کره جنوبی خواستار بهره‎گیری از تجربه تعاون در ایران شد

۱۳۹۶/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۷۴۳
کره جنوبی خواستار بهره‎گیری از تجربه تعاون در ایران شد

سفیر کره جنوبی با رییس اتاق تعاون ایران برای گسترش تعاملات اقتصادی دو کشور در بخش تعاون دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون ایران، هو کیم سئونگ، سفیر کره جنوبی در دیدار با بهمن عبداللهی، رییس اتاق تعاون درباره همکاری با اتاق تعاون گفت: شناخت من در این دیدار با اتاق تعاون بسیار زیاد شد. بخش تعاون در کشور من فعال نیست. دولت در سال‌های اخیر توجه زیادی را به بخش تعاون کرده است. تعاونی‌ها، سازمان‌های دموکراتیکی هستند که ارتباط بین مردم و دولت را می‌توانند داشته باشند.

 وی در بیان مزیت‌های بخش تعاون گفت: تعاونی‌ها مقاومت بسیاری را در مقابل شوک‌های اقتصادی می‌توانند داشته باشند. مذاکرات خوبی را امروز با رییس اتاق تعاون داشتیم که امیدواریم منجر به رشد روابط تجاری بین دو کشور شود. پیشنهاد داده‌ام یک سمیناری برای شناخت بیشتر شرکت‌های خارجی با بخش تعاون صورت گیرد که با همکاری سفارت کره در ایران و اتاق تعاون ایران باشد.

 سفیر کره جنوبی اظهار کرد: در آن جلسه می‌توانم افراد موثر در حوزه کاری خود را به ایران دعوت کنم تا بتوانند ارتباط مستقیم با بخش تعاون ایران داشته باشند. این کمک می‌کند تا ارتباطات تجاری بین ایران و کره افزایش یابد.

 هو کیم سئونگ ادامه داد: کشور ایران برای کشور کره بسیار حائز اهمیت است. ولی درحال حاضر ارتباط تجاری ایران و کره در حد نفت، گاز و پتروشیمی و لوازم الکترونیک مانند گوشی تلفن و تلویزیون است. اگر یکی از این حوزه‌ها آسیب ببیند، ارتباطات تجاری خوبی را نخواهیم داشت. دو دولت درحال تلاش هستند تا ارتباطات تجاری دو کشور را افزایش دهند تا بتوانیم تداوم ارتباط تجاری بین دو کشور را حفظ کنیم.

 در ادامه نیز بهمن عبداللهی، رییس اتاق تعاون درباره دیدار با سفیر کشورهای مختلف گفت: بیش از یک و سال و نیم است که دیدار با کشورهای مختلف را دستور کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم پیشرفت‌های مختلف را در بخش تعاون محقق کنیم.

عبداللهی ادامه داد: برای توسعه بخش تعاون با کشورهای مختلف دیدارهایی را داشتیم. یکی از اهداف در کشور صادرات کالا و محصولات و خدمات ایرانی است. یکی از اصل‌های سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز همین موضوع است. یعنی صادراتی شدن کالاهای کشور حائز اهمیت است. بخش تعاون هم در همین راستا حرکت می‌کند و ما این ملاقات‌ها و دیدارها را در همین راستا انجام می‌دهیم. در مورد بحث دوم که مد نظر است. برنامه‌های دولت دوازدهم را با کمال علاقه‌مندی و جدیت دنبال می‌کنیم. این جزو وظایف است و هر کمکی که برای توفیق لازم است، دنبال می‌کنیم. براساس قانون اساسی، اقتصاد کشور ما در 3 بخش دولتی، خصوصی و تعاون تقسیم می‌شود.

وی گفت: در کشور ما بخش تعاون اهمیت ویژه‌یی داشته به طوری که بیش از 100سال است که در حوزه تعاون فعالیت می‌کند و در بخش‌های اعتباری، کشاورزی و مصرف فعالیت‌های خوبی دارند. وی ادامه داد: هر دو کشور ایران و کره جنوبی در ICA عضو هستند. دو کشور ایران و کره جنوبی تعاملات خوبی دارند و بنا داریم که این سطح از تعاملات را به بخش تعاون نیز تسری دهیم.

وی ادامه داد: فلسفه وجود تعاونی‌ها ناشی از دو موضوع است، اول اینکه حضور تعاون در اقتصاد، اقتصاد کشور را در مقابل شرکت‌های خارجی مقاوم می‌کند همچنین این حضور باعث کاهش فاصله طبقاتی و توزیع عادلانه ثروت شده و کاهش فقر و افزایش اشتغال را به همراه دارد. رییس اتاق تعاون ایران ابراز کرد: بر این اساس فعالیت‌های بخش تعاون به طور جد مورد حمایت قانون و حکومت قرار دارد.

وی در بخش دیگری به نشستی که در مالزی برگزار شده بود، اشاره کرد و گفت: در این نشست با مسوولان بخش تعاون کشور کره جنوبی مذاکراتی صورت گرفته و این آمادگی وجود دارد که با همکاری سفارت کره جنوبی، همایشی را با حضور فعالان بخش تعاون دو کشور همچنین تجار و بازرگانان و مسوولان دو کشور برگزار کنیم.

رییس اتاق تعاون ایران در بخش دیگری از این نشست با اشاره به بازار مصرف بالای کالاهای کره‌یی در ایران، ارتباط مستقیم تولیدکنندگان با این بازار را خواستار شد و گفت: عمده کالاهای مورد استفاده توسط واسطه‌هایی وارد می‌شود که ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان با توجه به گستردگی بازار مصرف می‌تواند علاوه بر افزایش تعاملات ارتباط مستقیم تولیدکننده و مصرف‌کننده را به همراه داشته باشد.

وی به برگزاری نمایشگاه تخصصی در کشور کره اشاره کرد و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در دو کشور در راستای معرفی بخش تعاون و تامین نیازمندی‌ها توسط بخش تعاون را پیشنهاد داد.

 

ارسال نظر