تعامل بخش خصوصی و دولتی تنها راه نجات کشور است

۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۹۶۳
تعامل بخش خصوصی و دولتی تنها راه نجات کشور است

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به دید مثبت نمایندگان مجلس به وزرای اقتصادی کابینه پیشنهادی به مجلس گفت: در مجموع دید مجلس نسبت به وزرای اقتصادی بهتر از وزرای پیشنهادی دیگر مثبت است؛ افرادی که معرفی شده‌اند عموما تجربه کاری موفقی در کارنامه خود در جایگاه‌های قبلی که بوده‌اند، دارند.

سهیلا جلودارزاده افزود: آن چیزی که برای ما در مجلس اهمیت دارد این است که وزرایی که انتخاب می‌شوند با فساد در کشور به صورت ریشه‌یی برخورد و مبارزه کنند. او با اشاره به اینکه البته نمایندگان مجلس که از کارشناسان کشور هم هستند همانند فعالان اقتصادی نقدهایی را هم به برنامه‌های اقتصادی وزرای پیشنهادی دارند، گفت: آن چیزی که برای ما در مجلس اهمیت دارد این است که وزرایی که انتخاب می‌شوند در تعامل با مجلس باشند و به صورت هماهنگ با یکدیگر بتوانند کارها را پیش ببرند. او با بیان اینکه حدود

40 سال است که کشور با یک درهم ریختگی در بخش‌های اقتصادی رو‌به‌رو است و این شرایط باید به اقتصاد توسعه‌یی تبدیل شود، گفت: نکته‌یی مهم برای ما در اقتصاد کشور این است که تولید ثروت متوقف نشود، عقب‌گرد نداشته باشیم و برنامه‌های توسعه به شکلی که به اشتغال‌زایی و تولید منجر شود، پیش برود؛ اتفاقاتی که باعث می‌شود سرمایه‌گذاری‌های جدید در اقتصاد کشور صورت گیرد و کارآفرینان بتوانند عرصه‌های جدیدی برای اقتصاد بازکنند. سهیلا جلودارزاده گفت: موانع زیادی در مسیر توسعه صنعتی و افزایش تولید ملی وجود دارد که باید برداشته و حل شوند. مثلا دولت باید دست از تصدی‌گری بردارد و تعداد کارمندان دولتی باید کاهش پیدا کنند. از طرف دیگر شاهد هستیم که در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها به بهانه‌های مختلف از بخش خصوصی پول‌هایی مطالبه می‌شود که کاملا غیرقانونی است و باید جلوی آنها را گرفت. این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ضرورت اجرای دقیق قانون اصل 44 و خصوصی‌سازی گفت: زمانی که می‌خواهیم خصوصی‌سازی انجام دهیم، شاهد آن هستیم که بخش دولتی یک بخش شبه خصوصی ایجاد می‌کند که می‌شود همان خصولتی و کارها و پروژه‌ها را می‌گیرد؛ آیا با این شرایط کاری پیش می‌رود؟ انتظار نمایندگان مجلس از وزرای اقتصاد کابینه این است که مشکلات را حل کنند تا تعامل واقعی بین بخش خصوصی و دولتی شکل بگیرد و اقتصاد کشور به سمت پیشرفت حرکت کند. به گفته جلودارزاده؛ تعامل بخش خصوصی و دولتی تنها راه نجات کشور از شرایط سختی است که هم‌اکنون با آن رو به رو است.

 

ارسال نظر