100 برند ایرانی برای تامین نیازهای سوریه

۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۷۸۱

سیدعبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و رییس اتاق بازرگانی اصفهان در راس هیات تجاری در دیدار با عماد خمیس نخست‌وزیر سوریه گفت در ماه‌ها گذشته برنامه‌ریزی دقیق برای شروع روابط تجاری انجام شده است و١٠٠برند برتر ایرانی آماده تامین نیازهای سوریه هستند.

وی در پایان سخنان خود از نخست‌وزیر سوریه خواست تا مقدمات قانونی لازم برای سرمایه‌گذاری و ایجاد ارتباط فعالان اقتصادی ایرانی فراهم شود.

عماد خمیس نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از این دیدار و حمایت‌های دولت و مردم ایران از سوریه گفت: با توجه به پشتیبانی همه‌جانبه ایران و علی‌الخصوص جانفشانی‌های رزمندگان ایرانی در جنگ با دشمنان سوریه، وظیفه خود می‌دانیم در برقراری روابط تجاری و بازسازی کشور، ایران را در اولویت قرار دهیم.

نخست وزیر سوریه افزود: چالش بزرگ جنگ اقتصادی علیه مردم سوریه است که نیازمند توسعه روابط در تمام زمینه‌ها می‌باشد.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه طرح‌های سرمایه‌گذاری مشترک بر اساس منافع متقابل دو کشور دوست، گفت: بخش اقتصادی بین دو کشور نیازمند پیگیری و اهتمام است و باید از طریق تماس مداوم و اندیشیدن با ذهنیت باز روابط تجاری تقویت گردد. وی افزود: نشست‌ها و توافق نامه‌های اولیه برای آغاز روابط انجام شده است و قوانیی هم برای تسهیل فعالیت‌های شرکت‌های ایرانی به تصویب رسیده است و در صورت نیاز، زیرساخت‌های قانونی افزایش می‌یابد. وی خاطرنشان کرد: ما دشمنان مشترکی داریم که مایل به ایجاد این روابط نیستند اما یقین دارم با عزم جدی دو طرف، دشمنی آنان به نتیجه‌یی نخواهد رسید. وی افزود: ایران در دوران تحریم‌ها، با تکیه بر جوانان نخبه خود به پیشرفت‌های علمی عظیمی دست یافته است که این پیشرفت‌ها در کنار تولید‌های مختلف در زمینه فولاد، سیمان، پتروشیمی، مواد غذایی و صنایع برق، تسهیل‌کننده هدف مشترک ماست.  وی گفت گفت: ایران یک کشور صنعتی با دارا بودن توانمندی‌های مختلف است. ما در سال‌های تحریم با تکیه بر دانش بومی به پیشرفت‌های زیادی در رشته‌های مختلف صنعتی دست یافته‌ایم. وی افزود: هدف اصلی از این دیدار، برنامه‌ریزی برای تامین نیازمند‌های لبنان از کالاهای ایرانی و همچنین تکمیل وتجهیز کارخانه‌های لبنانی در راستای آمادگی برای بازسازی سوریه است. پروژه‌های فولادی، سیمان، کاشی و سرامیک به صورت کامل توسط متخصصان و کارشناسان ایرانی در نقاط مختلف دنیا با موفقیت به انجام رسیده است و این تجربه موفق باید در بازسازی این کشور مورد استفاده قرار گیرد. به گفته سهل‌آبادی سطح و نوع روابط ایران و سوریه بایستی از ابعاد نظامی به ابعاد تجاری و اقتصادی افزایش یابد.

 

 

ارسال نظر