رقابتی شدن بازار با حذف برچسب

۱۳۹۶/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۳۸۲

پایگاه خبری اتاق اصناف ایران  

رییس اتحادیه کفش ماشینی و لاستیکی تهران گفت: حذف برچسب قیمت از محصولات می‌تواند به نفع مردم و تولیدکنندگان باشد که باعث رقابتی شدن بازار می‌شود.

علی اژدرکش درباره ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در واقع حذف برچسب قیمت به تولیدکنندگان ابلاغ شد و قرار بر این بود که اصناف و خرده فروشان برچسب قیمت را نصب کنند. اژدرکش افزود: موضوع حذف برچسب توسط کارخانه‌های تولیدکننده اقدام خوبی است و باعث رقابتی شدن بازار می‌شود. به یقین اصناف با رعایت انصاف و حداقل قیمت رقابتی که مطرح می‌شود، می‌توانند بازار را به بهترین شکل اداره کنند. وی تاکید کرد: ممکن است میان مردم این موضوع مطرح شود که در صورت حذف برچسب، قیمت‌ها به یک‌باره افزایش پیدا می‌کند؛ اما این‌گونه نیست و در این رابطه می‌توان مطرح کرد که اگر اتاق اصناف ناظر رسمی برای تولیدکنندگان تعریف کند، مشکلی از بابت قیمت‌ها هم نخواهیم داشت.

به گفته اژدرکش، طبق قانون نظام صنفی درج قیمت کالا توسط خرده‌فروشی‌ها باید انجام شود. اما از آنجا که معمولا وقتی طرحی در کشور مطرح می‌شود، بسترها را فراهم نمی‌کنیم آن موضوعات با شکست مواجه می‌شوند؛ در نتیجه با فراهم کردن بسترها می‌توان بازار را رقابتی کرد.

 

ارسال نظر