گردشگری محور اصلی توسعه استان کرمان

۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۴۷۶

پایگاه خبری اتاق ایران

دومین گردهمایی نمایندگان اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور از 12تا 16شهریور ماه با حضور معاون کنسولی وزارت خارجه، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، استاندار و رییس اتاق کرمان برگزار شد.

در همین حال؛ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان با تاکید بر ایجاد تجربه‌های جدید و متفاوت برای گردشگران گفت: اقامت گردشگران در هتل کپری قلعه گنج به عنوان یکی از این تجربیات جدید مورد استقبال فراوان گردشگران قرارگرفته، به‌طوری‌که ضریب اشغال این مجموعه از هتل‌های معروف کرمان بیشتر شده است. سیدمهدی طبیب‌زاده افزود: تعریف و معرفی مسیرهای گردشگری طلایی استان از دیگر راهکارهای جذب گردشگر است که این مهم در کرمان با توجه به جاذبه‌ها و اقلیم‌های متنوع می‌تواند به رونق گردشگری کمک کند.

طبیب‌زاده گفت: در طول تاریخ گردشگران داخلی و خارجی بسیاری در خاطرات و مطالب خود از مهمان‌نوازی و صبوری کرمانی‌ها نوشته‌اند که از این دو واژه می‌توان به عنوان برندهای معنوی کرمان استفاده کرد.

وی بیان راهکارهای افزایش جذب گردشگر، توجه ویژه به صنایع‌دستی و نمادهای فرهنگی خاص استان و حضور فعال در همایش‌ها و نمایشگاه‌های مختلف را برای معرفی هر چه بیشتر کرمان به ایران و دنیا ضروری دانست و گفت: طرح جامع گردشگری استان را با کمک مشاوران مطرح این حوزه در جهان و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمان تهیه و تدوین خواهیم کرد.

او خاطرنشان کرد: همانطور که مسوولان استان به‌ویژه استاندار به گردشگری توجه ویژه دارند و جاذبه‌های بسیاری بازسازی ‌شده است، اتاق کرمان نیز بر انجام فعالیت‌ها و اقدامات لازم در حوزه گردشگری به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه استان تاکید دارد.

طبیب زاده، اتاق کرمان را محلی برای بیان صریح و شفاف دغدغه‌های بخش خصوصی دانست و گفت: خوشبختانه مدیران استان نیز این دغدغه‌ها را می‌شنوند که امیدواریم برای رفع مشکلات تلاش کنند. از سوی دیگر ‌معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه گفت: اگرچه فعالیت‌های مثبتی در زمینه تقویت و رونق گردشگری استان کرمان انجام‌ شده اما برخی آثار، جاذبه‌ها و مفاخر کرمان مانند شاه نعمت‌الله به طور کامل معرفی نشده است.

حسن قشقاوی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه باید اینگونه لحاظ شود که 20درصد از درآمد گردشگری در خود این حوزه هزینه شود. انتظار می‌رود همانطور که برای استخراج نفت هزینه می‌شود تا نفت به‌دست آید و به فروش برسد، در گردشگری نیز هزینه‌هایی در نظر گرفته شود.

قشقاوی با اشاره به نقش شرکت‌های هواپیمایی در رونق گردشگری کشور تصریح کرد: در این زمینه گلایه‌هایی نیز وجود دارد. به عنوان مثال بهای بلیت پروازهای این شرکت از تهران به کرمان و بالعکس بیشتر از بهای بلیت پروازهای تهران به شیراز، اهواز و بندرعباس است که این گرانی انصاف نیست.

 

ارسال نظر