حمایت اصنافی‌ها از 3 وزیر پیشنهادی

۱۳۹۶/۰۵/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۸۲۱

اصنافی‌ها حمایت خود را از سه وزیر پیشنهادی رییس صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی افزود: وزیران پیشنهادی کار، اقتصاد و صنعت از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی مورد تایید اتاق اصناف ایران هستند و اصناف از آنان حمایت می‌کنند. وی افزود: محمد شریعتمداری که به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت معرفی شده است، در دوران ۸ سال وزارت بازرگانی خود حمایت‌های لازم را از اصناف و بخش تولید کشور را داشته و به خوبی بخش بازرگانی و تجارت را خوبی می‌شناسد. همچنین در بخش تولید بهتر از مجموعه حوزه تجارت واقف هستند و دلیل آن حمایت از ۶۵۰ هزار واحد صنفی تولیدی است که از سوی وی رقم خورد. به گفته فاضلی، شریعتمداری در زمان مدیریت خود در سمت معاون اجرایی رییس‌جمهور، حمایت‌های لازم را از تولید و اصناف به عمل آوردند و تسهیلات مناسبی را برای این بخش در نظر گرفتند. فاضلی اظهار کرد: انتخاب شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن وتجارت بسیار انتخاب هوشمندانه‌یی است چرا که وی به حوزه تولید کاملا واقف هستند و معتقدند برای حوزه تولید باید به لحاظ مالی و تکنولوژی امکانات خوبی مهیا شود.

رییس اتاق اصناف ایران همچنین در خصوص انتخاب آقای مسعود کرباسیان به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: وی منشأ خیر و برکات برای اصناف بوده‌اند و ایجاد تغییر و تحول در ساختار گمرگی کشور توسط ایشان صورت گرفت که این اقدام کار مراجعان برای امور گمرکی را به حداقل رساندند. فاضلی افزود: آقای کرباسیان نسبت به حوزه اقتصاد آشنا هستند و تاکنون اقدامات مثبتی را در حوزه‌های مختلف اقتصادی انجام داده‌اند و نسبت به مسائل اقتصادی احاطه خاصی دارند. رییس اتاق اصناف ایران درباره علی ربیعی وزیر پیشنهادی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ربیعی حوزه کاری بسیار وسیعی را دارند و در واقع سه وزارتخانه را در دل یک وزارتخانه را مدیریت می‌کنند و کار ایشان بسیار سخت و فشرده است. وی هم باید به حوزه کار و کارگری آگاه باشد و هم به حوزه خدمات، تولید و تعاون احاطه داشته باشند که به یقین کار سنگینی است. عملکرد وی در دولت یازدهم بطور نسبی مثبت بوده و کارنامه موفقی دارند و می‌تواند موفق‌تر از این نیز عمل کند.

از سوی دیگر، رییس اتاق اصناف همدان نیز گفت: از وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت انتظار می‌رود با حمایت بیشتر نسبت به دولت قبل از بنگاه‌های کوچک و متوسط در ایجاد اشتغال بهره بگیرد. حمیدرضا فرسایی وحید با اشاره به نامگذاری امسال به اقتصاد مقاومتی؛ تولید اشتغال افزود: بنگاه‌های کوچک و متوسط از جمله اصناف تولیدی نقش مهمی در تولید و اشتغال دارند و وزیر صنعت پیشنهادی می‌تواند از نقش آفرینی صنوف در بخش تولید و اشتغال استفاده کند.

وی ادامه داد: در گذشته در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های سالانه نقش اصناف و همچنین بنگاه‌های خرد و متوسط کمتر دیده شد اما امیدواریم آقای شریعتمداری وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با سابقه خوبی که دارند، از مدیرانی در این وزارتخانه استفاده کند که ضمن آشنایی کامل با قوانین به نقش بنگاه‌های کوچک و متوسط در ایجاد اشتغال آگاه باشند.

رییس اتاق اصناف همدان همچنین از مسعود کرباسیان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی برای تصدی وزارت اقتصاد و علی ربیعی به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استقبال کرد. وی گفت: انتظارمی رود آقای کرباسیان با اصلاح سیاست‌های پولی ومالی در جهت حل مشکلات اقتصادی کشور به ویژه بخش تولید و کم کردن رکود گام‌های بلندی بردارد. همچنین پیگیری اصلاح قانون کار از مهم‌ترین مسائل در حوزه اشتغال و کسب و کار است که انتظار می‌رود وزیر پیشنهادی تعاون در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشد.

 

ارسال نظر