اخبار

۱۳۹۶/۰۸/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۷۲۵

تعاونی‌های حمل و نقل و استارت‌آپ‌ها

کمیسیون حمل و نقل، گمرک و ترانزیت با هدف بررسی موضوع نوسازی شناورهای سنتی چوبی با استفاده از ظرفیت‌های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و رقابت‌پذیر و بررسی رویکرد تعاونی‌های حمل و نقل در خصوص استارت‌آپ‌ها برگزار شد.

بیست و دومین کمیسیون حمل و نقل، گمرک و ترانزیت با حضور دبیرکل اتاق تعاون ایران، نمایندگان اتاق‌های تعاون و اتحادیه‌ها برای بررسی نوسازی شناورهای سنتی چوبی با توجه به ظرفیت‌های ماده 12 قانون رفع موانع تولید و رقابت پذیر و بررسی رویکرد تعاونی‌های حمل ونقل به مقوله استارت آپ‌ها برای خدمات دهی بهینه و کیفی‌تر به شهروندان و چگونگی ورود به این عرصه در راستای افزایش اثرگذاری در محل اتاق تعاون ایران تکمیل شد. احمد هاشمی با مثبت ارزیابی کردن نتایج بررسی‌ها اعلام داشت: در این نشست مقرر شد که جلسه‌یی با بهینه‌سازی مصرف سوخت برگزار شود و این سازمان از ظرفیت‌های اتحادیه‌های حمل و نقل برای طرح‌هایی که در بخش‌های مختلف حمل و نقل می‌خواهد به شورای اقتصاد ارائه کند و مصوبه بگیرد، استفاده کند.

رییس کمیسیون حمل و نقل در بخش دیگری گفت: اعضا در خصوص دستور جلسه دوم که به استارت آپ‌ها اختصاص داشت، به تبادل نظر پرداختند و مقرر شد که کارگروهی با حضور اعضا و اتحادیه‌ها در حوزه حمل و نقل تشکیل شود. هاشمی ادامه داد: همچنین در این نشست ایجاد یک شرکت توسعه حمل و نقل بخش تعاون پیشنهاد شد و مقرر شد در کارگروه مورد بررسی دقیق‌تری قرار بگیرد.

کمیسیونر کشاورزی اتحادیه اروپا به تهران می‌آید

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق بازرگانی تهران از ورود کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا به تهران در روز جمعه مورخ 19 آبان‌ماه خبر داد و گفت شنبه هفته آتی «فروم اقتصادی» با حضور هیات بلندپایه کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپایی و تجاری از کشورهای مختلف این اتحادیه در تهران برگزار خواهد شد.

کاوه زرگران بر اهمیت این فروم اقتصادی برای هر دو طرف تجاری ایران و اتحادیه اروپا تاکید کرد و گفت: اطلاعات اقتصادی هر دو طرف در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی برای آگاهی فعالان اقتصادی، تجار و علاقه‌مندان به توسعه روابط اقتصادی و تجاری در این مراسم ارائه خواهد شد. زرگران با تاکید بر تمایل کشورهای عضو این اتحادیه برای گسترش روابط در زمینه‌های کشاورزی و صنایع غذایی با ایران، این استقبال گسترده را از مزایای توافق برجام برشمرد و گفت: اتحادیه اروپا چه در جریان به نتیجه رسیدن این توافق و چه پس از آن همراه به برنامه جامع اقدام مشترک پایبند بوده است و با وجود مخالفت‌های دولت جدید ایالات متحده امریکا با این توافق و سعی در فسخ آن به پایبندی همه طرف‌های این توافق تاکید داشته است.

این گروه شامل 70 نفر از مقامات کشاورزی و غذایی کمیسیون اتحادیه اروپا، شرکت‌ها و فعالان اقتصادی بزرگ این اتحادیه هستند که برای بررسی همکاری‌های مشترک در زمینه‌های سرمایه‌گذاری مشترک، صادرات و واردات، انتقال تکنولوژی و برگزاری دوره‌های آموزشی با کشورمان به ایران سفر خواهند کرد.

 

ارسال نظر