ضرورت برندسازی در صنعت چرم و کفش

۱۳۹۶/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۸۴۰

رییس اتاق اصناف ایران با ابراز خرسندی از موفقیت تولیدکنندگان صنعت چرم و کفش در سال‌های اخیر گفت: پتانسیل فراوانی در مجموعه تولیدات صنایع چرم کشور وجود دارد و برند‌سازی در این صنعت موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته که با حضور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و روسای اتحادیه‌های صنفی مرتبط برگزار شد، افزود: تولیدات صنایع چرمی ایران از کیفیت بالایی برخوردار است و توان رقابت و حضور در بازارهای جهانی را دارد اما تنها مستلزم دیده شدن از سوی مسوولان است تا مشکلات این واحدها مرتفع شود. او تصریح کرد که صنعت چرم و کفش سابقه دیرینه‌یی را در ایران دارد و این صنعت در ۴ دهه قبل تامین‌کننده نیازهای منطقه و بازارهای هدف را داشت اما متاسفانه در دو دهه گذشته ضربات سنگینی به این صنف وارد شده است که از این بابت شرمنده تولیدکنندگان هستیم. فاضلی ادامه داد: با وجود همه تمهیداتی که درچند سال گذشته صورت گرفته، هنوز اعضای این صنف به جایگاه واقعی در تولید نرسیده‌اند. به واقع مشکلات صنایع چرم و کیف و کفش در کیفیت و تولید خلاصه می‌شود و در این زمینه ما متاسفانه در تولید نتوانسته‌ایم به جایگاه خودمان برسیم و بحث برندسازی را نتوانسته‌ایم نهادینه کنیم.

او با اشاره به تاثیر‌گذاری افزایش قاچاق در این حوزه افزود: قاچاق از اواخر دهه ۸۰ ضربات سنگینی را بر این صنف وارد کرده که هنوز هم ریشه‌کن نشده و تولیدات ما تحت تاثیر شدید قاچاق قرار گرفته‌اند و امیدواریم با همکاری تشکل‌ها و مسوولان عالی‌رتبه بتوانیم تمهیدات لازم را در این راستا درنظر بگیریم. رییس اتاق اصناف ایران با بیان به اینکه باید جایگاه صنعت چرم در کشور افزایش یابد و بهره وری در این حوزه ارتقا یابد، اظهار کرد: باید دنبال ارتقا جایگاه تولید صنایع چرم در کشور و در منطقه باشیم؛ چرا که ما با داشتن مواد اولیه مرغوب، دارای بهترین کیفیت تولید هستیم.

فاضلی با اشاره به اجرای اصل 44 بیان کرد: حدود سه سال است که بحث خصوصی‌سازی را مطرح کرده‌اند اما اینکه مسوولیت را به بخش خصوصی بسپارند؛ مشخص نیست و در این زمینه هیچ برنامه‌ای درنظر گرفته نشده؛ از این‌رو ضروری است در راستای اجرای اصل 44 ابزارها، امکانات و تسهیلات در اختیار این بخش قرار گیرد و چنانچه این موضوع‌ها در راه بخش‌خصوصی کشور محقق نشود، خصوصی‌سازی بی‌فایده خواهد بود. رییس اتاق اصناف ایران گفت: اتاق اصناف ایران در نظام تعرفه‌ای، سیاست‌گذاری و در بحث تامین مواد اولیه و تامین نظام پولی و مالی هیچ گونه نقشی ندارد و سپردن مسوولیت با نداشتن هیچ یک از این اختیارات بی‌فایده است. همه تلاش ما ارتقای بخش تولید در کشور و رسیدن به خودکفایی و صادرات است و در این مسیر همه تلاشمان را خواهیم کرد تا بتوانیم معضلات موجود تولید را حل کنیم.

 

 

ارسال نظر