اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۷۸۳

اتاق اصفهان در جمع ٤ اتاق بازرگانی جهان

تعادل| واحد امور بین‌الملل اتاق اصفهان با مشارکت شورای عالی جوانان، شورای عالی بانوان و مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی (spx) پروژه مشارکت اجتماعی را به همراه پروژه‌های ارائه شده توسط اتاق‌های بازرگانی کشورهای انگلستان، برزیل و هندوستان به مرحله نهایی رقابت اتاق‌های جهان در سیدنی استرالیا رساند. رییس اتاق اصفهان گفت: توجه ویژه به جوانان و بانوان ازجمله اهدافی است که طی سال‌های اخیر در کشور و به تبع آن در اتاق‌های بازرگانی مورد توجه قرار گرفته است. در اتاق بازرگانی اصفهان نیز از ابتدای دورۀ هشتم اهتمام به مسائل و برنامه‌های جوانان و بانوان به عنوان یکی از محورهای اصلی فعالیت‌ها معرفی و با جدیت دنبال و بخشی از توانمندی‌های اتاق با هدف دستیابی به توسعه پایدار بر این حوزه‌ها متمرکز شد.

سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی افزود: پس از اعلام فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان(WCF) کلیه فعالیت‌های اتاق اصفهان در این حوزه‌ها ازجمله همایش شهر فیروزه‌یی و دختران توانا، دوره آموزشی بازرگانان کوچک، رویداد در مسیر موفقیت، پروژه‌های مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی(SPX) و سایر پروژه‌ها به صورت هدفمند مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت این اتاق در بخش پروژه مسوولیت اجتماعی این رقابت‌ها شرکت کرد و با توجه به کیفیت مستندات ارائه شده به فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان(WCF) توانست از بین ٢٧کشور و ٥٣ پروژه به فینال این رقابت‌ها راه یابد و به همراه اتاق‌های بازرگانی انگلستان، برزیل و هندوستان در جمع 4 کشور راه یافته به مرحله نهایی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در این رویداد دو سالانه که بزرگ‌ترین همایش بین‌المللی بخش خصوصی به شمار می‌رود، نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، تشکل‌ها و بنگاه‌های تجاری کشورهای جهان درباره مسائل مهم به تبادل نظر خواهند پرداخت و این کنگره فرصت بی‌نظیری برای شبکه‌سازی تجاری بین‌المللی و آشنایی با مسوولیت اتاق‌های بازرگانی سراسر دنیا و چهره‌های شاخص اقتصادی کشورهای مختلف است.

سهل‌آبادی در پاسخ به پرسشی درباره محورها و شرایط حضور اتاق‌های بازرگانی در این رقابت جهانی اظهار کرد: 57 اتاق‌ بازرگانی از ٢٣کشور توسعه‌یافته و درحال‌ توسعه در این رقابت‌ها حضور دارند که در ٤ گروه شامل مسوولیت اجتماعی، اشتغال‌زایی و توسعه کسب‌ وکار، تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط و فعالیت‌های غیرمتعارف به رقابت خواهند پرداخت.

فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان(WCF) در سال ١٩٥١ تاسیس شد و به عنوان یکی از شاخه‌های تخصصی اتاق بازرگانی بین‌الملل با هدف یکپارچه‌سازی تصمیم‌ها در سطوح اقتصاد بین‌الملل همچنین ایجاد زمینه‌های متعدد همکاری در چارچوب‌های دو جانبه و چند جانبه میان اعضا تشکیل‌ شده و این فدراسیون نهادی غیرسیاسی است که برقراری ارتباطات سازنده میان ١٢٠٠٠ اتاق بازرگانی در بیش از ١٣٠کشور را در دستور کار دارد.

ایزو 9001 اهرمی برای رعایت استانداردها

اتاق البرز موفق به اخذ گواهینامه ایزو 9001 با گرایش 2015 شد. به گزارش پایگاه خبری اتاق  ایران، رییس اتاق البرز در نشست ممیزی ایزو تلاش همراه با موفقیت اتاق برای کسب گواهینامه ایزوISO9001 را حرکتی به سوی ارتقای مسوولیت‌پذیری مدیران و کارکنان و افزایش میزان رضایتمندی اعضا و پرسنل عنوان کرد. رحیم بنامولایی اظهار کرد: رعایت کامل استانداردهای سازمانی در مسیر رشد و پیشرفت فعالیت‌ها از ویژگی‌های برخوردار است. با پیاده شدن سیستم استاندارد «ایزو» امور مدیریت از اعمال تصمیم‌های فردی خارج و مدیران میانی در این زمینه نقش‌آفرین خواهند بود. بنامولایی گفت: در پوشش ایزو چگونگی گردش کاری واحدها و میزان پیشرفت امور به صورت مستمر مورد ارزیابی قرار گرفته تا اگر در مواردی کوتاهی انجام گیرد یا فعالیت‌های درخور توجه انجام شود در سیستم مدیریتی ثبت خواهد شد. اینگونه ارزیابی‌ها یاری‌ دهنده مدیریت برای ارتقای حقوق سالانه پرسنل و گامی به سوی توسعه و پیشرفت سازمانی است.

وی با اشاره به اینکه برخی از واحدها از آرم و نشان ایزو صرفا برای درج آن روی محصول استفاده می‌کنند، افزود: برای حضور با دوام در بستر صادرات توصیه می‌شود، صنایع از سیستم و روش‌های نوین فرآیند تولید و ارتقای کیفیت در مسیر گسترش صادرات گام بردارند و فقط به دنبال گرفتن نشان استاندارد نباشند. بنامولایی افزود: متاسفانه برخی تولیدکنندگان الزامات فرآیند تولید را رعایت نکرده و تصور می‌کنند تنها داشتن نشان استاندارد برای صادرات محصول کفایت می‌کند در صورتی که این تصور غلط به صادرات ضربه می‌زند. تولیدکنندگان باید باور کنند که تداوم و توسعه صادرات تنها در گرو تولید و صادرات مرغوب و مطابق سلیقه مصرف‌کنندگان است.

 ازسوی دیگر، دبیرکل اتاق البرز نیز در این نشست به پاره‌یی از مشکلات ناشی از واردات ماشین‌آلات و تکنولوژی نوین بدون آگاهی از علم، فرهنگ و روش‌های فنی استفاده از این ماشین‌آلات اشاره کرد.

مسعود قاسمی گفت: خیلی از شرکت‌ها در فضای برجام تکنولوژی‌های جدیدی وارد و در واحدهای صنعتی خود به کار گرفته‌اند اما متاسفانه محصولات تولیدی با این تکنولوژی جدید در حد انتظار نیست. در بررسی و عارضه‌یابی متوجه شدیم علت عدم بهره‌برداری مناسب از این تکنولوژی‌های جدید، استفاده از نیروهای سنتی است که آموزش‌های لازم را فرا نگرفته‌اند.

قاسمی با تاکید بر اینکه دریافت گواهینامه ایزو باید با رعایت کامل استانداردهای مربوطه همراه شود، گفت: متاسفانه در گذشته برخی از واحدها به محض دریافت گواهینامه و تابلو ایزو از اجرای کامل استانداردهای مربوطه شانه خالی کرده‌اند. هدف اتاق بازرگانی فقط گرفتن گواهینامه ایزو نیست بلکه به دنبال رعایت استانداردهایی است که عملکرد و کیفیت فعالیت‌های ما را افزایش دهد.

 

ارسال نظر