کمیسیون‌ها مهم‌ترین رکن اتاق تعاون هستند

۱۳۹۶/۰۸/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۲۱۱

کارگروه راهبردی روسای کمیسیون‌ها با حضور رییس اتاق تعاون ایران، روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق تعاون، معاونت امور استان‌ها برگزار شد. کارگروه راهبردی روسای کمیسیون‌ها با هدف بررسی عملکرد کمیسیون‌های اتاق تعاون و ارائه راهکار جهت تقویت فعالیت کمیسیون‌های تخصصی برگزار شد.

 در این نشست روسای کمیسیون‌ها به بیان دیدگاه و پیشنهادات برای تقویت عملکرد کمیسیون‌های تخصصی اتاق پرداختند، رضا وفایی‌یگانه مدیر امور کمیسیون‌های تخصصی اتاق تعاون با اشاره به اقدامات صورت گرفته گفت: اطلاع‌رسانی مستمر نسبت به قوانین، مقررات و بخشنامه‌ها، بررسی و پایش فضای اقتصادی کشور از مهم‌ترین محورهای کمیسیون‌ها بود همچنین بررسی چشم‌انداز اقتصادی کشور با مطالعات دعوت از رایزن‌های اقتصادی سایر کشورها از دیگر محورها بوده است.

خاطره استادرضایی رییس کمیسیون بانوان اتاق تعاون در این نشست به چالش‌های بانوان تعاونگر اشاره کرد و گفت: مشکلات نظام بانکی همچنان معضل بزرگ بخش محسوب می‌شود.

داریوش پاک‌بین رییس کمیسیون بازار سرمایه، بانک و بیمه در این کارگروه حضور روسای کمیسیون‌ها در کمیسیون‌های مجلس و دعوت از هیات تجاری را پیشنهاد داد. تدین رییس کمیسیون مسکن اتاق تعاون ایران نیز در این نشست حصول نتیجه و امضا تفاهم نامه اتاق تعاون ایران با وزارت راه و شهرسازی را خواستار شد. قاسمی نایب‌رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران در بخش دیگری از این نشست، گزارش مبسوطی از عملکرد کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ارائه کرد و گفت: کارگروه‌های تخصصی در این کمیسیون تشکیل شده است و نماینده این کمیسیون در تمام کمیسیون کشاورزی مجلس حاضر می‌شود. به گفته قاسمی، عدم پیگیری مصوبات کمیسیون مهم‌ترین دغدغه این بخش است.

رضا علیخانزاده رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار نیز در بخش دیگری از این گفت‌وگو، عدم پیگیری مصوبات را مهم‌ترین موضوع کمیسیون‌ها عنوان کرد و واگذاری تصدی‌گری به تعاونی‌ها را از دیگر دغدغه‌های تعاونگران برشمرد.

احمد هاشمی رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق تعاون ایران به ایجاد اتاق‌های مشترک با کشورهای هدف پرداخت و حوزه اختیارات اتحادیه‌ها در تعاون و اتحادیه‌ها در صنوف را یادآور شد.

محمد بداقی رییس کمیسیون تامین، توزیع تعاونی‌های مصرف نیز با بیان عملکرد کمیسیون متبوعش، مالیات بر ارزش افزوده را مهم‌ترین دغدغه تعاونگران این بخش عنوان کرد.

بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون ایران با استماع دغدغه‌های روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق تعاون ایران، به جایگاه کمیسیون‌ها اشاره کرد و گفت: کمیسیون‌ها مهم‌ترین رکن اتاق تعاون هستند به‌طوری که می‌توانند در بسیاری از امور راهگشا باشند و به عنوان هسته‌های مطالعاتی و راهکار مسائل بخش، مشکلات را حل و فصل کنند.

وی چند رسالت مهم را برای کمیسیون‌ها یادآور شد و ابراز داشت: افزایش توان کارشناسی در کمیسیون‌ها نخستین رسالت کمیسیون‌هاست. رییس اتاق تعاون ایران، ادامه داد: ارائه گزارش‌های کارشناسی دوره‌یی که ماحصل بررسی و آسیب‌شناسی باشد، نکته مهمی است که باید در کمیسیون‌ها به آن نگاه ویژه‌یی شود. عبداللهی در بخش دیگری از این نشست، کیفی‌سازی کمیسیون‌ها را بر کمی‌سازی ارجح دانست و گفت: بررسی مسائل مرتبط و جمع‌آوری تمام مسائل مرتبط با بخش تعاون و آسیب‌شناسی در حوزه تخصصی با اولویت تعاون و کشور از مهم‌ترین محورهای کمیسیون‌هاست. وی ابراز داشت: مطالعه و تحقیق پس از آسیب‌شناسی مسائل بخش تعاون در قدم بعدی قرار دارد و ارائه راهکار به گونه‌یی که هم برای بخش تعاون و هم در سطح کلان برای کشور راهگشا باشد. همچنین رییس اتاق تعاون ایران از تشکیل جلسه مشترکی با حضور وزیر کشور، استانداران و روسای اتاق‌های تعاون در آینده نزدیک خبر داد. بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون ایران اظهار داشت: بخش تعاون به عنوان یکی از ارکان اقتصاد ملی در کشور بطور قطع باید فعالیت در حوزه استان‌ها را به صورت جدی دنبال کنند. وی ادامه داد: به همین منظور تاکنون جلسات متعددی با وزیر کشور و معاونت‌های وی برگزار شده است.

رییس اتاق تعاون ایران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های جدید در دولت دوازدهم برای اتاق‌های تعاون، بیان داشت: در دولت دوازدهم برای فعالیت‌های اتاق‌ها با همکاری وزارت کشور و استانداران پیش بینی‌هایی صورت گرفته است و در آینده نزدیک جلسه مشترکی با حضور وزیر کشور، استانداران و روسای اتاق‌های تعاون سراسر کشور برای توسعه حوزه فعالیت و عملکرد تعاون برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر