نقش اصناف در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

۱۳۹۶/۰۴/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۰۱۷

پایگاه خبری اتاق اصناف ایران|

رییس اتاق اصناف کرمانشاه گفت: نبض اقتصاد جامعه در دست بازاریان است که در تمامی صحنه‌ها و بحران‌های انقلاب اسلامی در کنار ولی نظام قرار گرفته‌اند. رضا سلیم ساسانی در همایش بزرگداشت روز اصناف گفت: یکی از بزرگ‌ترین نهادهاى مدنى در هر کشورى اصناف هستند، این نهادها توسط خود مردم اداره مى شوند و در وضعیت بازار و قیمت گذارى کالاها نقش بسیار موثرى دارند نه تنها در عرصه اقتصادی کشور بلکه در بسیاری از عرصه‌های دیگر اجتماعی، فرهنگی، ملی و مذهبی حضور و تاثیر بسزایی دارند و در ایران نقش اصناف و بازاریان در بسیاری از تحولات موثر و سرنوشت‌ساز به خوبی به اثبات رسیده است.

وی تصریح کرد: یکم تیرماه به پاس ارزش‌های والای قشر تلاش‌گر بازاریان روز اصناف نام‌گذاری شده است. بطوری که مقام معظم رهبری و دولتمردان برای اصناف و بازاریان ارزش والایی برخوردارند، بازار نیز هیچگاه جدا از انقلاب و روحانیت نبوده و پشتیبان اصلی انقلاب بوده است و در جنگ و تحریم‌ها به نحو شایسته‌یی بحران‌ها را مدیریت کرده‌اند.

ساسانی اظهار کرد: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نامگذاری شده است، در راستای اجرایی شدن بندهای سیاست نامه اقتصاد مقاومتی نیز در موارد مختلف از قبیل رعایت کردن اصول و مقررات در معاملات، پرداخت به موقع مالیات براساس ضوابط و مقررات مربوطه نظام، ایجاد تحرک و پویایی در معاملات بازار با برنامه‌ریزی دقیق، جلوگیری از وارد شدن اجناس قاچاق خارجی به بازار، جلوگیری از احتکار و گران‌فروشی در بازار و مواردی از این قبیل مشارکت داشته و خواهند داشت.

رییس اتاق اصناف کرمانشاه تصریح کرد: نقش اصناف در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی غیر قابل انکار بوده و این اصناف هستند که می‌توانند چالش‌های به وجود آمده بر سر راه اقتصاد مقاومتی را به فرصت تبدیل کنند. این اصناف و بازاریان هستند که جهت حمایت از تولید ملی نقش ویژه‌یی دارند و باید مردم را به استفاده از کالای داخلی ترغیب کنند. وی یادآورشد: اصناف در انقلاب شکوهمند اسلامی به عنوان یکی از ارکان، نقش اساسی را از نقطه نظر مالی و معنوی در پرونده خود به ثبت رسانده است. بطوری که حماسه‌های بی‌نظیر آن در قبل و بعد از انقلاب به خصوص در هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست. ساسانی افزود: اصناف وضعیت اقتصادی پس از جنگ را اداره کردند و اکنون ۳۰هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب زیرنظر ۶۰ اتحادیه صنفی در شهرستان کرمانشاه در حداقل ۴۰۰ رسته صنفی مشغول فعالیت بوده که پتانسیل بسیار مناسبی برای اشتغال استان و کشور است و در راستای اشتغال‌زایی، رونق بخشیدن به اقتصاد و اشتغال جوانان نباید نادیده گرفته شود و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

ارسال نظر