اخبار

۱۳۹۶/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۵۷۸

ضرورت تشکل‌گرایی در صنعت لیزینگ

پایگاه خبری اتاق ایران   معاون تشکل‌های اتاق ایران در همایش ملی «لیزینگ، توسعه اقتصادی، تولید و اشتغال» بر ضرورت تشکل‌گرایی در صنعت لیزینگ برای توسعه این صنعت تاکید کرد و گفت: صنعت لیزینگ با ظرفیت‌های موجود خود می‌تواند با محوریت نهاد ناظر به ابزاری قوی جهت تامین مالی در اقتصاد ایران تبدیل شود. نادر سیف همچنین بر ضرورت تشکل‌گرایی در صنعت لیزینگ و ارتقای این صنعت با تدوین رویه‌ها و استانداردهای تشکل‌های مطلوب تاکید کرد.

معاونت تشکل‌های اتاق ایران گفت: در مدت‌ کمی که از تاسیس این انجمن می‌گذرد فراگیر شدن آن با داشتن ضریب عضویت بالا جهت ارتقا و تدوین رویه‌ها و استانداردهای صنعت لیزینگ و سازمان‌دهی در دفاع از حقوق اعضا و رعایت استانداردهای اتاق ایران در راهبرد تشکلی پیشگام باشد. سیف با اشاره به اهمیت نقش لیزینگ در اقتصاد کشور اظهار کرد: این صنعت متاسفانه نقش خود را در تامین مالی اقتصاد ایران به‌صورت جامع و کامل نتوانسته ایفا کند درحالی که با وجود ظرفیت موجود، می‌تواند با محوریت نهاد ناظر تبدیل به ابزاری قوی جهت تامین مالی در اقتصاد ایران شود. او در ادامه افزود: رویکرد و سیاست‌های کلان کشور باید به رشد و توسعه صنعت لیزینگ بینجامد تا این صنعت بتواند از نقش و جایگاه مهم خود در راستای اجرایی شدن سیاست‌های کلان اقتصادی و کمک به تقویت تولید و اشتغال داخلی ایفای نقش‌آفرینی کند.

بر اساس این گزارش، همایش ملی لیزینگ، توسعه اقتصادی، تولید و اشتغال با هدف بررسی راه‌های توسعه صنعت لیزینگ در ایران و روش‌های جدید تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

اصلاح فوری قوانین و مقررات

پایگاه خبری اتاق اصناف ایران   فعالان صنفی سال‌هاست که بر اصلاح فوری قوانین و مقررات تاکید دارند. آنها مهم‌ترین چالش پیش‌روی فضای کسب و کار را وجود قوانین مزاحم می‌پندارند و از اینرو آنها از بهارستانی‌نشینان و پاستورنشینان انتظار دارند تا به حل مشکلات موجود گام بردارند. رییس اتاق اصناف ایران در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که با حضور وزیر صنعت، معدن وتجارت و روسای اتاق‌های بازرگانی و تعاون برگزارشد، نسبت به اصلاح فوری قوانین و مقررات برای حمایت از تولید داخلی تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری اتاق اصناف ایران، علی فاضلی تاکید کرد: کسی نمی‌تواند مشکلات موجود در بخش تولید و توزیع را انکار کند و پیشنهاد ما این است که مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد را با برگزاری جلسات مشترک بین مجلس، دولت و روسای سه اتاق به نتیجه برسانیم.

رییس اتاق اصناف ایران افزود: در بیرون از این اتاق فعالان اقتصادی بسیار نگران هستند و شما نمایندگان و مسوولان بیشتر بر علل این نگرانی واقف هستید و باید مسائل را به صورت شفاف به بحث گذاشت. او گفت: ما در تمام نشست‌ها دغدغه‌ها و مشکلات جدی اصناف را مطرح کرده‌ایم و در جلسه هفته قبل در محضر معاون اول محترم رییس‌جمهور عرض کردیم که باید به فوریت به مشکلات اصناف رسیدگی کنند. او گفت: قطعا برای حل این مشکل وزارت صنعت، معدن و تجارت و روسای سه اتاق تجربیات بسیاری در اختیار دارند و انگیزه‌های آنان برای عبور از شرایط فعلی بسیار قوی است. فاضلی افزود: مشکلات اقتصادی باعث نگرانی در حوزه بازرگانی داخلی شده است که باید به جد به آن پرداخته شود و نباید با یکسری صحبت‌های غیر مسوولانه سعی در تضعیف دولت داشت؛ چرا که با این کار تنها تیشه به ریشه نظام می‌زنیم وبه جای آن باید اقدامات موثرتر وگام‌های مثبت‌برداریم. او درباره افزایش نرخ حامل‌های انرژی در لایحه بودجه گفت: حداقل ۱۹ رسته بزرگ صنفی تحت تاثیر افزایش قیمت‌های انرژی هستند وباید برای آن اندیشه کرد. فاضلی همچنین تصریح کرد: نسبت به مساله بودجه نیز که بسیار مساله مهمی است، بحث زیادی داریم که در جلسه دیگر بیان خواهم کرد و باید در کمیسیون مشترک مجلس و دولت و سه اتاق این مباحث مطرح و حل شود. او تاکید کرد که دولت نسبت به پرداخت بودجه حوزه نظارت و بازرسی که در بودجه‌های سالانه تصویب می‌شود، اقدام کند تا تنظیم بازار به درستی صورت گیرد.

ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبارها

رییس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان گفت: در راستای اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تمام صنوف حقیقی و حقوقی موظف به ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع انبارها هستند. به‌گزارش پایگاه خبری اتاق اصناف ایران، عبدالمجید جلالی اظهارکرد: مطابق با ماده ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، صنوف موظف به ثبت اطلاعات موجود خود در سامانه مذکور هستند تا اطلاعات مورد نیاز در صورت لزوم کسب شود.

رییس اتاق اصناف بندرعباس هدف اصلی از این کار را صدور بارنامه و بیمه نامه عنوان کرد و افزود: از آنجا که روح حاکم بر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حمایت از تجارت رسمی و فعالیت واحدهای مجوزدار است، با اجرای این قانون تمام واحدهای صنفی اعم از تولیدی، تجاری، توزیعی و… که مجوز فعالیت اخذ نکرده‌اند، از گردونه خارج می‌شوند. جلالی تصریح کرد: نیاز است صنوف بدون پروانه کسب به سرعت برای دریافت پروانه کسب و ثبت نام در این سامانه اقدام کنند تا با اجرای طرح، با مشکلی روبه‌رو نشوند.

 

ارسال نظر