رقابت‌پذیری کلیدی‌ترین مفهوم در عرصه اقتصاد بین‌الملل

۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۷۱۷

دبیرکل اتاق اصناف ایران کاهش هزینه‌ها و برنامه‌ریزی برای ارتقای تولید را دو راهبرد مهم برای افزایش قدرت رقابت‌پذیری واحد صنعتی دانست و گفت: رقابت‌پذیری امروز از کلیدی‌ترین مفهوم در عرصه اقتصاد بین‌الملل به شمار می‌رود.

علی عوض‌پور ضمن اشاره به این جمله که قیمت در بازار رقابت حرف اول را می‌زند، افزود: در حال حاضر هزینه تولید در ایران به نسبت سایر کشورهای جهان بسیار بالاست.

وی در ادامه پایین بودن شاخص بهره‌وری و فرسودگی و قدیمی بودن ماشین‌آلات را از جمله عوامل مهم افزایش هزینه تولید در مملکت دانست و اظهارداشت: نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات یکی از مهم‌ترین عوامل بهبود بهره‌وری صنعتی است.

دبیرکل اتاق اصناف ایران در خصوص سخنی مبنی بر اینکه «کالای ارزان قیمت بی‌کیفیت و کالای گران‌قیمت با کیفیت است» گفت: این حرف مورد تایید نیست چرا که امروز تولیدکنندگان با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و ارتقای شاخص بهره‌وری به دنبال کاهش قیمت محصولات خود هستند.

وی با اعلام اینکه ارائه قیمت مناسب کالا و توجه به بحث برندینگ از عوامل کلیدی موفقیت در بازار‌های رقابتی به شمار می‌رود، افزود: در محیط کسب و کار امروزی رقابت شدیدی بین شرکت‌ها وجود دارد و از طرفی تغییرات در سطوح تکنولوژی و نیازهای مشتری به صورت تصاعدی درحال افزایش است.

عوض‌پور اضافه کرد: هنگامی که این تنوع در تکنولوژی وجود داشته باشد سازمان‌ها چاره‌یی جزو افزایش توان رقابتی خود برای بقا در بازار ندارند. وی بازاریابی و فروش مناسب را از عوامل اساسی افزایش توان رقابت‌پذیری واحدهای تولیدی و صنعتی دانست و گفت: کاهش هزینه‌ها و برنامه‌ریزی برای ارتقای تولید از دیگر راهبرد‌ها در این حوزه است. دبیرکل اتاق اصناف ایران افزود: مهارت کاهش هزینه و در عین حال رقابت‌پذیری از عوامل بقای واحد صنعتی و تولیدی است بنابراین صنعتگران و تولیدکنندگان همواره باید این دو عامل را مدنظر داشته باشند.

 

ارسال نظر