تشکل‌های بین‌الملل

۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۲۴۱

تعاونی تضمین می‌کند کسی پشت سرنخواهد ماند

تعاونگران سراسر جهان روز بین‌المللی تعاون را در تاریخ اول جولای ۲۰۱۷ که توسط سازمان ملل اعلام شده است، جشن می‌گیرند. مشارکت نه تنها طبیعت شرکت‌های تعاونی، بلکه اصول همکاری داوطلبانه اعضا، عضویت دموکراتیک و مشارکت اقتصادی را نیز بازتاب می‌دهد. تعاونی‌ها فضایی را فراهم می‌کنند که همه افراد، بدون در نظر گرفتن نژاد، جنسیت، فرهنگ، زمینه‌های اجتماعی یا شرایط اقتصادی، نیازهای خود را تامین و جوامع بهتری را ایجاد کنند.  شرکت‌های تعاونی مبتنی بر اخلاق، ارزش‌ها و مجموعه‌یی از هفت اصل اساسی است که انسان را (نه سود را) به عنوان هسته اصلی کسب و کار در نظر می‌گیرند. تعاونی‌ها می‌توانند ابزاری کمک‌کننده به خود اشخاص باشند تا افراد فرصت‌های اقتصادی خودشان را از طریق قدرت جمعی و بیرون کشیدن خودشان از فقر ایجاد کنند. آنها دوباره در جوامعی که در آن فعالیت می‌کنند سرمایه‌گذاری می‌کنند و نه تنها معیشت اعضای خود را تامین می‌کنند بلکه ثروت جامعه را به‌طور کلی افزایش می‌دهند. روز جهانی تعاونی‌ها 2017 با تمرکز بر شعار «تعاونی‌ها تضمین می‌کند هیچ کس پشت سرنخواهد ماند» مضمون موضوع اولویت مجمع سیاسی سال 2017 برای توسعه پایدار را تکمیل می‌کند: «ریشه کنی فقر و ترویج رونق در دنیای در حال تغییر».

3 گام برای بهره‌مندی اهداف جهانی از نیروی فناوری

شیوه‌های مبتنی بر فناوری در ابتکارات بسیاری نشان می‌دهند که از نیروی فناوری‌ می‌توان برای تقویت توسعه اقتصادی پایدار بهره‌برداری کرد. اینترنت، سهم قابل‌توجه و رو به رشدی در تولید ناخالص داخلی جهانی دارد و دولت‌ها برای تضمین مزایای گسترده و توانمندسازی جوامع محلی، با گزینه‌های سیاستی بسیاری مواجه هستند.  سیاست‌گذاران در مسیر دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGs) و جامعه اطلاعاتی مردم‌محور، در عمل، نیازمند ارتقای درک نحوه فعالیت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) هستند. بدون دانش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، وظایف ذی‌نفعان مرتبط و مسائل مهم سیاسی، کشورها را از مزایای اجتماعی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) محروم می‌کند.

بیانیه سیاستی جدیدی توسط کمیسیون اقتصاد دیجیتالیICC، با هدف ارتقای آگاهی در مورد تاثیر سیاست‌ها بر زیرساخت، برنامه‌های کاربردی، خدمات و تعامل با کاربران در فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، تهیه شده است. درک وسیع‌تر این مسائل، سیاست‌گذاران را به چارچوبی برای شناسایی رویکردهای سیاستی مناسب و استفاده از نیروی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) برای درک اهداف توسعه پایدار (SDGs) مجهز می‌کند. اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) در این بیانیه، سیاست‌گذاران را به اقدامات زیر ترغیب می‌کند: حصول اطمینان از وجود یک اکوسیستم سازگار و یکپارچه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT): اطمینان حاصل شود که زیرساخت، برنامه‌های کاربردی و خدمات در جای خود قرار دارند و از کاربران به شیوه‌های تعاملی، پشتیبانی به عمل می‌آید.  تشویق مشارکت همه ذی‌نفعان مربوطه در فرآیندهای سیاست‌گذاری: از طریق مشورت با همه ذی‌نفعان مربوطه از جمله کسب و کار، جامعه مدنی و جامعه فنی، آگاهی بخشی به دولت در مورد مسائل و گزینه‌های سیاستی، بهتر انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر