فاصله گرفتن صادرات «فارس» از خام‌فروشی

۱۳۹۶/۰۸/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۳۶۹

نایب‌رییس اتاق شیراز گفت: آمار نیمه نخست امسال بخش صادرات استان فارس بیانگر این است که صادرات استان فارس رشد داشته و از خام فروشی فاصله گرفته است. محمدصادق حمیدیان در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان فارس بیان کرد: انتظار بخش خصوصی در حوزه صادرات، حمایت و توجه جدی بخش‌های مختلف دولتی از صادرات و صادرکننده و به حداقل رساندن مشکلات است. به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، او گفت: بر این باوریم که همه ما در کشور یک هدف داریم و همه تلاش‌ها در راستای تحقق رونق اقتصادی است که یکی از راه‌های اصلی تحقق این مهم، توسعه صادرات است. به باور وی رسالت بخش دولتی فراهم کردن زیرساخت‌هاست و در حوزه صادرات است و دولت نمی‌تواند خود را از بخش خصوصی جدا بداند.

نایب‌رییس اتاق شیراز صادرات را یک زنجیره به هم تنیده دانست و گفت: اگر یکی از بخش‌های مربوط به این زنجیره ضعیف شود، تمام مجموعه دچار مشکل خواهد شد، بنابراین دولت باید زیرساخت‌های صادراتی را به صورت یکپارچه و قدرتمند ایجاد کند. این فعال اقتصادی ادامه داد: در حال حاضر ما در استان فارس در بخش‌های مختلف از جمله زیرساخت‌های حمل‌ونقل با مشکل روبه‌رو هستیم که انتظار داریم این موضوع با تعامل و همکاری مرتفع شود. در ادامه اسماعیل تبادار استاندار فارس گفت: در استانداری فارس برای حل مشکلات صادرکنندگان، آمادگی لازم وجود دارد و در این راستا اتاق شیراز باید یک راهبرد جامع برای توسعه صادرات ارائه دهد. به باور وی حل برخی مشکلات صادرکنندگان درون استانی است که استانداری آنها را پیگیری خواهد کرد. تبادار افزود: برخی از مشکلات اما ملی است که آنها را احصا و برای رفع آنها مکاتبات لازم را انجام می‌دهیم و در این زمینه نیاز است که صادرکنندگان مطالبات خود را مطرح کنند.

این مقام مسوول با اشاره به موضوع عدم همکاری فرودگاه شیراز با بخش خصوصی برای رشدصادرات هوایی به کشور قطر اظهار داشت: موضوع عدم همکاری مدیر فرودگاه شیراز را بررسی خواهم کرد، در حال حاضر به‌طور کامل در جریان مساله قرار ندارم. تبادار عدم همکاری بخش دولتی و خصوصی در توسعه صادرات استان را مورد انتقاد قرار داد و گفت: به‌طور حتم این مساله را پیگیری خواهیم کرد. وی در ادامه از رایزنی‌های استانداری شیراز با استاندار بوشهر در زمینه ایجاد و توسعه راه آهن شیراز- بوشهر و امضای تفاهمنامه با اتاق بازرگانی خبر داد.

 

 

ارسال نظر