازی ماهی- زنجان| از آغاز سال تاکنون 8 میلیون و 600 هزار قطعه ماهی سرد‌آبی در زنجان رهاسازی شده است.

مدیر امور شیلات استان گفت: این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 21درصد رشد دارد.

حقی‌راد افزود: در همین مدت همچنین 3هزار و 822 تن ماهی تولید شده که در مقایسه با 9ماه سال گذشته 9درصد افزایش تولید دارد. وی گفت: امسال آبزی‌پروران استان 8 میلیون و100هزار قطعه بچه ماهی تولید کرده‌اند.حقی‌راد افزود: نیمی از تولیدات حوزه آبزی استان به استان‌های همجوار نظیر استان‌های تهران، قزوین، آذربایجان شرقی، قزوین، اردبیل، گیلان و مازندران ارسال می‌شود. کپور معمولی، سرگنده، نقره‌یی و علفخوار و ماهیان خاویاری، میگوی آب شور و آب شیرین، شاه میگو، ماهیان سردآبی شامل قزل‌آلا و آزاد دریای خزر انواع ماهیان تولیدی استان زنجان است.

 آلودگی کارخانه مس سرچشمه کرمان

30 برابر حد مجاز- کرمان| مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: میزان آلودگی ناشی از خروجی گاز so2 در کارخانه مس سرچشمه حدود 30برابر حد مجاز و ذرات خروجی از دودکش کارخانه نیز براساس استاندارد‌ها حدود 2برابر حد مجاز است. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با بیان اینکه این اداره کل پیگیر کاهش میزان آلایندگی مجتمع مس سرچشمه است، افزود: این آلودگی از قبل وجود داشته اما در برخی اوقات مانند ایام سرد سال و سکون نسبی هوا تبعات ناشی از این آلودگی به ‌شدت افزایش می‌یابد. آلودگی حاصل از انتشار گاز so2 کارخانه مس سرچشمه بیش از حد مجاز است.

رضا جزینی‌زاده افزود: یکی از پیشنهادات ما به کارخانه برای کاهش آلودگی، جمع‌آوری گاز so2 و تبدیل آن به اسید سولفوریک بوده اما چون اجرای این پیشنهاد زمانبر است برای کوتاه‌مدت پیشنهاد کاهش سطح تولید را مطرح کرده‌ایم.

 40 میلیون مترمکعب از کسری آب‌های زیرزمینی استان مرکزی جبران شد- اراک| مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی مرکزی گفت: 40میلیون مترمکعب از کسری مخازن سفره‌های زیرزمینی استان مرکزی با اجرای طرح مدیریت بهینه مصرف آب جبران شد.

عزت‌الله آمره‌یی افزود: بارندگی، بازگشایی سردهنه و بندها در مسیر رودخانه‌ها، جلوگیری از روشن شدن موتور چاه‌های آب، بستن چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از کشت محصولات پرآب از دلایل جبران کسری مخازن سفره‌های زیرزمینی استان مرکزی است.

وی اظهار کرد: پارسال متوسط کسری آب سفره‌های زیرزمینی در این استان 230میلیون مترمکعب بود که در سال آبی جدید به 190میلیون مترمکعب رسیده است. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی مرکزی گفت: اکنون رودخانه قره چای بعد از 8 سال جاری است و دبی آن به 500 لیتر در ثانیه یعنی حدود 2برابر رسیده است. آمره‌یی افزود: با وجود کاهش بارش‌ها؛ آب در رودخانه اراک نیز جاری است و 500 لیتر از حجم آب این رودخانه به تالاب میقان می‌ریزد.

 

ارسال نظر