بررسی6 راهکار برای حمایت از رشد MSME

۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۴۰۳

مجمع عمومی سازمان ملل متحد (UN) برای نخستین‌بار روز ۲۷ ژوئن (۶ تیر) ‌را «روز بنگاه‌های خیلی‌کوچک، کوچک و متوسط (MSME)»‌‌ اعلام نمود. این نام‌گذاری در راستای تشخیص نقش مهم MSME در دستیابی به دستور کار ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار انجام گرفت.   به همین مناسبت ICC اقدام به انتشار اقداماتی تشکل‌ها برای MSMEها کرده است.

 پشتیبانی از قواعد جهانی تجارت الکترونیکی: کسب و‌ کارهای کوچک که از بستر تجارت الکترونیکی استفاده می‌نمایند، بیش از پنج بار بیشتر از اقتصاد آفلاین احتمال صادرات در آنها وجود دارد. ICC بر این باور است که تجارت الکترونیکی پتانسیل زیادی برای افزایش رشد MSME دارد، اما بسیاری از کسب و کارهای کوچک این امر را برای هدایت قوانین و مقررات بی‌شمار ملی که تجارت الکترونیکی را پوشش می‌دهد، سخت می‌پندارند.  

 ایجاد تجارت ساده‌تر: این امر تخمین زده شده است که توافقنامه تسهیل تجاری (TFA) - یک نقطه عطف برای معاملات تجاری در کاهش نوار قرمز مرزی- می‌تواند منجر به افزایش

۸۰ درصدی در صادرات MSME در برخی اقتصادها شود. این کاملا یک جایزه است. ! ICC با سازمان‌های شریک و دولت‌های یاری دهنده از طریق اتحاد جهانی برای تسهیل تجارت در راستای کمک به تحقق بخشیدن پتانسیل TFA برای آسان کردن آن برای‌MSME در تجارت بین‌المللی، فعالیت‌ می‌کند.

 ترویج دسترسی به منابع مالی: تحقیقات ما نشان می‌دهد که بسیاری از MSME‌ها دسترسی به بانک مناسب و مقرون به‌صرفه تامین مالی برای حمایت از عملیات بین‌المللی خود را امری دشوار می‌دانند. در اوایل سال جاری، ICC یک بررسی از این مشکل توسط UN و علل آن با هدف آسان‌سازی جریان تامین مالی بانکی برای کسب و کارهای شایسته تامین کرد.

 استاندارد‌سازی رویه تجارت جهانی: هر روز میلیون‌ها MSME از قوانین و استانداردهای جهانی ICC برای تجارت در سراسر مرزها برای ایجاد یک رویه آسان‌تر استفاده می‌کنند. قوانین اینکوترمز ICC نمونه‌یی از این امر است.

 

 

ارسال نظر