ذخیره‌سازی حدود 600 هزار تن مرکبات مازندران

۱۳۹۶/۱۰/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۶۳۱
ذخیره‌سازی حدود 600 هزار تن مرکبات مازندران

مازندران|

 استاندار مازندران اعلام کرد که از اواخر آبان امسال تاکنون حدود 600 هزار تن مرکبات این استان برای تنظیم بازار در سردخانه‌ها ذخیره شده است.

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی دیروز در نشست شورای اداری شهرستان میاندرود در شرق مازندران هدف از این اقدام را حفظ توازن میان عرضه و تقاضا در بازار و جلوگیری از کاهش یا افزایش ناگهانی قیمت به ویژه در شب عید اعلام کرد.

بنا بر آمارهای رسمی، استان مازندران 110هزار باغ مرکبات دارد که سالانه حدود 2میلیون و 500هزار تن محصول از آن برداشت می‌شود. مازندران تامین‌کننده 60درصد مرکبات مورد نیاز کشور است. خرید و ذخیره‌سازی مرکبات مازندران برای حفظ تعادل بازار از اواخر ماه آبان همزمان با پیک برداشت محصول و ورود دلالان به بازار آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

سازمان تعاون روستایی به عنوان مباشر، خرید و ذخیره‌سازی مرکبات مازندران را بر عهده دارد.

این سازمان از طریق مجموعه‌های زیرپوشش خود از جمله شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌های مرتبط خرید پرتقال را در باغ از کیلویی یک‌هزار تا یک‌هزار و 100 تومان آغاز کرد. تا پیش از ورود این شرکت دلالان هر کیلو پرتقال درجه یک را حداکثر کیلویی 750 تا 800تومان از باغداران خریداری می‌کردند تا در زمان

به هم خوردن تعادل بازار آن را با قیمت بیش از 3هزار تومان عرضه کنند. هم‌اکنون قیمت تعیین شده برای هرکیلوگرم پرتقال در صورتی که کار ذخیره‌سازی و نگهداری را سازمان تعاون روستایی انجام دهد، 2هزار تومان و در صورتی که باغدار خودش اقدام به این کار کند، 2هزار و 300 تومان تعیین شده است.

 

ارسال نظر