لزوم انسجام اتاق‌های بازرگانی حاشیه دریای خزر

۱۳۹۶/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۸۴۲

شانزدهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی و صنعت کشورهای ساحلی دریای خزر در آستاراخان روسیه برگزار شد و رییس اتاق سمنان در حاشیه این اجلاس بر لزوم انسجام اتاق‌های بازرگانی حاشیه دریای خزر تاکید کرد. در همین راستا، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان انسجام اتاق‌های بازرگانی منطقه را مهم خواند وگفت: هماهنگی و انسجام اتاق‌های بازرگانی در منطقه ساحلی دریای خزر می‌تواند توانمندی‌های اتاق‌ها را دوچندان کند. علی‌اصغر جمعه‌ای با تاکید بر اشتراکات این اتاق‌ها گفت: مشترکات فرهنگی مردمان این منطقه باعث شده که مراودات تجاری سهل‌تر باشد.

جمعه‌یی با اشاره به توانمندی‌های گردشگری، صنعتی، معدنی و کشاورزی استان سمنان گفت: استان سمنان ظرفیت‌های بسیار بالایی برای اشتراک‌گذاری مسائل اقتصادی با کشورهای مشترک‌المنافع دارد و این آمادگی وجود دارد تا سرمایه‌گذاری مشترک بین اتاق سمنان و اتاق‌های این کشورها صورت بپذیرد. او افزود: از سال‌های بسیار دور اقتصاد در این منطقه از موضوعات اساسی بوده؛ به‌طوری‌که مردمان این منطقه تجاربی مانند راه ابریشم دارند و توسعه تجارت متمرکز را در دستور کار خود قرار داده بودند. رییس اتاق سمنان تصریح کرد: ایجاد اقتصاد پویا مستلزم این است که سیاست از اقتصاد جدا باشد به‌طوری‌که تنش‌های سیاسی نباید بر روابط اقتصادی کشورها اثر بگذارد.

رییس اتاق سمنان تاسیس مرکز داوری در اتاق‌های بازرگانی کشورهای حوزه دریای خزر را یک اتفاق نیک خواند و گفت: بررسی حدوث اختلافات بازرگانی در مراکز داوری اتاق‌های بازرگانی باعث می‌شود مشکلات تجاری در سریع‌ترین زمان در محل اتاق‌ها رفع شود.

 

ارسال نظر