ضرورت تامین زیرساخت برای صادرات شیرینی

۱۳۹۶/۰۶/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۲۱۰

پایگاه خبری اتاق اصناف ایران|

رییس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروش و کافه قنادی تهران گفت: ایران جزو نخستین تولیدکننده‌های شیرینی در جهان است و تنوع محصولات با کیفیت شیرینی ایران در هیچ جای دنیا وجود ندارد اما با این وجود، هنوز زمینه صادرات برای تولید‌کنندگان داخلی فراهم نیست.

علی بهرمند با اشاره به پتانسیل صادراتی صنعت شکلات ایران افزود: پتانسیل اعضای اتحادیه شیرینی و قنادان بسیار بالاست و واقعا توان صادرات برای ما وجود دارد؛ تنوع و کیفیت شیرینی ایران قطعا در صادرات و رقابت با دیگر رقبا حرفی برای گفتن خواهد داشت و توانایی صادرات در حدی است که بتوانند درآمد ارزی مطلوبی را وارد کشورکنند و دولت می‌تواند روی صادرات شیرینی و شکلات ایران حساب باز کند.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر حرکت‌های موفقی در بحث تولید شیرینی در کشور صورت گرفته و کارخانه‌های صنعتی تولیدشان را متمرکز و میزان تولید را افزایش داده‌اند و به واقع آمادگی کامل برای صادرات وجود دارد؛ تقاضا داریم که دولت مسیر صادرات را برای تولیدکنندگان این صنف باز کند و برنامه‌ریزی کاملی برای صادرات درنظر بگیرد. بهرمند افزود: اکنون برخی واحدها به صورت مستقل و به میزان اندک صادرات دارند و برخی هم به صورت چمدانی یا از طریق شرکت‌های دیگر صادر می‌کنند اما نیازمند برنامه‌ریزی صحیح برای صادرات هستیم؛ چراکه توان آن وجود دارد. وی اظهار کرد: در هیچ جای جهان این همه تنوع شیرینی وجود ندارد و حتی زمانی که رییس اتحادیه قنادان آلمان به ایران آمده بود، در بازدید از قنادی‌های تهران اذعان کرد که در هیچ جای دنیا این همه تنوع و کیفیت نیست و ایران به واقع جزو نخستین‌های این صنعت است.

بهرمند تاکید کرد: در چند سال اخیر نوآوری‌های زیادی در صنعت شیرینی صورت گرفته و با تلاش‌های مضاعف تولیدکنندگان شاهد رشد و پویایی قنادی‌ها در کشور بوده‌ایم. رییس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروش وکافه قنادی افزود: خوشبختانه هر روز به پیشرفت نزدیک می‌شویم و تلاش کرده‌ایم همه واحدهای اتحادیه به روز باشند و محصول با کیفت تولید کنند. وی با بیان اینکه استقبال از نمایشگاه شکلات و شیرینی امسال فوق‌العاده بود، افزود: خوشبختانه با اطلاع‌رسانی مناسبی که صورت گرفت، استقبال از نمایشگاه بی‌نظیر و بیش از انتظار بود و تمام روسای اتحادیه‌های استان‌ها نیز از نمایشگاه بازدید داشتند.

 

ارسال نظر