تمهیدات لازم برای تنظیم بازار

۱۳۹۶/۰۶/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۰۴۶

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: توزیع گوشت قرمز گوسفندی وارداتی برای تنظیم بازار محرم و صفر از یک ماه پیش آغاز و در حال حاضر هم ادامه دارد.

یدالله صادقی در مورد تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ایام سوگواری محرم و صفر به فارس گفت: تامین کالاهای کشاورزی در حیطه وظایف وزارت جهاد کشاورزی است و وزارت صنعت، معدن و تجارت شبکه‌های توزیع خود را برای توزیع کالاهای اساسی در اختیار وزارت جهاد قرار می‌دهد.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت علاوه بر اینکه بر فرآیند توزیع نظارت دارد، بلکه در راستای جلوگیری از تخلف بر قیمت‌ها هم نظارت می‌کند. صادقی با بیان اینکه توزیع گوشت گوسفندی گرم وارداتی تنظیم بازار در حال انجام است، گفت: کاری که در مورد توزیع این کالا انجام شده این است که توزیع قبل از محرم و حتی عید قربان آغاز شده تا در ایامی که تقاضا افزایش می‌یابد، بازار کنترل شود.

همچنین رییس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه بر اساس رصد بازار و گزارش ستاد تنظیم بازار کمبودی در بازار کالاهای اساسی وجود ندارد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای تامین کالاهای اساسی ایام سوگواری محرم و صفر برنامه دارد.

علی فاضلی افزود: وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت تمهیداتی را برای تامین و توزیع کالاهایی اساسی مورد نیاز مردم در ایام سوگواری اندیشیده‌اند، اما هنوز در این مورد ابلاغی به اتاق اصناف ایران انجام نشده است.

 

 

ارسال نظر