اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۰۴۰

انبارها مملو از شکر بی‌‌قیمت است

فارس| دبیر انجمن صنایع قند و شکر ایران گفت: با وجود گذشت ۴۵روز از آغاز تحویل چغندرقند، دولت هنوز قیمت خرید تضمینی چغندر قند را اعلام نکرده و این امر سبب شده که انبارها پر از شکر بی‌قیمت باشد.

بهمن دانایی با اشاره به اینکه کارخانه‌های فرآوری چغندرقند از 5 شهریور کار خود را آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: از فصل برداشت تاکنون 2میلیون و 400 هزار تن چغندرقند تحویل گرفته‌ایم که 350هزار تن شکر از آن تولید شده و در انبارها روی هم انباشت شده است؛ چرا که دولت تا این لحظه متاسفانه نرخ خرید تضمینی چغندر را اعلام نکرده است که بر اساس آن شکر قیمت‌گذاری شود. وی اضافه کرد: این کار اصولا باید قبل از آغاز کار کارخانه‌های قند اتفاق بیفتد و اهمال دستگاه‌های ذی‌ربط سبب شده تا تداوم تولید با مشکل مواجه شود؛ این در حالی است که مقام معظم رهبری بارها گفته‌اند تولید داخل را در راس کارها قرار دهید.

دبیر انجمن صنایع قند و شکر ایران همچنین با اشاره به افزایش 60درصد تولیدی شکر طی 4سال اخیر اظهارکرد: سال 92، یک‌میلیون و 100هزار تن شکر تولید کرده بودیم که این رقم در سال 95 به یک‌میلیون و 650هزار تن رسید و امیدواریم امسال رقمی بین یک‌میلیون و 700هزار تن تا یک‌میلیون و 800هزار تن برسیم. دانایی با اشاره به آمار مصرف شکر در کشور هم گفت: با احتساب مصرف شکر صنایع شیرینی و شکلات رقمی بین 2میلیون و 100 هزار تا 2میلیون و 200 هزار تن شکر نیاز داریم که امسال فقط باید بین 300 تا 350هزار تن شکر وارد شود. وی اظهار کرد: انتظار می‌رود دولت هرچه زودتر فکری به حال اعلام به‌ موقع قیمت شکر بکند؛ چرا که این مساله کار را مختل کرده است.

موانع ساماندهی واردات پوشاک

ایسنا| عضو هیات‌مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با اشاره به وجود موانع قدرتمند و پرنفوذ جهت ساماندهی واردات پوشاک طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: همچنان با معضل روند فروش بوتیکی پوشاک در کشور مواجهیم. مجید نامی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌ نحوه صدور گواهی فعالیت نمایندگان و شعب شرکت‌های خارجی عرضه‌کننده پوشاک در ایران سال گذشته ابلاغ و سه ماه به کلیه برندها فرصت داده شد تا مجوزهای لازم را برای فعالیت اخذ کنند، اظهار کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی مربوطه تمامی واردات پوشاک به کشور ثبت خواهد شد و متوجه خواهیم بود که محصولات در چه فروشگاه‌هایی عرضه می‌شوند. وی ادامه داد: بنابراین از دیگر مزایای دستورالعمل ساماندهی واردات پوشاک این است که سیستم فروش به دارایی وصل خواهد شد و انبارها کاملا مشخص هستند که این مساله موجب دسترسی راحت به اطلاعات و نحوه فعالیت‌هاست. عضو هیات‌مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با تاکید بر اینکه دستورالعمل نحوه صدور گواهی فعالیت نمایندگان و شعب خارجی عرضه‌کننده پوشاک در ایران موجب شفافیت خواهد شد، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل اینکه منافع برخی افراد براساس این ساماندهی به خطر می‌افتد مقاومت شدیدی را در قبال اجرای آن به خرج می‌دهند. نامی ادامه داد: پس از ابلاغ دستورالعمل کار پیش رفت و چند برند نیز برای اخذ مجوز فعالیت‌های مربوط به ثبت را در دستور کار قرار دادند، اما متاسفانه همچنان به دنبال راهکاری برای دور زدن قانون هستند و همچنان بسیاری تن به اجرای این ابلاغیه ندادند. وی با اشاره به اینکه برخی افراد نیز در دستگاه‌های اجرا‌کننده اعتقادی به اجرای دستورالعمل مربوطه ندارند، خاطرنشان کرد: متاسفانه در دستگاه‌های اجرایی نیز برخی مسوولان نیز اعتقادی به اجرای این دستورالعمل ندارند و به سختی کار پیش می‌رود. عضو هیات‌مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با بیان اینکه اگر برندی مجوزی نداشته باشد باید از فروش آن جلوگیری به عمل آید و فروشگاه مربوطه پلمب شود، اظهار کرد: هر کالای خارجی که در فروشگاه به فروش می‌رود باید از طریق نمایندگی دارای مجوز عرضه شود، اما می‌بینید که برندهای مختلف در واحدهایی که نمایندگی هم نیستند عرضه شده و به فروش می‌رسند.

اتاق مشترک «ایران – ترکمنستان» تاسیس شد

پایگاه خبری اتاق ایران| مجمع عمومی موسس اتاق ایران و ترکمنستان برگزار شد و با انتخاب اعضای هیات‌مدیره اتاق مشترک ایران و ترکمنستان رسمیت یافت. مجمع عمومی موسس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان روز چهارشنبه 19 مهرماه، با حضور 131 نفر از اعضای موسس تشکیل شد و بر این اساس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان آغاز به کار کرد. مجمع این اتاق با حضور دبیر کنسول سفارت ترکمنستان در تهران، مدیرکل دفتر اروپا و امریکای سازمان توسعه تجارت و معاون اداره دوم مشترک المنافع و قفقاز برگزار شد. در این نشست همچنین پدرام سلطانی، نایب‌رییس اتاق ایران، ضمن اظهار خرسندی از تشکیل اتاق مشترک ایران و ترکمنستان، گفت: هیات‌مدیره اتاق ترکمنستان باید عزم جدی در پیشبرد اهداف داشته باشد و با رویکردی منسجم در بهبود مناسبات تجاری دو کشور تلاش کند. محمدرضا کرباسی، معاون بین‌الملل اتاق ایران نیز ضمن تاکید بر نقش فعال اتاق‌های مشترک در توسعه مناسبات فی مابین، از اعضا و هیات مدیر منتخب اتاق ایران و ترکمنستان درخواست کرد تا با پیگیری جدی جهت رفع موانع و مشکلات تجاری و توسعه مناسبات تجاری دو کشور تلاش کنند. در جریان نشست مقدماتی مجمع عمومی موسس، بهروز الفت مدیرکل دفتر اروپا و امریکای، تشکیل اتاق ایران و ترکمنستان را مقدمه‌یی برای بهبود روابط تجاری دو کشور ارزیابی کرد. همچنین الیاس آمانگلدیف، دبیر کنسول سفارت ترکمنستان در تهران تشکیل اتاق مشترک را به ایرانیان و فعالان اقتصادی تبریک گفت و آمادگی کامل سفارت را برای هر گونه همکاری با اتاق مشترک اعلام کرد. در جریان برگزاری مجمع عمومی که به ریاست احمد اصغری همراه بود، هیات‌مدیره این اتاق با رای اعضا انتخاب شدند. بر این اساس مجید محمدنژاد، محمد صمدی، مجید جلیلی بشاشی، بهمن ایری، احمد زمانیان یزدی، محمدرضا توکلی‌زاده، رحمان قره‌باش، عبدالحلیم ماهری، سید اکبر رسولی، به عنوان اعضای اصلی هیات‌مدیره و ارازجان شمالی و حکیم آل‌جلیل به عنوان اعضای علی‌البدل هیات‌مدیره برای مدت دوسال انتخاب شدند.

 

 

ارسال نظر