اخبار

۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۳۱۴

بروز نتایج قرارداد توتال تا چند ماه دیگر

رییس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین در گفت‌وگو با اگزیم‌نیوز گفت: روابط بانکی کشور بعد از برجام با برخی از کشورها تغییر مفیدی داشته‌اند و بعضی از کشورهای اروپایی مثل اتریش، ایتالیا و... نیز به خوبی با ایران همکاری می‌کنند با این حال در ارتباط با برخی کشورها هم روند مثبتی نداشته‌ایم که نیازمند تقویت بیشتر است.

عسگراولادی ادامه داد: اگر بخواهیم روند اقتصادی کشور را در دو سال گذشته بررسی کنیم باید بگویم برجام در 2 سال نخست توفیق داشته اما بعد از اینکه امریکا اخلاق مداری را کنار گذشت و از زمانی که بانک‌های امریکایی روند ناسازگارانه‌یی در پیش گرفتند قسمت‌های پایانی برجام ناتمام مانده است.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از بانک‌های معتبر هنوز همکاری ما را نمی‌پذیرند با این حال پس از توافقات توانسته‌ایم با بسیاری از بانک‌ها همکاری خود را آغاز کنیم. با این حال به همین دلیل تجار ترجیح می‌دهند که مراودات تجاری خود را با صرافی‌ها پیش ببرند.

عسگراولادی در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه شرکت‌های خارجی برای ورود به ایران و سرمایه‌گذاری تردید دارند، توافق اخیر با توتال را در حال حاضر یک امتیاز سیاسی دانست و گفت: فعلا نمی‌توان گفت موفقیت بزرگی حاصل شده است اما ممکن است بعدها پیشرفت بهتری کند. به گفته وی توتال با قید اینکه به تعهدات خود عمل کند می‌تواند شرایط اقتصادی را بهبود بخشد با این حال نتیجه آن را تا چند ماه دیگر می‌توانیم، ببینیم.

انتخابات اتاق تعاونی برگزار شد

مجمع نمایندگان اتاق تعاون ایران امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شد. مجمع نمایندگان اتاق تعاون ایران با دستور جلسه قرائت گزارش عملکرد هیات رییسه، قرائت گزارش هیات بازرسی، بررسی و تصویب ترازنامه و صورت‌های مالی منتهی به پایان سال مالی 95 همچنین بررسی و تصویب کلیات بودجه پیشنهادی هیات رییسه برای سال 96، تعیین پاداش و حق‌الجلسه هیات رییسه و هیات بازرسی، تعیین روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی اتاق تعاون ایران و انتخاب هیات بازرسی در سالن اجتماعات اتاق تعاون ایران برگزار شد.

بر اساس این گزارش پس از گزارش عملکرد هیات رییسه و هیات بازرسی، صورت‌های مالی و ترازنامه سال مالی 95 اتاق تعاون ایران با اکثریت آرا تصویب شد. گفتنی است، محمد بداقی و مرتضی رخیصی به عنوان هیات بازرسی همچنین صمد مرعشی، احمدرضا عامری و عبداله بهرامی به عنوان انجمن مرکزی نظارت بر انتخابات تعاونی‌ها و اتاق‌های تعاون انتخاب شدند.

کارت هوشمند تعاونی از راه رسید

سیدمحمد کریمی، عضو هیات رییسه اتاق تعاون ایران در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند که امروز با حضور بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون ایران، ماشاالله عظیمی دبیرکل اتاق تعاون و جمعی از تعاونگران و نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در محل اتاق تعاون برگزار شد گفت: امروزه دنیای الکترونیک یکی از موضوعات مهم زندگی بشری شده و کارت بازرگانی یکی از موضوعات قابل اهمیت در حوزه صادرات و واردات برای تجار، بازرگانان از جمله تعاونگران است.

وی با بیان اینکه با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این خصوص، ساماندهی کارت‌های بازرگانی برای تعاون گران در راس اولویت‌های اتاق تعاون ایران قرار گرفت، ادامه داد: همچنین در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین شعار امسال، هیات رییسه اتاق تعاون ایران اقداماتی انجام داد که یکی از این اقدامات، راه‌اندازی سامانه یکپارچه کارت هوشمند بازرگانی است.

عضو هیات رییسه اتاق تعاون ایران افزود: با توجه به اینکه بعضا مشاهده می‌شد با کارت‌های بازرگانی غیرهوشمند، بهره‌برداری‌های سوری از سوی برخی تجار صورت می‌گرفت از همین روی تصمیم به راه‌اندازی سامانه مذکور گرفته شد.

وی با اشاره به همکاری و تعامل اتاق تعاون ایران و اتاق بازرگانی برای هوشمند‌سازی کارت‌های بازرگانی اظهار داشت: خوشبختانه اتاق بازرگانی از سال‌های قبل زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی این سامانه فراهم کرد و همگام با آن نیز اتاق تعاون ایران مقدمات صدور کارت بازرگانی هوشمند برای تعاونگران را آغاز کرد تا امروز شاهد رونمایی از این سامانه باشیم.

کریمی گفت: سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند به سامانه‌های ثبت‌احوال، پلیس و سازمان امور مالیاتی نیز متصل است تا اطلاعاتی که توسط تجار برای دریافت کارت بازرگانی در سامانه ثبت می‌شود مورد پایش قرار گیرد.

راه‌اندازی سامانه یکپارچه کارت هوشمند بازرگانی اتاق تعاون ایران باتوجه به حساسیت‌های امنیتی و سهولت در روند صادرات و واردات کالا و راحتی بازرگانان از ابتدای مهرماه سال ۱۳۹۵ با همکاری واحد سامانه کارت هوشمند اتاق بازرگانی و صنایع، معادن و کشاورزی ایران آغاز به‌کار کرد که در ابتدا دریافت سیستمی گواهی ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم در دستور کار قرار گرفت و در ادامه روند اجرایی صدور و چاپ کارت جهت اتاق‌های کشور به‌وقوع پیوست.

از جمله فعالیت‌های انجام شده در اصلاح ساختار سامانه کارت هوشمند بازرگانی شامل این موارد است:

۱-بررسی پرونده‌ها و ایجاد فایل‌های الکترونیکی

۲-ایجاد بانک اطلاعاتی اعضا و کدگذاری پرونده‌ها

۳-ایجاد حساب کاربری و راه‌اندازی ارتباط سیستمی با کاربران اتاق‌های کشور

۴-به‌روزرسانی و تکمیل فرم‌های صدور و تمدید کارت بازرگانی و عضویت

۵-به‌روزرسانی پرونده کاربران اتاق‌های کشور

۶-برگزاری ۲ مرحله آموزش مالی و آشنایی با سامانه کارت هوشمند بازرگانی جهت اتاق‌ها

 

ارسال نظر