اخبار

۱۳۹۶/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۵۷۱

تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها در توزیع کالاهای دولتی سهیم می‌شوند

اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها هم در توزیع کلیه کالاهایی که دولت از طریق اصناف توزیع می‌کند، سهمیه‌دار می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون ایران، محمد بداقی رییس کمیسیون تامین و توزیع تعاونی‌های مصرف اتاق تعاون ایران با بیان مطلب فوق گفت: با توجه به مذاکراتی که در سی امین جلسه این کمیسیون با حضور قائم‌مقام شرکت بازرگانی دولتی انجام شد، از این پس در توزیع کلیه کالاهایی که دولت از طریق اصناف قرار است، توزیع کند، تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها سهم خواهند داشت. وی ادامه داد: پیش از این اتحادیه‌ها در توزیع این کالاها سهمی نداشتند و سهم تعاونی‌ها نیز بسیار اندک بود با مذاکراتی که با قائم مقام شرکت بازرگانی دولتی انجام شد، این سهمیه برای تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها نیز مانند اصناف در نظر گرفته خواهد شد. گفتنی است که سی‌امین نشست کمیسیون تامین و توزیع تعاونی‌های مصرف با حضور نمایندگان اتاق‌های تعاون سراسر کشور و نمایندگان اتحادیه‌ها در محل اتاق تعاون ایران برگزار شد.

 

 بهره بالای تسهیلات، توان تولید را گرفته است

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: بانک‌ها نقش حمایتی خود از صنعت و فعالان اقتصادی را به درستی ایفا نمی‌کنند و بهره بالای تسهیلات توان تولید را گرفته است. سهل‌آبادی افزود: صنعتگران و تولید‌کنندگان تقصیری در رکود سال‌های اخیر ندارند و باید بهره و جرایم دیرکرد آنها بخشیده شود.

وی گفت: با وجود تلاش‌های انجام شده متاسفانه هنوزرکود وجود دارد و دولت باید پارادوکس‌های بزرگ سیاست‌های اقتصادی خود را حل کرده و تکلیف تولید و اشتغال را مشخص کند.

رییس خانه صنعت و معدن ایران بومی نشدن بخش بورس و فرابورس، کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی، مشخص نبودن تکلیف بانک‌ها در دادن نرخ سود و اصلاح نظام بانکی، تغییر نرخ تامین اجتماعی، بالا بودن نرخ تمام شده تولیدات را از دیگر مشکلاتی عنوان کرد که باید دولت در دوره جدید به حل آنها اهتمام ورزد.

برجام، کارهای نشدنی 37 ساله را شدنی کرد

نایب‌رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به دستاوردهای اقتصادی برجام گفت: فرجام برجام کارهای نشدنی 37ساله را شدنی کرد و اقداماتی که حدود چهار دهه انجام نشده بود پس از برجام انجام شد. حسن حسینی با بیان اینکه بخش خصوصی در کشور از اینکه برجام به فرجام رسید بسیار خوشحال است، افزود: دستاوردهای برجام و اتفاقات خوب ناشی از آن در آینده به منصه ظهور می‌رسد.

حسینی با تاکید بر اینکه اتفاقات خوبی در کشور درحوزه اقتصادی در حال رخ دادن است، افزود: یکی از راه‌های تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، توسعه صادرات است اما چطور می‌توان بدون ارتباط با دنیا کالا و تولیدات را عرضه کرد؟

نایب‌رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصریح کرد: وقتی تعامل با خارج نباشد و نتوانیم با خارج گفت‌وگو کنیم نمی‌توانیم در صادرات موفق شویم و برای توسعه صادرات باید با دنیای خارج تعامل داشته باشیم. وی با اشاره به ورود هواپیماهای جدید به کشور و نیز قرارداد نفتی با توتال، آن را نشانه خوبی از رشد اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: رای دوباره به آقای روحانی، رای اعتماد به این دولت است و در این مدت نیز بخش خصوصی نیز در برابر مشکلات صبوری کرده‌اند و اکنون از فرجام برجام خوشحال هستند.

نایب‌رییس خانه صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقش بخش خصوصی در توسعه افزود: دولت بدون تقویت بخش خصوصی نمی‌تواند کاری انجام دهد بنابراین دولت برای اینکه به اهداف خود برسد باید بخشی از اختیارات خود را به بخش خصوصی واگذار کند. حسینی در بخش دیگر سخنان خود درباره ارتباط صنعت با دانشگاه اظهار کرد: متاسفانه ارتباط صنعت با دانشگاه در حد شعار بوده است و نتیجه آن، این است که نه صنعت دانشگاه را می‌شناسد و نه دانشگاه با صنعت آشنایی دارد.

 

آمارسازی وزارت صنعت در اعلام تسهیلات تولید

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی با بیان اینکه وزارت صنعت گویا کسانی را هم که به بانک معرفی کرده جزو دریافت‌کنندگان تسهیلات می‌داند، گفت: من نمی‌دانم وزارت صنعت چه اصراری دارد که آمار تسهیلات پرداختی به تولید را ۱۷هزار میلیارد تومان اعلام می‌کند.

ابوالفضل روغنی‌گلپایگانی در گفت‌وگو با تسنیم، در رابطه با آمار وزارت صنعت مبنی براینکه در قالب طرح رونق تولید به صنایع کوچک و متوسط تسهیلات 17هزار میلیاردی به بیش از 25هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی پرداخت شده است، اظهار داشت: در مورد آمار تسهیلات پرداختی رقم‌های مختلفی عنوان می‌شود به گونه‌یی که آقایان از پرداخت تسهیلات 20یا 17هزار میلیاردی به بخش تولید سخن می‌گویند اما در این خصوص باید به صحبت‌های کمیجانی قائم‌مقام بانک مرکزی استناد کرد.

وی افزود: به اعتقاد آقای کمیجانی سیستم بانکی فقط 14هزار میلیارد تومان به بخش‌های تولیدی تسهیلات پرداخت کرده است که این موضوع اختلاف زیادی با آمارهای اعلامی وزارت صنعت دارد.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی با بیان اینکه 30 تا40درصد تسهیلات پرداختی به بخش تولید استمهال بدهی‌ها بوده است، افزود: وزارت صنعت گویا کسانی را هم که به بانک معرفی کرده جزو دریافت‌کنندگان تسهیلات می‌داند که رقم 17هزار میلیاردی را بیان می‌کند. روغنی با اشاره به اینکه به مسوولان وزارت صنعت گفته‌ام که چرا شما می‌خواهید از عملکرد غلط بانک‌ها حمایت کنید، تصریح کرد: من نمی‌دانم وزارت صنعت چه اصراری دارد که آمار تسهیلات پرداختی به تولید را 17هزار میلیارد تومان اعلام می‌کند. اگر این میزان تسهیلات پرداخت شده بود که باید در اوضاع بخش تولید تغییری به وجود آمده بود!

 

 

 

 

ارسال نظر