حمایت دستگاه‌های اجرایی از سرمایه‌گذاران

۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۵۵۷
حمایت دستگاه‌های اجرایی از سرمایه‌گذاران

جلسه «کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری» در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل برگزار شد. در این جلسه عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از اقدامات کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران سخن گفت. حسین پیرموذن در این جلسه اظهارکرد: کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال به جد پشتیبانی همه‌جانبه را از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان انجام می‌دهد.

وی در این جلسه سرمایه‌گذاری تصریح کرد: ما با تلاش مرجع قضایی و پیگیری اتاق اردبیل جلسات کمیته را به صورت مرتب برگزار می‌کنیم تا در هر جلسه مشکلات و موانع تعدادی از سرمایه‌گذاران با تدبیری شایسته و عالمانه برطرف شود. وی افزود: در جلسه امروز پرونده پنج واحد مشکل‌دار از استان اردبیل مورد بررسی قرار گرفت و سعی شد با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی نظیر دندانپزشکی، جهاد، راهداری و حمل و نقل، شهرک‌های صنعتی، برق، نظام مهندسی ساختمان، میراث فرهنگی و برخی بانک‌ها بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام عملی شود.

پیرموذن ادامه داد: انتظار داریم مدیر ارشد دستگاه اجرایی با آگاهی و تسلط روی پرونده‌های مطرح شده اظهارنظر کرده و راهکاری قانونی در تسهیل امور سرمایه‌گذاران ارائه کنند. پیرموذن تصریح کرد: کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال پشتیبانی همه‌جانبه را از سرمایه‎گذاران و تولیدکنندگان انجام می‌دهد. انتظار بخش خصوصی این است تا مدیران ارشد دستگاه اجرایی راهکاری قانونی در تسهیل امور سرمایه‌گذاران ارائه کنند.

 مشکلات فرهنگی در جذب سرمایه‌گذار

در این جلسه، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: ما در ششمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری، پنج پرونده سرمایه‌گذاری را در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار دادیم که عمده این پرونده‌ها مربوط به شرکت کشتارگاه صنعتی دام مغان، شرکت خوش‌گل سبلان، طرح گردشگری زیپ‌لاین، طرح تفریحی موج‌های آبی و شرکت سبلان شهر بود که سعی کردیم با همکاری و همراهی مسوولان و مدیران بانک‌ها و اجرایی استان در حل مشکلات آنها گام‌برداریم.

یوسف خدادادی با بیان اینکه ما در استان اردبیل با مشکلات فرهنگی در جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران روبرو هستیم، تصریح کرد: ما در جلسات با برخی غفلت‌ها و بی‌توجهی مسوولان ادارات و دستگاه‌های اجرایی نسبت به حوزه سرمایه‌گذاری مواجه هستیم که این غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها به‌شدت ما را رنج می‌برد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با انتقاد از برخی مسوولان که به وظیفه قانونی خود در حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشروح عمل نمی‌کنند، گفت: تصمیم ما بر این است تا در وهله اول با برگزاری جلسات توجیهی برای مسوولان، آنها را نسبت به وظایف حمایتی خود از سرمایه‌گذاری، ایجاد فرصت‌های اشتغال و تولید بیشتر آشنا کرده و یک فضای امن و حمایتی از سرمایه‌گذاران را در استان با حضور مسوولان اجرایی فراهم کنیم.

خدادادی افزود: امیدواریم در کنار برگزاری این جلسات توجیهی، مسوولان اجرایی نیز خود با احساس مسوولیت در این زمینه ورود پیدا کنند تا بحث اشتغال و افزایش تولید و بهره‌وری با حمایت جدی از سرمایه‌گذاران، صنعتگران و فعالان اقتصادی در استان اردبیل فراهم آید. معاون دادگستری استان اردبیل با یادآوری اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران حمایت کنیم، بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در این راه یک تلاش جدی و فراگیری را انجام دهیم.

 نارضایتی سرمایه‌گذاران از حوزه راه

از سوی دیگر، بعد از آن سید ناصر عتباتی، دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: بیشترین نارضایتی صاحبان سرمایه و ایجاد اشتغال در استان اردبیل در مسیر سرمایه‌گذاری از ادارات راه و حمل و نقل جاده‌یی است که بیشترین کارشکنی را در این مسیر انجام می‌دهند. او در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری اظهار کرد: در اکثر پرونده‌ها نظیر زیپ لاین مشکین شهر و موج‌های آبی شاهد تصمیمات غیرکارشناسی ادارات راه و حمل و نقل هستیم که غفلت آنها در صدور مجوز سرمایه‌گذاران را متضرر کرده است.

عتباتی با بیان اینکه در پرونده طرح تفریحی موج‌های آبی تخلف آشکار راهداری و حمل و نقل سبب متضرر شدن سرمایه‌گذاران شده که این افراد باید با اعلام شکایت از مدیران متخلف این مساله را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنند. او با اشاره به خسارت وارد شده با سرمایه‌گذار گفت: سرمایه‌گذاران با اخذ مجوز بلامانع بودن سرمایه‌گذاری میلیاردها تومان هزینه کرده‌اند که نباید با یک اشتباه مدیر یا کارشناس سرمایه‌گذاران از این روند ناراضی باشند. عتباتی گفت: در چند مورد از سرمایه‌گذاری‌ها در ماه‌های اخیر ما به عینه شاهد قصور اداره راه و حمل و نقل هستیم که زمینه نارضایتی و حتی فراری شدن آنها را فراهم کرده‌اند در حالی که در این زمینه باید به جای کارشناس و مدیر رده چندم شخص مدیرکل پاسخگو باشد. دادستان اردبیل با تاکید بر برچیده شدن بساط کشتارهای غیرمجاز و غیربهداشتی در برخی مناطق استان اردبیل خاطرنشان کرد: باید با اجرای طرح‌های جایگزین به شکل استاندارد و بهداشتی جلوی این کشتارهای غیرمجاز را بگیریم.

 

ارسال نظر