تشکیل دبیرخانه موقت انجمن جوانان

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۵۹۷

 پس از ابلاغ اساسنامه تشکیل انجمن جوانان کارآفرین توسط اتاق ایران به اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور، دبیرخانه انجمن جوانان کارآفرین استان تهران در واحد امور تشکل‌های در اتاق بازرگانی تهران تشکیل شد.

اتاق بازرگانی ایران برای آنچه فراهم آوردن زمینه همکاری، هم‌اندیشی و انجام کارهای سازمان یافته در میان کارآفرینان جوان استان‌ها در پیوند با ایجاد فضای مساعد کارآفرینی برای جوانان، شبکه‌سازی کسب وکارها و انجام مسوولیت‌های اجتماعی خوانده شده، اتاق‌ها را به تشکیل «انجمن‌های جوانان کارآفرین» توصیه کرده است.

از همین رو اساسنامه‌یی از سوی اتاق ایران به اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور از جمله اتاق تهران ارسال شده که اهداف و شرایط عضویت در انجمن جوانان کارآفرین استان‌ها را تعیین کرده است. این انجمن‌ها به استناد بند (ک) ماده (5) قانون تشکیل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و ماده (5) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار تشکیل ‌می‌شود. به گزارش اتاق تهران، در ماده 8 این اساسنامه به وظایف و اختیارات انجمن جوانان اشاره شده که «شناسایی موانع و مشکلات کارآفرینی»، «افزایش همکاری و کارهای مشترک در میان جوانان کارآفرین و شبکه‌سازی کسب و کار در استان با سایر استان‌ها»، «افزایش مهارت‌های کارآفرینی و مدیریت در جوانان از طریق آموزش، انتقال تجارب»، «افزایش دانش و توانمندی جوانان در زمینه مدیریت تشکل‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی» و نیز «آشناسازی کارآفرینان جوان با مسوولیت‌های اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی و اهداف توسعه پایدار» از جمله این وظایف و اختیارات است. بر اساس آنچه در این اساسنامه قید شده، شرایط عضویت در انجمن جوانان کارآفرین چنین است که کلیه فعالان اقتصادی با داشتن سن حداکثر 39 سال تمام ‌می‌توانند عضو این انجمن شوند. همچنین داشتن تابعیت ایران، دارا بودن کارت عضویت معتبر از اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان یا شهرستان و دارا بودن روزنامه رسمی از اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات تجاری مبنی بر ثبت شرکت تجاری در استان‌ها و نیز گواهی دانش‌بنیان بودن از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از دیگر شرایط عضویت در این انجمن است. پذیرش و رعایت مفاد اساسنامه و پرداخت ورودیه و حق عضویت نیز جزو شروط عضویت قرار داده شده است. شرکت‌های استارت‌آپی نیز در صورت برخورداری از سه شرط تابعیت ایرانی، پذیرش و رعایت مفاد اساسنامه و پرداخت ورودی و حق عضویت سالانه ‌می‌توانند با اخذ تاییدیه از اتاق بازرگانی استان‌ها به عضویت انجمن جوانان درآیند. چنانچه اعضا شرایط سنی مندرج در این اساسنامه را از دست بدهند، عضویت آنها در اتاق جوانان لغو ‌می‌شود. در عین حال، پذیرش مجدد اعضایی که به هر نحو، عضویت آنها لغو شده است، مشمول شرایط ورود اعضای جدید خواهد بود.

این اساسنامه در 7 فصل، 56 ماده و 17 تبصره به تصویب رسیده و برای اجرا در اختیار اتاق‌های بازرگانی استانی قرار داده شده است.

لازم به ذکر است که دبیرخانه موقت انجمن جوانان استان تهران در واحد امور تشکل‌های اتاق تهران تشکیل شده است. علاقه‌مندان عضویت در این انجمن می‌توانند برای ثبت‌نام اولیه با شماره تلفن 88709283 تماس بگیرند و درخواست خود را به شماره نمابر 88724039 ارسال کنند. پس از ثبت‌نام اولیه، انجمن جوانان کارآفرین استان تهران طبق ضوابطی که در اساسنامه پیش‌بینی شده است، نسبت به برگزاری مجمع اقدام می‌کند و افرادی می‌تواند به عضویت هیات‌مدیره آن درآیند که حائز ضوابط و شرایطی باشند که در اساسنامه آمده است.

 

ارسال نظر