اتصال تعاونی‌های سراسر جهان در یک دامنه

۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۴۰۵

براساس برنامه‌ریزی سازمان جهانی تعاون قرار است از این پس تمامی تعاونی‌ها از یک دامنه ثابت برای معرفی تعاونی بون خود استفاده کنند. دامنه (coop.) که درحال حاضر تنها در اختیار اتاق تعاون ایران قرار دارد این امکان را به تعاونگران می‌دهد که در گستره دنیای مجازی با تعاونگران سراسر دنیا ارتباط داشته و بتوانند از مزایایی نظیر گسترش بازارهای بالقوه، اتصال به بازار جهانی و کسب هویت جهانی بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون ایران علیرضا بنایی‌فر، مدیر امور بین‌الملل اتاق تعاون ایران با بیان مطلب فوق ابراز کرد: اتاق تعاون ایران (iran. coop) به عنوان متولی ارائه این درگاه اینترنتی در کشور مزایای زیر را برای متقاضیان در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: سازمان جهانی تعاون(ICA) برای تقویت جنبش جهانی تعاون و ترویج هویت تعاونی‌ها در فضای اینترنت ‎ برای شرکت‌ها و موسسات تعاونی، ‏دامنه اینترنتی بین‌المللی (coop.) را طراحی کرده است. این ابزار به عنوان استراتژی راهبردی ICA برای یکپارچه‌سازی تعاونی‌های سرتاسر جهان است.

از وی درخصوص مزیت‌های ایجاد این دامنه سوال شد، وی گفت: از مزایای ایجاد این دامنه می‌توان به کسب هویت جهانی، کمک به اتصال شرکت‌های تعاونی به بازار جهانی، کمک به گسترش بازارهای بالقوه و افزایش ارتباطات با همتاهای تجاری اشاره کرد. به‌گفته بنایی‌فر، اتاق تعاون ایران

(IRAN. COOP) به‌عنوان متولی ارائه این درگاه اینترنتی در کشور مزایای زیر را برای متقاضیان در نظر گرفته است. وی افزود: درج اسامی شرکت‌ها در کاتالوگ اتاق تعاون ایران، اعطای مجوز بهره‌گیری از لوگوی coop بر بسته‌بندی محصولات یا مراکز فروش، همکاری در تسهیل بهینه‌سازی صفحات وبcoop. شرکت‌ها و معرفی و تبلیغ و اطلاع‌رسانی شرکت‌ها در نشریه ماهانه مجمع جهانی تعاون

(آسیا- اقیانوسیه) از مهم‌ترین مزیت‌هایی است که در نظر گرفته شده است.

گفتنی است‌،عضویت ایران در سازمان جهانی تعاونی و کسب کرسی در هیات رییسه تعاونی‌های آسیا و اقیانوسیه باعث شد که ایران موقعیت مناسبی در بحث تعاونی در جهان داشته باشد.

 

ارسال نظر