سهم بالای زنان کارآفرین در بخش تعاون

۱۳۹۶/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۸۸۵

ایسنا|

دبیرکل اتاق تعاون ایران از فعالیت ۲۷ هزار تعاونی زنان در کشور خبر داده و سهم بانوان کارآفرین در بخش تعاون را نسبت به دیگر بخش‌های اقتصادی قابل توجه می‌داند. به گفته وی مشکل اشتغال کشور با همراهی تعاونی‌ها حل شدنی است.

ماشا‌الله عظیمی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک چهارم ظرفیت تعاونی‌ها را تعاونی‌های زنان تشکیل می‌دهند که بیشتر در گرایش‌های فرش، صنایع دستی و گردشگری مشغول فعالیت هستند. وی افزود: زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور در تولید و اشتغال نقش دارند و موجب توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور می‌شوند.

دبیرکل اتاق تعاون ایران درباره دوام و پایداری اشتغال در بخش تعاونی، گفت: ضریب نفوذ و پایداری اشتغال در بخش تعاون بیشتر از دیگر بخش‌های اقتصادی است. نقش تعاونی‌ها در رشد و توسعه اقتصاد انکارناپذیر است و به همین منظور باید حمایت و توجه بیشتری به ویژه از طرف دولت برای تقویت زیرساخت‌های بخش تعاون صورت گیرد. به گفته عظیمی، در حال حاضر سهم قابل توجهی از اشتغال در دنیا متعلق به بنگاه‌های تعاونی و کسب و کارهای خرد و کوچک است و با توجه به کارکردهای بخش تعاون در حوزه‌هایی همچون مسکن، کشاورزی، حمل و نقل و خدمات باید از پتانسیل مغفول مانده تعاونی‌ها به شکل شایسته‌تری استفاده کرد. وی با بیان اینکه مشکل اشتغال کشور به تنهایی حل نمی‌شود، افزود: تعاونی‌ها با ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که دارند می‌توانند موانع اشتغال را از میان برداشته و این گره را باز کنند. بخش مردمی تعاون توانایی ایجاد شغل را دارد و اگر از این ظرفیت به شکل ویژه‌ استفاده شود به سهم و جایگاه واقعی خود دست پیدا می‌کند. دبیرکل اتاق تعاون ایران در پایان دستیابی به سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد ملی و اجرای کامل سیاست‌های کلی اصل ۴۴ را از مطالبات اصلی تعاونگران ذکر کرد.

 

ارسال نظر