بازسازی مدارس زلزله ‌زده در دستور کار بخش خصوصی

۱۳۹۶/۰۹/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۷۸۴

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار با اشاره به اینکه ضایعه زلزله مناطق غرب کشور در آبان 96 قلب ایران را به درد آورد و درد و رنجی وصف ناشدنی را بر کشور تحمیل کرد، گفت: بازسازی مدارس زلزله‌زده این منطقه در چارچوب مسوولیت اجتماعی فعالان اقتصادی بخش خصوصی اکنون در دستور کار جامعه نیکوکاری ابرار قرار گرفته است.

علی‌اصغر خامنوی ادامه داد: فعالان اقتصادی بخش خصوصی از نخستین ساعات این حادثه غمبار در کنار مردم مصیبت‌زده قرار گرفتند. اتاق کرمانشاه مسوولیت جمع‌آوری، هدایت و نظارت بر ارسال کمک‌های غیرنقدی را عهده‌دار شد. جمع‌آوری کمک‌های نقدی فعالان اقتصادی در اتاق‌های سراسر کشور برای مشارکت در بازسازی منطقه زلزله‌زده نیز بر عهده جامعه نیکوکاری ابرار گذاشته شد.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، او تصریح کرد: طی سفری که به همراه یکی از اعضای هیات‌مدیره جامعه نیکوکاری ابرار به منطقه زلزله‌زده کرمانشاه داشتم ضمن بازدید از سرپل ذهاب، دشت ذهاب و روستاهای دشت دیره و قلعه شاهین میزان خسارت‌ها، نوع و چگونگی مشارکت در بازسازی منطقه مورد بررسی قرار گرفت. متاسفانه بسیاری از تاسیسات، فضاهای مسکونی و عمومی آسیب جدی دیده‌اند و دیگر قابل استفاده نیستند. در تلاش هستیم که فعالان بخش خصوصی، نقش جدی در بازسازی منطقه زلزله‌زده داشته باشند.

خامنوی با اشاره به اینکه مجموعه نیکوکاری «ابرار» در حوادث مشابهی چون زلزله‌های ورزقان و بوشهر، ساخت بناهای آموزشی را تقبل کرد و امروز شاهد ساخت آثار بنیادین به نام فعالان بخش خصوصی در آن مناطق هستیم، افزود: این تجربیات به خوبی گویای آن است که تجمیع کمک‌ها و انجام یک اقدام ماندگار بسیار اثرگذارتر از اقدام‌های موردی و انفرادی است. در نظر داریم لیستی از اماکن آموزشی و فرهنگی جهت مشارکت در ساخت، احداث، تکمیل و تجهیز، تهیه و در اختیار اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور قرار دهیم. پس از تکمیل، آن بنا به نام همان اتاق در ایفای مسوولیت اجتماعی‌اش ثبت و ماندگار خواهد شد. او در پایان اظهار کرد: جامعه نیکوکاری ابرار در تلاش است بازوی توانمند، علمی و هدفمند فعالان اقتصادی بخش خصوصی کشور در موضوع مسوولیت اجتماعی باشد. این جامعه متعلق به تک تک فعالان اقتصادی است. مشارکت فعال در ابرار به انجام کارهای موثرتر خواهد انجامید. فعالان اقتصادی می‌توانند پیشنهادات خود درخصوص بازسازی منطقه زلزله‌زده را با ابرار در میان بگذارند. ان‌شاءالله بتوانیم این ‌بار نیز با همیاری و مشارکت، طرحی در خور نام و شأن فعالان اقتصادی بخش خصوصی در موضوع مسوولیت اجتماعی به یادگار بگذاریم.

 

ارسال نظر