اخبار

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۴۶۷

امنیت اقتصادی پیش‌‌نیاز بهبود رتبه اقتصاد

جدیدترین گزارش بانک بین‌المللی بازسازی و توسعه در مورد سهولت کسب‌وکار در کشورهای عضو بانک جهانی از تنزل نسبی رتبه ایران در این زمینه حکایت دارد. براساس این گزارش، ایران که در سال گذشته با کسب 56.22 امتیاز در رتبه 120جهان قرار گرفته بود، اکنون با وجود افزایش اندک امتیاز خود و رسیدن آن به 56.48 با 4 پله سقوط در رتبه در جایگاه 124جهان قرار گرفته است؛ رتبه‌یی که نازل‌ترین رتبه ایران در 3سال اخیر به شمار می‌رود.

تازه‌ترین گزارش‌های بین‌المللی در مورد سهولت کسب‌وکار از افت رتبه ایران حکایت دارد؛ عبدالوهاب سهل‌آبادی، رییس اتاق اصفهان می‌گوید: نبود امنیت و آرامش اقتصادی برای کارآفرینان و فعالان اقتصادی دلیل اصلی افت رتبه ایران است و در این شرایط دولت باید از اتخاذ سیاست‌هایی که مناسب وضع فعلی اقتصاد کشور نیست، خودداری کند. رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان دلیل افت رتبه سهولت کسب‌وکار در ایران را نبود امنیت مورد نیاز برای کارآفرینان، کارفرمایان و فعالان اقتصادی عنوان می‌کند. سهل‌آبادی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران می‌افزاید: در شرایط فعلی که اقتصاد کشور واقعا در وضعیت نرمال و عادی قرار ندارد، ما باید به مدیران و فعالان اقتصادی خود آرامش بدهیم درحالی که عملا سیاست‌هایی در پیش می‌گیریم که فضایی خلاف این ایجاد می‌کند. او با اشاره به موضوع بررسی تراکنش‌های بانکی فعالان اقتصادی که در سال جاری مطرح شده است، می‌گوید: بنگاه‌های اقتصادی کشور به‌ مثابه یک بیمار قلبی روی تخت جراحی افتاده‌اند که در گام اول باید همین درد آنها را درمان کنیم نه اینکه آسیب بیشتری به آنها برسانیم.

به گفته سهل‌آبادی درحال حاضر سیاست‌هایی اتخاذ می‌شود که وقت اجرای آنها امروز نیست و باید به زمان‌هایی موکول شوند که وضعیت اقتصاد عادی‌سازی شده باشد.

رییس اتاق اصفهان می‌گوید: شاید هدف غایی این سیاست‌ها بد نباشد اما عملا فشارهایی که به فعالان اقتصادی وارد می‌کند در حد توان آنها نیست و زمین‌گیرشان می‌کند.

این فعال اقتصادی تصریح می‌کند: چنانچه قرار باشد نظام مالیات‌ستانی کشور به وضعیت ایده‌آل برسد در گام اول باید کسانی که فرار مالیاتی دارند، شناسایی شوند نه اینکه فعالان شناسنامه‌دار اقتصاد که پرونده مالیاتی شفافی دارند دوباره به چالش کشیده شوند. سهل‌آبادی معتقد است: نبود آرامش روانی در اقتصاد باعث می‌شود، مدیرانی که بار بهتر کردن فضای کسب‌وکار کشور را بر دوش دارند فلج شوند و رتبه ایران در شاخص کسب‌وکار سال ‌به ‌سال بدتر شود.

توسعه مبادلات تجاری با قطر

اتاق بوشهر با هدف معرفی توانمندی‌های استان بوشهر در حوزه کشاورزی و مواد غذایی و ارتقای سطح مبادلات تجاری جهت توسعه صادرات غیرنفتی در نمایشگاه مواد غذایی قطر شرکت کرد. نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی و مصرفی قطر 2017 در دوحه برگزار شد و اتاق بوشهر هم در این نمایشگاه حضور یافت.

رییس اتاق بوشهر با اشاره به حضور در این نمایشگاه گفت: استان بوشهر موقعیت بسیار خوبی برای توسعه مبادلات تجاری با قطر دارد از این رو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر به نمایندگی از استان بوشهر و با حضور جمعی از شرکت‌ها، تولید‌کنندگان و فعالان اقتصادی این استان در یک غرفه در این نمایشگاه حضور داشت.

محمد عبادی گفت: هر ساله این نمایشگاه از سراسر دنیا مورد توجه متخصصان صنعت غذایی قرار گرفته و غرفه‌داران بسیاری تکنولوژی‌های جدید خود را به نمایش می‌گذارند که تبدیل به مرکزی برای گردهمایی بزرگان صنعت مواد غذایی در جهان شده است.

رییس اتاق بوشهر معرفی توانمندی‌های استان بوشهر در حوزه کشاورزی و مواد غذایی و ارتقای سطح مبادلات تجاری در جهت توسعه صادرات غیرنفتی از استان بوشهر با کشور قطر را از اهداف حضور اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر در این نمایشگاه عنوان کرد.

دوره آموزشی زبان برای مذاکرات تجاری

 مرکز آموزش اتاق تهران، دوره آموزشی زبان انگلیسی برای مذاکره تجاری را با هدف توانمندسازی فعالان اقتصادی و بازرگانان برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری اتاق تهران در جهت حداکثرسازی بهره‌برداری فعالان اقتصادی از فرصت‌های مذاکره با طرف‌های تجاری خارجی، مرکز آموزش اتاق تهران در مقاطع مختلف زمانی اقدام به برگزاری دوره‌های آشنایی با زبان‌های خارجی ازجمله انگلیسی و چینی کرده است.

در همین راستا و در تازه‌ترین اقدام این مرکز، یک دوره «آموزشی زبان انگلیسی برای مذاکره تجاری» در آذر ماه سال جاری برگزار می‌کند. نخستین جلسه این دوره آموزشی سه‌شنبه 30 آبان ماه برپا می‌شود.

مدت زمان این دوره 20ساعت آموزشی در روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه هر هفته از ساعت 16تا 20 است. در این دوره آموزشی سرفصل‌هایی چون انواع مختلف مذاکره، حل اختلاف، تعامل در مذاکره، توافق و تهیه طرح پیشنهادی به زبان انگلیسی به مخاطبان آموزش داده خواهد شد. فعالان اقتصادی و اعضای اتاق تهران که علاقه‌مند به حضور در این دوره هستند، می‌توانند فرم ثبت‌نام را دریافت و پس از تکمیل ارسال کنند.

 

ارسال نظر