اخبار

۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۷۳۹

انعقاد بیش از ۵ هزار قرارداد آتی سکه در روز یک‌شنبه

سکه حجم معاملات آتی سکه روز شنبه در بورس کالای ایران به ۵ هزار و ۹۱۸ قرارداد رسید. به گزارش تعادل به نقل از «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در همین حال ارزش معاملات نیز به 78 میلیارد و 300 میلیون تومان ثبت شد. به این ترتیب در معاملات سکه آتی در نخستین روز هفته، هر ۵ سر رسید سکه در بورس کالای ایران روندی منفی داشتند، بطوری که قرارداد سکه آتی سررسید تیر سال ۹۶ با 0.46درصد افت با رقم یک میلیون و ۲۱۳ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. قرارداد سکه آتی سررسید شهریور کاهش 0.63درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و ۲۳۸ هزار تومان داد و ستد شد.

در همین حال قرارداد آتی سکه سررسید آبان نیز با رقم یک میلیون و ۲۶۸ هزار تومان خریداری شد که نسبت به آخرین روز مبادلاتی هفته گذشته 0.53درصد کاهش داشت. از سوی دیگر قرارداد سکه آتی تحویل دی نیز با 0.57درصد کاهش با رقم یک میلیون و ۳۰۰ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت. قرارداد سکه آتی تحویل اسفند نیز نسبت به آخرین روز مبادلاتی هفته گذشته با افت 064درصدی مواجه و با رقم یک میلیون و ۳۳۲ هزار تومان معامله شد.

سنگ‌آهن ۶۲ دلار شد

با افت تقاضای سنگ‌آهن و کاهش قیمت فولاد، قیمت این ماده اولیه در چین ارزان‌تر شده و آخرین متوسط قیمت بازار برای سنگ‌آهن خلوص ۶۲ درصد استرالیا با 1.25 دلار افت، ۶۲ دلار هر تن سی اف آر شده است. به گزارش تعادل به نقل از «ایفنا»، جمعه اخیر فولاد در چین با افت قیمت مواجه شد از این رو خریداران سنگ‌آهن تنها به بررسی بازار پرداختند و معامله چندانی نداشتند. البته خرید از موجودی بنادر بهبود داشت. در این میان بیلت در بازار داخلی چین ۶ دلار افت داشت و میلگرد در بورس شانگهای در ثبات ماند.

این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود تا دو هفته آینده قیمت سنگ‌آهن تغییر جدی نداشته باشد، چون توازن عرضه و تقاضا تغییر خاصی نخواهد داشت، البته شاید بازار نوساناتی داشته باشد. برخی از تحلیل‌گران معتقدند می‌توان گفت قراضه در بلندمدت تهدیدی جدی برای سنگ‌آهن خواهد بود.

 

ارسال نظر