از منطقه

۱۳۹۶/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۳۲۵

 رییس‌جمهوری افغانستان به ترکمنستان رفت

محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری افغانستان برای دیدار با مقام‌های ترکمنستان دوشنبه عازم عشق آباد، پایتخت ترکمنستان شد. براساس خبرنامه دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان در این سفر غنی با قربانقلی بردی محمداف، رییس‌جمهوری ترکمنستان دیدار خواهد کرد و درباره گسترش روابط میان دو کشور بحث و تبادل نظر خواهند کرد. غنی پیش‌تر در دیدار با نمایندگان مردم قندهار در جنوب افغانستان گفته بود که در سفرش به ترکمنستان در زمینه انتقال برق ترکمنستان به قندهار با مقام‌های ترکمنستان صحبت خواهد کرد.  

 نگرانی پیمانکاران جام‌ جهانی 2022 از بحران قطر

شرکت‌های بزرگ ساخت و آماده‌سازی ورزشگاه‌های قطر برای جام‌جهانی 2022 خود را آماده می‌کنند تا در صورت حل نشدن بحران اخیر این کشور را ترک کنند. به گزارش تلگراف، بسیاری از این شرکت‌ها نگران تحریم‌های اقتصادی جدیدی هستند که ممکن است از طرف همسایگان علیه قطر به کار گرفته شود. تاثیر این تحریم‌ها بر پروژه‌های ساختمانی در قطر که حجم آنها 160میلیارد پوند برآورد شده و باید تا پیش از جام جهانی 2022 به پایان برسند، شرکت‌های خارجی حاضر در قطر را به وحشت انداخته است. این پروژه‌های ساختمانی شامل ساخت 8 ورزشگاه در سطح استانداردهای جهانی، ساخت شبکه مترو در دوحه همچنین ساخت 60 هزار اتاق هتل است.  

 فرمانده «پ‌. ک‌. ک»

در ترکیه کشته شد

رسانه‌های ترکیه از کشته ‌شدن یکی از فرماندهان برجسته و عملیاتی پ.‌ک‌.ک به نام محمد دوغان در دیاربکر خبر داده‌اند. دوغان در فهرست افراد تحت تعقیب نیروهای امنیتی ترکیه قرار داشت. به گزارش حریت، تروریستی که شنبه در محله کوتلو دیاربکر از پا درآمده بود، محمد دوغان، فرمانده نیروهای ویژه پ.‌ک.‌ک بوده است. دوغان در فهرست افراد تحت تعقیب نیروهای امنیتی ترکیه قرار داشت. محمد دوغان به همراه 3عضو دیگر پ‌.ک.‌‌ک در نخستین ساعات ۳۰ژوئن در درگیری با نیروهای امنیتی ترکیه کشته شدند.

 

 آزادی چند محله دیگر

در شهر قدیم موصل

نیروهای مسلح عراق دوشنبه دو محله خاتونیه و الطوالبه را در بخش قدیم شهر موصل آزاد کردند. به گزارش ایرنا، فرماندهی پلیس مرکزی عراق پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که پلیس عراق محله باب السرای را در بخش قدیم شهر موصل آزاد کرده است. پلیس مرکزی عراق یک‌شنبه به نشانه پایان عملیات نظامی خود در موصل، رژه پیروزی را در منطقه الدواسه در بخش غربی شهر موصل در حضور جمعی از اهالی این شهر برگزار کرد. عملیات آزادسازی موصل بیش از 8 ماه قبل در 17 اکتبر 2016 آغاز شد.

 

ارسال نظر