بررسی رویدادهای ICC در سال 2017

۱۳۹۶/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۷۳۶

سال ۲۰۱۷‌، سال گسترش و پیشرفت در دیوان داوری اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC Court) بود. از به‌روز‌رسانی قوانین داوری ICC تا کنفرانس‌های منطقه‌یی که پایین‌ترین سطح چشم‌انداز جهانی داوری در سراسر جهان را فراهم می‌سازد. «شروع روشن یک سال پر‌مشغله»، «رهبری آینده دیوان داوری «ICC»، افزایش بهره‌وری و شفافیت»، «گسترش جهانی»، «خدمات پیشرفته از طریق همکاری» و «نمایش داوری و آسان کردن آن برای آگاهی همیشگی» بررسی نکات برجسته حل اختلافات ICC در سال 2017 به شمار می‌رود. در ادامه فعالیت‌ها و رویدادهای حل و فصل اختلافات بررسی شده است. دیوان داوری ICC هنگامی که تعداد رکوردها برای پرونده‌های جدید داوری برای اجرا تحت‌ نظر قواعد ICC در سال ۲۰۱۶ را اعلام کرد، پروازی را در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد.

الکساندر جی فساس (Alexander G. Fessas) در ماه فوریه به عنوان دبیر‌کل دیوان داوری ICC و مـدیر خدمات حل اختلاف ICC و آنا سرا مورا (Ana Serra e Moura)

به عنوان معاون دبیر‌کل این دیوان منصوب شدند. آقای فساس در مورد نقش جدیدش اظهار کرد که هدف او حفظ سطح برتری از دیوان داوری‌ در ارائه خدمات حل اختلاف است. الکسیس مور (Alexis Mourre)، رییس دیوان داوری ICC گفت: «پر‌ کردن دو موقعیت داخلی، نشان‌دهنده کیفیت تیم‌های دبیرخانه ICC و فرصت‌هایی است که به اعضای تیم داده شده است.» زیوا فیلیپیک (Ziva Filipic) نیز برای جایگزینی فساس به عنوان مشاور دیوان داوری ICC منصوب شدند. دیوان داوری ICC همچنین ۴۱ عضو جدید از ۳۸ کشور را منصوب کرد و اعلام کرد که کاریتا والگرین‌لیندهم

(Carita Wallgren-Lindholm) از تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۷ سکان کمیسیون داوری و حل اختلاف ICC را در دست می‌گیرد.

  افزایش بهره‌وری و شفافیت

همچنین در ماه مارس، قواعد جدید داوری ‌ICC شامل قواعد تسریع برای فراهم‌سازی موثر داوری و رسیدن به نتیجه جامع در طول شش ماه همراه با به‌روز‌رسانی رویه یادداشت ICC ‌به طرفین دعوی و دادگاه‌های داوری اعلام شد. همچنین در ماه سپتامبر، دیوان داوری‌ICC خبر مبتنی‌بر اینکه نخستین دادگاه داوری تحت رویه تسریعی تشکیل شده است، را اعلام کرد.

  گسترش جهانی

از سوی دیگر تلاش‌های استراتژیک برای گسترش دسترسی جهانی در ماه می‌از طریق ایجاد یک تیم مدیریت پرونده در سائو پائولو، برزیل تقویت شد. دیوان همچنین قصد دارد تا دفتر نمایندگی برای خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) را در ابوظبی، عربستان سعودی تاسیس کند.

  خدمات پیشرفته از طریق همکاری

در عین حال ICC در سال ۲۰۱۷، یادداشت‌های توافق را با مرکز داوری بین‌المللی نیویورک (NYIAC)، وزارت حقوق بین‌الملل سنگاپور‌ (MinLaw)، مرکز منطقه‌یی داوری بین‌المللی کوالالامپور (KLRCA) و دادگاه بین‌المللی داوری شنزن (SCIA) امضا کرد. تلاش‌های مشترک با هدف افزایش و گسترش داوری و خدمات حل اختلافات کاربران در سراسر جهان ادامه دارد.

  نمایش داوری

ICC جهت کسب اطمینان از این امر که تخصص خود را به جوامع داوری - از استرالیا به اوگاندا - رسانده است، رویدادهای مهمی را در سراسر جهان در سال ۲۰۱۷ برگزار کرد. ICC همچنین با همکاری اتحادیه بین‌المللی وکلای دادگستری و ICC کنیا، کنفرانس‌های منطقه‌یی برای آسیا، امریکای لاتین و امریکای شمالی را برای نشان‌ دادن آینده داوری برگزار کرده است. ICC همچنین میزبان پنل بحث کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات اقلیمی (UNFCCC) و توافقنامه پاریس بوده است. اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) همچنین یکی از سه برگزار‌کننده هفته اول داوری پاریس (PAW) بوده و دو رویداد برتر شامل کنفرانس اروپا ICC درباره داوری بین‌المللی و دوره آموزشی دبیرخانه دیوان داوری را برگزار کرد. همچنین دیوان داوری ICC به عنوان موسسه پیشرو داوری جهانی فعالیت‌های بسیاری در وب‌سایت ICC و در کانال‌های اختصاصی و رسانه‌های اجتماعی فیسبوک، توییتر و... داشته است. کتابخانه دیجیتالی ICC که در ماه آوریل راه‌اندازی شد دسترسی آسان به مجموعه مراجع ضروری را میسر ساخت.

 

ارسال نظر