اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۷۳۹

 اتاق جوانان استان تهران تاسیس می‌شود

پایگاه خبری اتاق تهران| اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، اتاق جوانان استان تهران را تاسیس می‌کند. مدیر امور تشکل‌ها و مسوولیت اجتماعی اتاق تهران اعلام کرد که اتاق تهران در راستای برنامه‌های حمایتی خود از کارآفرینی و تشویق جوانان به ورود خلاقانه به عرصه کسب‌وکار، اتاق جوانان استان تهران را راه‌اندازی می‌کند. غلامرضا ملکی با اشاره به توصیه اتاق بازرگانی ایران در راستای راه‌اندازی اتاق کارآفرینی برای جوانان گفت: اتاق ایران برای آنچه فراهم آوردن زمینه همکاری، هم‌اندیشی و انجام کارهای سازمان یافته در میان کارآفرینان جوان استان‌ها در پیوند با ایجاد فضای مساعد کارآفرینی برای جوانان، شبکه‌سازی کسب وکارها و انجام مسوولیت‌های اجتماعی خوانده شده، به تمامی اتاق‌های بازرگانی، تشکیل اتاق جوانان را پیشنهاد کرده است. او افزود: بر این اساس، اساسنامه‌یی از سوی اتاق ایران به اتاق‌های بازرگانی از جمله اتاق تهران ارسال شده که اهداف و شرایط عضویت در اتاق جوانان استان‌ها را تعیین کرده است. اتاق جوانان به استناد بند (ک) ماده (5) قانون تشکیل اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و ماده (5) قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار تشکیل می‌شود.

ملکی در مورد شرایط عضویت در اتاق جوانان استان تهران نیز گفت: کلیه فعالان اقتصادی با داشتن سن حداکثر 39 سال تمام می‌توانند عضو این اتاق شوند. همچنین داشتن تابعیت ایران، دارا بودن کارت عضویت یا کارت بازرگانی از اتاق تهران، دارا بودن روزنامه رسمی از اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات تجاری مبنی بر ثبت شرکت تجاری در استان تهران و گواهی دانش‌بنیان بودن از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از دیگر شرایط عضویت در این اتاق است. مدیر امور تشکل‌های اتاق تهران ادامه داد: استارتاپ‌ها می‌توانند با رعایت این موارد و با اخذ تاییدیه از اتاق بازرگانی تهران به عضویت اتاق جوانان استان تهران درآیند. غلامرضا ملکی افزود: چنانچه اعضا شرایط سنی مندرج در این اساسنامه را از دست بدهند، عضویت آنها در اتاق جوانان لغو می‌شود. در عین حال، پذیرش مجدد اعضایی که به هر نحو، عضویت آنها لغو شده است، مشمول شرایط ورود اعضای جدید خواهد بود. ملکی در پایان عنوان کرد که پس از آنکه ثبت‌نام اولیه آغاز شود، اتاق جوانان کارآفرین استان تهران طبق ضوابطی که در اساسنامه پیش‌بینی شده است، نسبت به برگزاری مجمع اقدام می‌کند و افرادی می‌تواند به عضویت هیات‌مدیره آن درآیند که حایز ضوابط و شرایطی باشند که در اساسنامه آمده است.

 نقش تشکل‌ها در احصای زنان توانمند

رییس هیات‌مدیره کانون ملی زنان بازرگان ایران درباره نقش زنان در پست‌های مدیریتی به «تعادل» گفت: طی هفته‌های اخیر فهرست وزرای پیشنهادی حسن روحانی، به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد؛ این موضوع درحالی است که در این فهرست خبری از وزرای زن نبود. فاطمه مقیمی در ادامه اظهارکرد: در جوامع امروز ما شاهد فعالیت‌های تشکل‌‌هایی هستیم که هدف از تشکیل آن توجه و احصا فعالیت زنان توانمند است. سیده فاطمه مقیمی با اشاره به‌کارگیری فعالیت زنان توانمند در پست‌های مدیریتی اظهار کرد: در راستای عدم توجه دولتمردان به نقش زن در پست‌های مدیریتی باید پرسید که آیا افراد فهرست زنان دانشمندی که در دانشگاه‌های کشور کرسی استادی دارند را تاکنون ندیده‌اند؟ آیا در این کشور هیچ زنی شایستگی و دانش معرفی شدن به عنوان وزیر را نداشت؟

وی افزود: برای انتخاب وزرا نباید به جنسیت نگاه کرد و بلکه باید توجه جدی به میزان توانمندی افراد داشت. دولتمردان چنانچه به دنبال توسعه نقش زنان در جامعه هستند و به آینده جامعه مدنی ایران می‌اندیشید باید نگاه تفکیک جنسیتی را از میان بردارند. حال انتظار می‌رود در عرصه انتخاب مدیران هم دانش، تخصص، تعهد، مهارت، سابقه و برنامه‌های افراد ملاک انتخاب قرار گیرد. بی‌شک با اعتماد به زنان می‌توان امور مملکت را بهتر سامان دهی کرد.

به گفته مقیمی؛ داشتن زنان بالنده در کشور در نهایت تربیت نسل با اعتماد به نفس بیشتر در آینده را نیز به دنبال خواهد داشت و قطعا گامی موثر جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

 ضرورت ساماندهی قیمت نان

پایگاه خبری اتاق اصناف| رییس اتحادیه نانوایان تهران گفت: قیمت نان در کشور از سه سال قبل تاکنون ثابت مانده در حالی که هزینه‌های آب، برق، گاز، بیمه، مالیات، دستمزد و … هرساله بر مدار افزایشی بوده است. قاسم زراعتکار با اشاره به اینکه در حال حاضر واحدهای نانوایی مطابق نرخ سال ۱۳۹۳ نان به مردم عرضه می‌کنند، افزود: در این سال قیمت نان لواش ۲۱۰ تومان، بربری ساده ۶۵۰ تومان، سنگک ۸۰۰ تومان، تافتون سنتی ۴۰۰ تومان و تافتون گردون ۲۱۰ تومان تعیین و تاکنون نرخ‌گذاری مزبور هیچ گونه تغییری به خود ندیده است. وی همچنین اظهارکرد: قیمت آرد خبازی هم از سه سال قبل تاکنون ثابت بوده، اما هزینه‌های جانبی واحد‌ها هر ساله رشد داشته است. رییس اتحادیه نانوایان تهران با اعلام اینکه اغلب خبازی‌های کشور از وضعیت موجود ناراضی هستند، گفت: برنامه‌ریزی‌ها در حوزه آرد و نان باید به نحوی باشد که بتواند خواسته‌های بحق و منطقی مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را تامین کند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع یکسان‌سازی نرخ نان به قیمت جهانی افزود: در بحث یکسان‌سازی حق انتخاب آرد به واحدهای نانوایی محول می‌شود و در حال حاضر خبازان در تامین آرد مورد نیاز خود حق انتخاب ندارند. وی گفت: بدون شک ایجاد حق انتخاب به دنبال خود رقابت، کیفیت و رضایتمندی را به همراه دارد و می‌طلبد مسوولان به این مهم توجه جدی داشته باشند.

رییس اتحادیه نانوایان تهران با بیان اینکه کیفیت نان در سطح استان با وجود تمامی کمبود‌ها و کاستی‌ها حرف اول را می‌زند، افزود: کیفیت این کالا با یکسان‌سازی نرخ نان به مراتب بهتر و بالاتر از وضع موجود خواهد شد. وی درباره فعالیت نانوایان گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد نان کشور بصورت سنتی و تن‌ها پنج درصد به روش صنعتی تولید می‌شود.

 

 

ارسال نظر